-5.1 C
Panevėžys
Antradienis, 11 vasario, 2025

BPC peržengė 50 milijonų skambučių ribą: išskirtiniu tapo grybautojos pagalbos šauksmas

AutoriusJP
FotoBNS


Penkiasdešimt milijonų – tiek pagalbos skambučių nuo savo veiklos pradžios jau užregistravo Bendrasis pagalbos centras. Nors sulaukiama ir trukdančių ar netikslinių skambučių, tačiau vis tik didžioji jų dalis – tai tie atvejai, kai žmonėms iš tiesų reikia pagalbos. Ne išimtis buvo ir penkiasdešimties milijonų ribą pasiekęs skambutis, kai skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112 paskambino Vilniaus rajono Paberžės seniūnijoje esančiuose soduose vasarojanti vilnietė.

Garbaus amžiaus moters skambutis buvo užregistruotas 2024 metų rugpjūčio 14 dienos vakare, 19 val. 3 min.

Kaip sakė 79-uosius metus einanti pranešėja, ji tą dieną grybavo netoliese sodų esančiame miške, tačiau nuklydo į kažkokius šabakštynus ir pasiklydo. Penkias valandas praklaidžiojusi menkai pažįstamoje vietovėje, pavargusi ir netekusi vilties ji kreipėsi į Bendrąjį pagalbos centrą prašydama pagalbos.

Į skambutį atsiliepusi Bendrojo pagalbos centro Vilniaus skyriaus operatorė matė moters telefono perduodamus vietos nustatymo duomenis, rodančius, kad ji yra Vyžulionių miške. Paprašiusi pranešėjos likti vietoje, ji sujungė ją su policija, kuri pažadėjo netrukus atsiųsti ekipažą.

Į pagalbą atskubėję policininkai su tarnybiniu šunimi greitai rado miške pasiklydusią senjorę. Įsitikinę, kad jai nieko blogo nenutiko ir greitoji medicinos pagalba nebūtina, parvežė moterį iki pat jos kolektyvinio sodo.

Tą patį vakarą, 21 val. 2 min., Bendrasis pagalbos centras sulaukė dar vieno moters skambučio. Šį kartą ji labai norėjo padėkoti Bendrojo pagalbos centro operatorei ir policininkams Tomui bei Edgarui, kurie, padedami tarnybinio šuns, rado ją tarp pelkių ir bruzgynų. „Aš nerandu žodžių, kaip galėčiau padėkoti, – sakė vis dar labai susijaudinusi moteris. – Būčiau pražuvusi, jei ne jūs.“

Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį, kad pasiklydusiai moteriai labai padėjo ir jos išmanusis telefonas. Tokie įrenginiai, jei jie turi „Android“ arba „iOS“ operacinę sistemą, geba patys nusistatyti savo buvimo vietą ir, skambinant numeriu 112, atsiunčia savo koordinates į Bendrąjį pagalbos centrą.

Taip buvo ir šį kartą – gauti duomenys buvo nepaprastai tikslūs, vos su 1 metro paklaida, todėl paieškos laukas labai sumažėjo. Taigi, visiems į mišką susiruošusiems žmonėms būtų pravartu turėti išmanųjį telefoną. Tik, žinoma, dar reikėtų nepamiršti jo gerai įkrauti.

Primintina, kad Bendrasis pagalbos centras pagalbos skambučius pradėjo administruoti nuo 2004 metų rugsėjo 1 dienos. Iš pradžių buvo vykdomas pilotinis projektas Vilniaus mieste ir dalyje Vilniaus rajono, vėliau įkurti kiti regioniniai padaliniai, o nuo 2013 metų liepos Bendrasis pagalbos centras vykdo veiklą visoje Lietuvos teritorijoje. Per šį laikotarpį Vilniaus skyrius sulaukė beveik 25 mln., o Klaipėdos – daugiau nei 17,5 mln. skambučių. Likusieji 7,5 mln. skambučių dar iki 2015 metų buvo užregistruoti dabar jau panaikintame Šiaulių skyriuje ir Alytaus skyriuje, kuris reorganizuotas į Pajėgų valdymo skyrių.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Vasario 11-ąją minima Europos skubios pagalbos numerio 112 diena

JP Redakcija

Pernai Bendrasis pagalbos centras atsakė į 1 mln. 969 tūkst. 828 skambučius

JP Redakcija

Pirmąją Naujųjų metų dieną BPC užregistruota kone 8,3 tūkst. skambučių

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads