Daugiau nei 420 pedagogų įgis papildomo dalyko specializaciją

Autoriuselta
Fotofreepik.com


Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) duomenimis, Lietuvos aukštosiose mokyklose studijas pradėjo daugiau nei 420 pedagogų, norinčių įgyti kitų mokomųjų dalykų ar kitos ugdymo srities specializaciją.

„Viena svarbiausių kokybiško švietimo sąlygų – atsakingas pedagogų požiūris į savo profesinį augimą, naujų gebėjimų ugdymą. Džiaugiuosi, kad tokį požiūrį patvirtino kelių šimtų mokytojų apsisprendimas aukštosiose mokyklose įgyti papildomų dalykinių kompetencijų. Pabaigę studijas jie galės mokyti kelių dalykų ar teikti pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams“, – sako Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė.

Skelbiama, kad 217 pedagogų pasirinko įgyti vieną iš papildomų dalykinių kompetencijų: matematikos, biologijos, chemijos, fizikos, vokiečių kalbos, prancūzų kalbos ar lenkų kalbos ir literatūros.

Nuo šio rudens 60 iš jų studijuoja matematikos papildomą dalykinę kompetenciją, 55 – prancūzų kalbos, 47 – vokiečių kalbos, 22 – fizikos, 21 – biologijos, po 6 – chemijos ir lenkų kalbos. Šias studijas pasiūlė Vilniaus universitetas, Vilniaus universiteto Šiaulių akademija, Vytauto Didžiojo universitetas.

Dar 212 pedagogų buvo pakviesti į specialiosios pedagoginės pagalbos specialistų studijas. Jie turėjo galimybę rinktis studijas Vilniaus universiteto Šiaulių akademijoje ar Vytauto Didžiojo universitete ir įgyti specialiojo pedagogo, logopedo ar klausos sutrikimų turinčių vaikų ugdymo (surdopedagogo) kompetencijas.

Specialiojo pedagogo studijas pasirinko 109, logopedo – 92, o klausos sutrikimų turinčių vaikų ugdymo (surdopedagogo) – 11 pedagogų. Baigę studijas, pedagogai bus pasirengę ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus ir teikti pagalbą mokiniams, konsultuoti jų tėvus, mokytojus.

Projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ lėšomis 2023 mokslo metais pradėjusiems studijuoti ir sėkmingai studijas baigusiems pedagogams bus finansuojamos 429 studijų vietos.

Papildomų mokomųjų dalykų ar kitos ugdymo srities pedagoginės specializacijos studijų finansavimas – tik viena projekto veiklų. Šiuo projektu taip pat siekiama sustiprinti pedagogo profesijos patrauklumą bei pedagogų rengimo ir profesinio augimo sistemą, siekiant pritraukti į mokyklas naujų mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų, gerinti praktinį pasirengimą profesinei veiklai ir integraciją į ją.

Projektas „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ bus vykdomas iki 2027 m. rudens.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

R. Popovienė nemano, kad mokytojas tapo prestižine profesija: šis pavadinimas neatitinka šiandienos situacijos

JP Redakcija

Seimas padidino pedagogų ir mažiausiai uždirbančių biudžetininkų algų koeficientus

JP Redakcija

Panevėžys siekia pritraukti daugiau pedagogų: tam numatyta 40 tūkst. eurų

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads