Žinomas dainininkas, dainų autorius ir aktorius Martynas Kavaliauskas niekuomet neslėpė, kad už visus pasiekimus karjeroje yra dėkingas savo žmonai Rusnei. Mokyklos suole užsimezgusi jųdviejų draugystė virto ne tik tvirta santuoka, bet ir sėkmingu tandemu, padedančiu tikslingai pasirinkti kūrybines strategijas konkurencijoje muzikos industrijoje.
Šį šeštadienį „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovus prie ekranų kvies jau šeštajam sezonui sugrįžusi laida „Gyvenimas versle“, kurioje uždangas į nematomą savo industrijų pasaulį praskleidžia tiek žinomi, tiek nauji prekiniai ženklai, už kurių sėkmingų verslo istorijų yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai. Šios savaitės laidos herojus – dainininkas ir dainų autorius Martynas Kavaliauskas, į kurio koncertus bilietai išgraibstomi kone akimirksniu. Vyras neslepia – jo sėkmę lemia ne tik talentas, bet ir teisingai bei tikslingai pasirinkta verslo strategija, muzikinę karjerą vystant kartu su žmonos Rusnės įsitraukimu.
„Kai viskas prasidėjo prieš 12 metų ir sudalyvavau pirmajame muzikiniame projekte, tuo metu menkai kas žinojo, ką daryti toliau. Buvo sunku surasti žmones, kurie matytų bendrą viziją, bendrą kryptį, o kadangi mano žmona yra artimiausias bei geriausiai mane jaučiantis žmogus, mes nusprendėme tiesiog būti drąsūs ir daryti viską patys. Šitas verslas yra galbūt net ir labai sėkmingas, kai jis yra paremtas šiek tiek šeimyniniais santykiais“, – pripažins dainininkas.
Laidoje Martynas atvirauja, kad daugelis muzikos industrijos užkulisius įsivaizduoja kiek kitaip, nei jie atrodo realybėje. Didelių komandų čia nėra, o norint pasiekti gero rezultato – tenka atiduoti ne tik visą širdį, bet ir laiką paroje.
„Kartais žmonės įsivaizduoja, kad čia dirba didžiulės komandos, yra labai daug užnugarinių žmonių, kurie padės visur ir visada, bet tu turi daryti visus dalyku su labai maža grupele žmonių. Dienos yra chaotiškos, kartais darbus baigiam 5 ryto, kartais išvis nemiegam, galvodami kas toliau. Žinoma, kad tai vargina, bet norint rezultato, turi atiduoti visą savo širdį ir laiką. Mes dirbame prie koncertų vizualizacijų, dekoracijų, esame patys gaminę sietyną. Išpirkome visoje Lietuvoje esančias plunksnas ir jas rankomis dėliojome ant 2 metrų aukščio ir 2 metrų pločio sietyno, kas užtruko kone tris savaites“, – istoriją prisimins atlikėjas.
Pasak Martyno, finansiniai kaštai norint išleisti dainą – taip pat nėra maži. Vien parašyti ir sudainuoti kūrinio neužtenka. Siekiant, kad jį išgirstų kuo platesnė auditorija, reikia reklamos, sklaidos, o didžiausios investicijos nukeliauja muzikinio klipo gamybai, skaičiuojant išleistas tūkstantines sumas.
„Išlaidos labai priklauso ar atlikėjas kuria pats, dėl ko gali sumažėti kaštai muzikos leidyboje. Visgi, kartais atlikėjas galbūt tikisi, kad išleis dainą ir visi apie ją sužinos, bet tam reikia reklamos, sklaidos, investicijų. Ir muzikinis klipas yra svarbu, o Lietuvoje, norint jį sukurti aukšto lygio, kainuoja nemažus pinigus: nuo 10 iki 50 tūkst.“, – išleidžiamas sumas atskleis Martynas.
Kita laidos tema pakvies susipažinti su švaros fėjų komanda „MoniLina“ ir jos priešakyje esančia Lina Manke. Sykį, užsinorėjusi gyvenime turėti daugiau veiklos, ji parašė skelbimą, siūlydama pagelbėti su namų švara. Tai buvo pirmas ir vienintelis kartas, kuomet moteris ieškojo klientų, mat iš lūpų į lūpas sklidusios rekomendacijos jos aistrą tvarkai pavertė sėkmingu verslu, šiandien besirūpinančiu tiek namų, tiek biurų švara.
„Švaros jausmas lyg sadomazochizmo žaidimas – tau patinka save įmesti į nešvarią erdvę ir tenai sukurti švarą, o darbo gale pasidžiaugti, kad pavyko. Visą tai gimė auginant vaiką, kai man reikėjo kažką veikti. Tada įdėjau pirmą ir vienintelį savo gyvenime skelbimą į internetą, kad galėčiau pagelbėti žmonėms susitvarkyti namus arba prižiūrėti jų vaiką. Pas pirmąją šeimą važiavau su drebančiomis rankomis, bet kai vieną kartą per savaitę tvarkydavau jų namus, jie pradėjo mane rekomenduoti kitiems. Taip klientai ėmė plėstis ir tada jau galėjau ieškoti komandos bei augti“, – laidoje pasakos Lina.
Daugeliui namų valymas ir tvarkymas siejasi su negatyvia veikla, kuri daroma iš paskutinio pasirinkimo, dažnu atveju tik todėl, kad reikia, tačiau Lina pripažįsta be galo mylinti savo darbą ir džiaugiasi galėdama keisti visuomenės požiūrį į valytojų specialybę.
„Vis dar gajus požiūris, kad valytoja yra ta mokyklos laikų sena tetulė, kuri vaikšto su trikampe lazda ir skudurą tempia per visą koridorių. Tačiau mes bandom pakeisti požiūrį, todėl ir esame fėjos, nes norime kurti grožį ir švarą namuose. Aišku, dabar mūsų veikloje yra daug robotizacijos: išmanios šluotos, robotai-siurbliai, bet tai nepakeis žmogaus darbo. Kiekvienas kampas, grindjuostė ar paviršius nebus taip tinkamai nuvalytas, kaip žmogaus įsikišimo dėka“, – tikina pašnekovė.
Trečioje laidos temoje žinoma plaukų stilistė Kristina Šemiotienė dalinsis savo istorija, kaip stebėdama grožio studijų veiklą ir nerasdama tokios, kuri atitiktų jos verslo filosofiją, įkūrė savo studiją. Taip Kaune duris atvėrė „The Portrait“, verslininkei ryžtingai siekiant tapti lydere šioje rinkoje.
„Anksčiau tikrai esu sakiusi, kad niekada gyvenime nenorėčiau turėti savo salono. Bet visą laiką jutau spaudimą iš aplinkos ir finalinį tašką padėjo situacija buvusiame grožio salone, kai dirbdama apturėjau lengvą konfliktą su vadove. Tada supratau, kad ten būti nebegaliu, o niekur kitur eiti nenoriu. Vadinasi turiu kurtis sau vietą“, – priežastis, paskatinusias imtis verslo, prisimins moteris.
Pasak Kristinos, būnant vadove sunkiausia dalis – skirtingų patirčių žmones sulipdyti į bendrą komandą. Prieš šią užduotį nublanksta tiek finansų valdymas, tiek salono įrengimo darbai. Ir nors Kristinai pasisekė suburti stiprią komandą, ji tikina, kad neįdomu visą laiką būti tame pačiame taške, nes gyvenimo keliami iššūkiai augina žmogų kaip asmenybę.
„Mano mintis ir idėja buvo tokia, kad visos merginos komandoje būtų vieno lygio, kad galėtume dalintis salono klientais, kad visos dirbtų su vienoda produkcija. Nors iššūkių buvo daug. Pavyzdžiui susiskaičiuoji išlaidas vienaip, o sąmatos išauga. Arba atsimenu, kai jau darbavosi visa komanda ir aš, rodos, buvau apskaičiavusi vandenį, boilerius, kiek jų reikės, bet darbo eigoje dingo karštas vanduo, o laukiančių klientų – dar pilnas sąrašas. Tai ant ko krenta atsakomybė – žinoma, kad ant salono vadovo“, – nematomus verslo užkulisius atskleis Kristina.
„Gyvenimas versle“ – jau šeštąjį sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja Milita Daikerytė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas. Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną šeštadienį, 17:30 val., per „Lietuvos ryto“ televiziją.
![](https://jp.lt/wp-content/uploads/2017/11/jp-1.png)