Dėl mažos taršos zonos Elektros gatvėje – verslo ir savivaldybės nesutarimai

AutoriusDOVILĖ BARVIČIŪTĖ
FotoŽIVILĖ VEČIORKUTĖ, JPTV
Dėl mažos taršos zonos Elektros gatvėje – verslo ir savivaldybės nesutarimai.

Panevėžio miesto savivaldybės sprendimas nustatyti mažos taršos zoną Elektros gatvėje sukėlė audrą vietos verslininkų gretose. Nors miesto valdžia akcentuoja šio žingsnio naudą aplinkai ir gyventojų sveikatai, viešojo maitinimo įtaigų vadovai baiminasi, kad šis sprendimas neigiamai paveiks jų verslą ir sumažins klientų srautus.

Tarp ekologijos ir ekonomikos

Nuo kitų metų Panevėžio miesto savivaldybė Elektros gatvę planuoja paskelbti mažos taršos zona. Šis sprendimas reiškia, kad į šią gatve nebus įleidžiami automobiliai turintys vidaus degimo variklį.

Elektros gatvėje ir aplink ją įsikūrusios tokios įmonės kaip: kavinės „Galerija XX“, „Kavalierius“, restoranėlis „Bisas“, restoranas „Akordai“, baras „Garsiakalbis“, vyno baras „Blue Gastro“, viešbutis „Romantic“, taip pat odontologijos klinikos, gėlių, grožio salonai ir t.t.

Jų savininkai nerimauja dėl planuojamo eismo ribojimo. Verslininkų nuomone, tai gali sukelti nepatogumų ne tik gyventojams, bet ir klientams, įmonėms pristatančioms maisto produktus į kavines bei maisto kurjeriams.

Kliūčių patirs visi

Vyno baro „Blue Gastro“ vadovė Miglė Gruzdenė, vadovaujanti Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų suburtai iniciatyvinei grupei, kuri ieško alternatyvų eismo ribojimui, sako, kad po diskusijų su verslininkais ir pokalbių su gyventojais, lieka aišku viena – dėl eismo ribojimo, sunkumų kils visiems.

„Elektros gatvė yra patogi vieta, kurioje senjorai, neįgalieji ar turintys judėjimo sunkumų, gali lengvai patekti į įvairias įstaigas. Pavyzdžiui, su artimųjų pagalba šventiniu laikotarpiu nuvykti prie miesto Kalėdų eglės. Eismo ribojimas apsunkins patekimą į Laisvės aikštę ir Senvagę, „Stasys Museum“, nes dauguma žmonių čia atvyksta automobiliais“, – teigė M. Gruzdenė.

M. Gruzdenė.

Grėsmė tiekimo grandinėje

Anot jos, kils problemų dėl prekių tiekimo kavinėms, maisto pristatymo gyventojams į namus.
„Vietos įmonėms dažniausiai prekes teikia mikroautobusai, kurie atvažiuoja būtent Elektros gatve. Įvedus eismo ribojimą, mikroautobusai turės ieškoti vietų, kur arčiausiai galėtų sustoti, darysis spūstys, bus užstatomi gyventojų kiemai. Galiausiai, dėl sukeltų nepatogumų, įmonės gali atsisakyti vežti produktus į kavines. Tada pačioms įmonėms reikės organizuotis prekių atvežimą, o tai turės įtakos kainų kilimui“, – kalbėjo M. Gruzdenė ir pridūrė, kad gali būti paveiktos ir maisto pristatymo į namus paslaugos.

Prašo dialogo

Miesto centre įsikūrusių viešojo maitinimo įstaigų atstovai apgailestauja, kad prieš priimant sprendimą dėl mažos taršos zonos įvedimo Elektros gatvėje, su jais tariamasi nebuvo. Verslininkai norėtų žinoti, kokie yra šio sprendimo pranašumai ir kaip jis paveiks turizmą, gyventojų srautus, transportą, kitus verslus bei ekonomiką.

Verslininkai pabrėžia, kad jie neprieštarauja mažos taršos zonų kūrimui mieste, tik abejoja, ar tikslinga tam pasirinkti Elektros gatvę.

„Manome, kad dėl eismo ribojimo Elektros gatvėje miesto centre bus dar daugiau automobilių spūsčių. Gal vertėtų apsvarstyti ir kitus eismo organizavimo variantus, kaip, pavyzdžiui, A. Smetonos gatvėje įrengti dvi eismo juostas. Galbūt reikėtų sukurti rekreacines zonas palei upę, o ne Elektros gatvėje“, – kalbėjo M. Gruzdenė ir pridūrė, kad verslininkai pasirengę konstruktyviam dialogui ir nori išsakyti savo nuogąstavimus bei rizikas, susijusias su šiuo projektu.

„Elektros gatvė, kaip mažos taršos zona, pasirinkta nepagrįstai. Mes siūlome politikams prieš planuojant, priimant sprendimus kalbėtis, diskutuoti kokį poveikį tai turės“, – teigė M. Gruzdenė.

Dėl mažos taršos zonos Elektros gatvėje – verslo ir savivaldybės nesutarimai.

Nerimauja dėl klientų

Kavos namų „Kavalierius“ vadovas Justinas Dalinda teigia, kad apie planuojamus eismo pokyčius Elektros gatvėje yra girdėjęs, bet, kaip jie bus įgyvendinti, nebuvo informuotas.

J. Dalinda pritaria mažesnės taršos zonos idėjai, tačiau mano, kad eismo ribojimas gali sumažinti kavinės lankytojų skaičių, mat klientai, norintys atvykti į kavinę „Kavalierius“ automobiliais, turės ieškoti aplinkinių kelių ir skirti daugiau laiko kelionei.

„Šiuo metu klientai, atvykstantys iš J. Basanavičiaus gatvės, patogiai pasiekia kavinę per Elektros gatvę ir įsuka į Respublikos gatvę. Įvedus eismo ribojimą, reikės važiuoti didelį lanką – Klaipėdos gatve link Panevėžio kolegijos arba J. Basanavičiaus gatve, sukant į A. Jakšto ir J. Urbšio gatves“, – kalbėjo J. Dalinda.

Dėl prekių pristatymo į kavinę J. Dalinda problemos neįžvelgia, nes tiekėjai ir toliau galės pasirinkti jiems patogiausius maršrutus, pavyzdžiui, važiuoti iš J. Urbšio gatvės į Kranto gatvę.

J. Dalinda.

Įsigalios nuo kitų metų

Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga naujienų portalui JP teigė, kad šiuo metu tvarka ir principai dar rengiami, galutinis sprendimas nėra priimtas.

„Sieksime suderinti sprendimus su visais suinteresuotais asmenimis, įskaitant verslus, veikiančius Elektros ir aplinkinėse gatvėse – kavinėmis, odontologijos klinikomis, grožio salonais ir kitomis įstaigomis“, – sakė D. Vadluga.

Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas patvirtino, kad ženklas, kuris nurodys mažos taršos zoną bus statomas Elektros gatvėje, taip pat įrengiama kontrolės įranga.

„Ženklas ir kita kontrolės įranga bus statoma nustatytos mažos taršos zonos pradžioje ir pabaigoje. Pagal planą, ši zona su visa reikalinga įranga turėtų pradėti galioti nuo kitų metų. Toks sprendimas priimtas vadovaujantis Darnaus judumo planu, pagal kurį Elektros gatvėje numatyta įrengti mažos taršos zoną“, – teigė D. Vadluga ir pridūrė, kad apie kontrolės mechanizmus dar svarstoma, dėl galimybės įvažiuoti kitiems automobiliams, galimo mokesčio – sprendimai nėra galutiniai.

Anot Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo D. Vadlugos, Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme įtvirtinta, kad mažos taršos zona – savivaldybės tarybos nustatyta miesto teritorija, kurioje ribojamas arba visiškai draudžiamas transporto priemonių eismas, išskyrus netaršių transporto priemonių eismą. Konkrečias dalyvavimo šios zonos eisme sąlygas ir ribojimus nustatys savivaldybė parengdama tvarką, kurią planuojama parengti iki šių metų liepos 1 dienos.

D. Vadluga.

Draus ne visiems

Kaip anksčiau rašė naujienų portalas JP, mažos taršos zonos turi būti nustatomos miestuose, kurie turi kurorto statusą arba daugiau nei 50 tūkst. gyventojų.

Panevėžio miesto politikai nusprendė ir patvirtino, kad mažos taršos zona Panevėžio mieste taps Elektros gatvė. Tada buvo rašyta, kad važiuoti Elektros gatve (mažos taršos zonoje) bus draudžiama švenčių dienomis ir savaitgaliais. O išimtys draudimui įvažiuoti į mažos taršos zonas paliekamos tolimojo bei miesto reguliaraus susisiekimo autobusams, kurių maršrutai patvirtinti Viešojo transporto kelionių duomenų informacinėje sistemoje. Elektros gatve važiuoti galės ir transporto priemonių valdytojai, kurie bus deklaravę gyvenamąją vietą ar vykdantys veiklą mažos taršos zonoje. Vairuotojai turės išsiimti leidimus, leidžiančius važiuoti mažos taršos zonoje.

Dėl mažos taršos zonos Elektros gatvėje – verslo ir savivaldybės nesutarimai.

Tarnyboms netrukdys

Be jokių ribojimų Elektros gatve galės važiuoti priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybų, policijos, valstybės sienos apsaugos, civilinės saugos, kelių priežiūros, uosto saugos tarnybų, muitinės pareigūnai, Lietuvos kariuomenėje tarnaujantys kariai ir karinis transportas, dujų tiekėjų avarinių tarnybų, greitosios medicinos ir medicinos pagalbos, užkrečiamųjų ligų epidemiologinę priežiūrą atliekančių visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, viešąją tvarką užtikrinančių ir vietinės rinkliavos mokėjimo tvarkos kontrolę vykdančių tarnybų automobiliai, komunalinių atliekų tvarkymą užtikrinančių institucijų transportas, tarnybines funkcijas atliekantis, skiriamaisiais ženklais ir specialiais šviesos arba specialiais šviesos ir garso signalais pažymėtas transportas.


1 komentarai

Aurius 2025-02-04 13:50 at 13:50

Beprotybe su ekologija tęsiasi,aplink spustys kamščiai bet viena gatvė bus ale švari.Numirs tas centras kaip ir Kaune.Na nebent įves mokestį ir tada tampa nebetarsu,taip iš miestiečių atimamas miestas…

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Gatvė Bučoje bus pavadinta Ukrainoje žuvusio savanorio T. Tumo vardu

JP Redakcija

Klaipėda dar kartą atmetė siūlymus panaikinti S. Nėries ir L. Giros gatvių pavadinimus

JP Redakcija

Panevėžys už 2,5 mln. eurų atnaujins miesto gatves ir viešąsias erdves

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads