Bendrasis pagalbos centras (BPC) už daugiau nei 4,7 milijonų eurų šiemet planuoja atnaujinti skambučių priėmimo ir pajėgų valdymo programinę įrangą, telekomunikacijų infrastruktūrą.
Už šias lėšas bus įsigytos duomenų bazių valdymo sistemos licencijos ir reikalinga įranga.
Kaip BNS nurodė BPC atstovė Vilma Juozevičiūtė, programinės įrangos atnaujinimas būtinas siekiant užtikrinti veiklos tęstinumą, nes dabar naudojama versija turėjo gamintojo palaikymą iki 2024-ųjų pabaigos.
Pasak jos, kol diegiama naujoji, gamintojas pratęsė senąją versiją.
„Įdiegus naują pagalbos skambučių priėmimo ir pajėgų valdymo programinės įrangos versiją, gamintojo teikiamas palaikymas garantuos aukštą programinės įrangos prieinamumą, patikimumą, stabilumą ir jos sutrikimų šalinimą“, – nurodė V. Juozevičiūtė.
Nauja programinė įranga bus palaikoma ne mažiau kaip penkerius metus.
Pasak jos, atnaujinimas leis užtikrinti sklandų BPC susisiekimą su skubiosios pagalbos tarnybomis.
BPC informacinės sistemos modernizavimo ir plėtros darbai vykdomi nuo 2019 metų, juos planuota baigti šiemet.
2019–2020 metais už 1,6 mln. eurų atnaujinta telefoninė ir balso įrašymo techninė bei programinė įranga.
Pasak centro atstovės, pastaraisiais metais darbai nebuvo atliekami, rengti pirkimai ir sutartys.
2023 metais projektas papildytas sistemos infrastruktūros modernizavimu, pereinant prie paketinio komutavimo technologijų, kurios suskaitmenina garsinio, tekstinio ar vaizdinio pobūdžio informaciją. Toks modernizavimo poreikis kilo įgyvendinant Europos Komisijos reglamento nuostatas.
Anot V. Juozevičiūtės, šiemet bus baigta tik ta investicijų projekto dalis, kuri apima informacinės sistemos programinės įrangos atnaujinimą.
„(…) šiemet skiriamų lėšų visiems modernizavimo darbams neužteks“, – sakė ji.
Paprašyta patikslinti reikalingą sumą, BPC atstovė tikino, kad neįvykus viešajam pirkimui jos skelbti nenorėtų.
