Duobės, akmenukai, vagystės – koks bus pavasaris automobilių draudime?

Autoriusjp
Fotofreepik.com


2024 metais fiksuojamos automobilių žalos buvo glaudžiai susijusios su sezoniškais įvykiais keliuose – nuo duobių sukeltų padangų ar ratlankių pažeidimų, akmenukų ir žvyro, įskriejančio į priekinį stiklą, iki automobilių detalių vagysčių augimo, skelbia „If“ draudimo bendrovė. Šių metų pavasarį automobilių savininkai turėtų būti pasiruošę tam, kad gamtos stichijų galia nebebus reta išimtis, o šiuolaikinių automobilių technologijų pažanga gali turėti įtakos įvairių automobilių detalių kainoms.

Žiemos padariniai – duobės ir padangų pažeidimai

„Jei iki šiol Lietuvoje žiema trukdavo ilgiau, to nepasakysi apie šią – nebuvo stiprių šalčių ar ypač daug sniego, vyravo lietūs. Dėl to keliuose formavosi daugiau didelės balos, o tai smarkiai padidino padangų pažeidimų skaičių. Vien už duobių sukeltus padangų ar ratlankių pažeidimus „If“ draudimo išmokos 2024 m. viršijo 331 tūkst. eurų. Svarbu pažymėti, kad vidutinės kompensacijos už vieną padangų ar ratlankių pažeidimą išaugo beveik 15 proc.“, – teigia „If“ transporto žalų vadovė Lietuvoje Guoda Jasaitė.

Pavasaris – akmenukai ir įskilę stiklai

Pavasarį, kaip ir kasmet, aktuali problema bus į automobilių stiklus skriejantys akmenukai ir žvyras, sukeliantys didelius pažeidimus bei įtrūkimus. „Automobilio stiklo remontas ar keitimas yra viena dažniausių situacijų, su kuria susiduriame draudime. Remiantis 2024 m. draudimo bendrovės „If“ Lietuvoje duomenimis, automobiliams suremontavo daugiau nei 25 proc. stiklų. Taip pat ypatingą dėmesį skiriame SMART remonto metodams – bendradarbiaudami su partneriais vis dažniau sėkmingai pašaliname krušos ir kitų gamtos reiškinių sukeltas įlenkimus bei poliruojame pažeistas dalis. Tai ne tik leidžia išlaikyti originalią automobilio spalvą, bet ir yra svarbus indėlis į aplinkos apsaugą. Palyginti su 2023 m., tokio tipo darbų kiekis išaugo 10 proc.“, – pasakoja G. Jasaitė.

Automobilių detalių vagystės – naujos tendencijos

„Nors pastarųjų metų tendencijos rodo, kad apdraustų automobilių vagysčių skaičius toliau mažėja, pastebėjome automobilių detalių, šiuo atveju, veidrodėlių vagysčių padidėjimą“, – teigia G. Jasaitė. Anot vadovės, vagys neapsiribojo viena konkrečia marke – nukentėjo įvairių gamintojų automobiliai: BMW, „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“, „Audi“, „Volvo“ ir kiti. Ji įvardija vieną iš galimų priežasčių – kai kurių markių atsarginių dalių kainų augimą, ypač tų, kurios reikalingos per aukcionus įsigytų apgadintų automobilių remontui.

Gamtos stichijos – vis didesnė grėsmė automobiliams

Gamtos stichijos tampa vis stipresnės ir dažniau padaro žalos automobiliams. „Liepos pabaigoje matėme, kaip audros „Kirsti“ metu stiprios liūtys užliejo net požemines automobilių stovėjimo aikšteles. Nors jos atrodo saugios, palyginti su kruša ar virstančiais medžiais, tačiau, esant itin stipriems krituliams, jos gali būti pavojingos. Pavyzdžiui, Latvijoje dėl to buvo negrįžtamai sugadinta dešimtys automobilių, o nuostoliai siekė 300 tūkst. eurų“, – dalijasi 2024 m. vasaros patirtimi G. Jasaitė.

Anot vadovės, kruša ir stiprus vėjas taip pat dažnai sukelia automobilių kėbulo pažeidimus. Kruša palieka įvairaus dydžio įlenkimus, o krentantys medžių šakos ar net patys medžiai gali visiškai sunaikinti transporto priemonę.

„Jeigu automobilis nukentėjo nuo krušos, priklausomai nuo pažeidimų dydžio ir gylio, įlenkimus dažnai galima pašalinti be perdažymo. Esame matę atvejų, kai po stiprios krušos ant kiekvienos automobilio detalės susidaro dešimtys įlenkimų. Tokius pažeidimus dažniausiai pavyksta visiškai pašalinti, išlaikant originalią automobilio spalvą“, – sako „If“ atstovė.

Naujosios technologijos – iššūkis remonto kainoms

Vis daugiau automobilių aprūpinami moderniomis technologijomis – jų žibintuose, stikluose, buferiuose integruojami jutikliai ir kitos sistemos.

„Nors šie sprendimai didina saugumą ir komfortą, jie taip pat ženkliai brangina atsarginių dalių gamybą ir keitimą. Žibintai su pažangiomis optinėmis sistemomis ar bamperiai su integruotais jutikliais yra gerokai brangesni nei senesnių modelių dalys. Tai reiškia, kad remontas gali būti daug brangesnis nei ankstesnės kartos automobiliams. Automobilių savininkams svarbu suprasti, kad šiuolaikinės transporto priemonės, aprūpintos naujausiomis technologijomis, ne tik užtikrina geresnį veikimą ir funkcionalumą, bet ir gali pareikalauti gerokai didesnių remonto išlaidų. Pavyzdžiui, susidūrus su laukiniu gyvūnu, remonto išlaidos gali kelis kartus viršyti KASKO draudimo kainą. Net ir priekinio stiklo keitimo išlaidos šiandien dažnai viršija 1 tūkst. eurų, o kai kuriais atvejais jos būna dar didesnės“, – apibendrina G. Jasaitė.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„Garažiuke“ automobilį sutvarkys pigiau? Nepatikrinę šios svarbios informacijos galite pakenkti patys sau

JP Redakcija

Automobilio išlaikymo kaina: kada apsimoka rinktis kitą susisiekimo būdą?

JP Redakcija

„Kia“ pristatė naujus elektromobilius ir ateities strategiją

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads