-1.4 C
Panevėžys
Penktadienis, 7 vasario, 2025

Daugiausia europietiško turinio – LRT eteryje

Šešių žiūrimiausių Lietuvos televizijų eteryje tarp ne Europoje parengtos produkcijos dominavo Rusijoje bei Jungtinėse Valstijose (JAV) pagaminti filmai, serialai ar laidos.

Tai atskleidė Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) sausio 22–28 dienomis atliktas tyrimas vertinant šalies televizijos programų struktūrą.

Atmetus europines ir lietuviškas laidas, serialus, filmus, taip pat žinių, sporto, žaidimų laidas, reklamas ir anonsus, daugiausia rusiško turinio rodė „Lietuvos ryto“ televizija bei BTV (atitinkamai 92 proc. ir 53 proc.). Tuo metu LNK, TV3 ir TV6 eteryje dominavo JAV produkcija, atitinkamai sudariusi 84, 85 ir 88 proc. ne Europoje parengto turinio.

Tiesa, 47 proc. ne europinio turinio BTV sausį sudarė JAV laidos, serialai ar filmai, tuo metu „Lietuvos ryto“ televizijoje likęs laikas buvo užpildytas kūriniais iš Brazilijos.

„Pirmiausia matome, kad rusiška produkcija „emigravo“ į mažiau žiūrimus kanalus. Antra, dėl europinės produkcijos – ji nėra dominuojanti. Jei peržvelgtumėme visus kanalus, nėra taip, kad pasiektumėme Europos Komisijos rekomenduojamus 50 proc., išskyrus LRT“, – BNS sakė LRTK pirmininko pavaduotojas Mantas Martišius.

Kaip parodė analizė, Europos šalių kūriniai, įskaitant ir lietuviškas laidas, serialus, filmus, LRT eteryje sausį užėmė 84 proc. laiko, Lietuvos ryto“ televizija tokiai produkcijai skyrė 56 proc. viso eterio laiko. Visos kitos televizijos tam skyrė mažiau nei pusę eterio trukmės: TV3 – 43 proc., LNK – 42 proc., BTV – 43 proc., TV6 – 25 procentus.

LRTK atstovai pažymi, jog EK rekomendacijos, kad ne mažiau nei 50 proc. televizijų eterio užimtų Europoje pagaminta produkcija, nėra privalomos.

Anot M. Martišiaus, tyrimas taip pat atskleidė, kad iki trečdalio eterio televizijose sudaro vadinamosios pertraukos – reklama, anonsai.

„20–30 proc. televizijos eterio sudaro tos vadinamosios pertraukos. Tai – iš tiesų daug. Žiūrėti filmą, kurio trukmė yra dvi valandos, bet jis išsitęsia iki 4 valandų, yra sudėtinga“, – teigė M. Martišius.

Televizijų programų struktūrą LRTK pirmą kartą jau vertino 2017-aisiais. Pasak M. Martišiaus, šįkart skaičiai tikslesni, kadangi atskirai vertintas būtent reklaminis laikas, žinių, sporto, žaidimų laidos, teleparduotuvės.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Žiniasklaida: „Delfi“ valdanti žiniasklaidos grupė bando parduoti „lrytas.lt“

JP Redakcija

Stano apie anksčiau kurtas savo dainas: „Man buvo gėda“

JP Redakcija

„Pagrobti“: sukrečiantys ukrainiečių vaikų liudijimai, kurių pasaulis dar negirdėjo

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads