Bagis kasdieniams ūkio darbams: kuo naudinga ir ypatinga UTV transporto priemonė?

Autoriusjp
Fotofreepik.com


Ar tai didelis keturratis, kuriame galima sėdėti kaip automobilyje, ar sumažintas traktorius? O gal mini visureigis? Lietuvos ūkininkai, statybininkai ir kiti, dirbantys lauko darbus didelėse teritorijose, dar tik atranda UTV vadinamą transporto priemonę, nors kitų šalių rinkose ji išties populiari. Kuo ypatingi ir naudingi UTV bagiai?

Užsienyje – seniai žinomi, lietuviai dar tik atranda

Lietuvoje itin populiarus Dakaro ralio maratonas, tad didžioji dalis lietuvių žino, kokiomis transporto priemonėmis ten lenktyniaujama. Motociklai, keturračiai, visureigiai ir sunkvežimiai atkartoja kasdienes transporto priemones.

Lenktynines savo modelių versijas pristatę gamintojai tokius maratonus naudoja reklamos tikslais, tad natūralu, kad didžiąją dalį ten važiuojančios technikos galime sieti su tuo, kas važinėja gatvėse. Tačiau per kelerius metus smarkiai išpopuliarėję SSV klasės bagiai, regis, atsirado iš niekur, tiesiog kaip paprasti, ypač dideliu pravažumu pasižymintys automobiliai, skirti nebrangiai lenktyniauti. Tai nėra tiesa.

Dviviečiai bagiai gyvuoja jau ne vieną dešimtmetį, jie dirba Šiaurės Amerikos, Australijos ir kitų žemynų ūkiuose, net ir Europoje – jie populiarūs Skandinavijos šalyse. Ir kaip būdinga kiekvienai transporto priemonei, lenktyniauti mėgstantys entuziastai joms praskina kelią į didžiąją pasaulinio techninio sporto areną. Taigi bagiai nėra naujiena, tik tai yra keliuose retai matoma transporto priemonė, nes dažniausiai pasislėpusi dirba ūkiuose, statybvietėse, o Lietuvos rinka juos dar tik atranda.

Universalus ir pravažus

Taigi kas yra tas UTV bagis? Verčiant tiesiogiai iš anglų kalbos – Utility Terrain Vehicle, tai tiesiog universali, darbui bekelėje skirta transporto priemonė.

„Motobagis yra tarsi sumažintas visureigis su keturračio arba galingesniu varikliu. Jis turi kabiną, kurioje žmonės gali sėdėti kaip automobilyje, tačiau už pastarąjį yra mažesnis, taigi ir lengvesnis, manevringesnis ir pasižymi itin dideliu pravažumu“, – paaiškina lenktynininkas, keturračiais prekiaujančios bendrovės „Motorider“ atstovas Adomas Gančierius.

Anot pašnekovo, yra dviejų kategorijų motobagiai. Daugeliui iš Dakaro ir kitų lenktynių pažįstami SSV kategorijos motobagiai, kurie atsirado šiek tiek vėliau ir yra skirti pramoginiams pasivažinėjimams.

O originalieji UTV yra pritaikyti patogiam darbui, tad gale, už kabinos, turi krovinių skyrių. Šio skyriaus kabina būna išverčiama, vienuose modeliuose – hidrauliniu būdu, kituose – mechaniškai, priklausomai nuo transporto priemonės. Taip pat jie pritaikyti vežti didelį svorį. Pavyzdžiui, „CFMoto Uforce1000“ modelio, kuris pats sveria vos 690 kg, kraulumas siekia net 560 kg. Motobagiuose dažniausiai montuojami dviejų arba trijų cilindrų varikliai.

„UTV transporto priemonės yra tarpinis variantas tarp keturračio ir traktoriaus, tik funkcionalesnis. Prie motobagio galima prikabinti lygiai tuos pačius padargus ir priekabas kaip ir prie keturračio ir dirbti tuos pačius, įprastus ūkio darbus. UTV išskirtinumas – jis gali tempti gerokai didesnį svorį nei keturratis“, – paaiškina A. Gančierius.

Patogesnis už keturratį

Bagiai už keturračius yra pranašesni tuo, kad turi kabiną su įprastomis sėdynėmis, įprastu vairu, tad juos lengviau valdyti ir naudoti. Rinkoje pasirinkimo apstu: galima rasti tiek atvirų kabinų tik su priekiniu stiklu, tiek ir uždarų, su šildymo ir vėdinimo funkcijomis, todėl nei vasarą, nei žiemą nereikia specifinės aprangos ar šalmo dirbant su šia transporto priemone. Galima rengtis patogiais drabužiais ir avėti patogią avalynę.

„Pagrindinė šių modelių funkcija yra darbinė, jie sukonstruoti taip, kad galėtų vežti ir tempti didžiulį svorį, kad būtų patogu darbuotis ir važinėti didelėse teritorijose, kuriose nėra kelių, kad būtų lengva įlipti ir išlipti. Daugiausia tokie daiktai naudojami ūkinei veiklai, gyvulininkystėje, žirgų priežiūrai, juos renkasi ir medžiotojai, taip pat – pramogautojai“, – tęsia pasakojimą „Motorider“ atstovas.

Su UTV motobagiais galima pramogauti bekelėje, keliauti, tam jie labai tinka, nes turi didelį bagažo skyrių. Tačiau nuo UTV transporto priemonių atskilusi atskira šaka – SSV bagiai – nepasižymi praktiškumu. Jie skirti sportiškam vairavimui, nes sukonstruoti taip, kad bekelėje galėtų lėkti dideliu greičiu.

Lietuviai dar tik atranda

Taigi jei UTV motobagis tokia naudinga ir patogi transporto priemonė ūkyje, kodėl ji dar neišpopuliarėjo Lietuvoje?

„Daugėja žmonių, kuriems reikia tokių daiktų, bet viskas vyksta pamažu, nes jų kaina išties nemaža. Lietuvoje tai dar tik augantis segmentas, nes dalis potencialių pirkėjų net nežino apie tokias transporto priemones, tačiau tie, kurie pabando, supranta, kad tai reikalinga technika“, – sako A. Gančierius.

Šiaurės Amerikoje, Australijoje, Skandinavijoje šios transporto priemonės populiarios, nes jose aukštesnis pragyvenimo lygis. Dažną ūkininką Lietuvoje pirmiausiai atbaido naujam automobiliui prilygstanti kaina. Pavyzdžiui, „Polaris Ranger“ motobagis kainuoja 25 tūkst. eurų.

Tačiau tai – ne vienintelis kainų segmentas. Štai „CFMoto“ UTV modelių kainos svyruoja tarp 13 ir 20 tūkst. eurų. Taigi, nors šios transporto priemonės naudingos, dar ne visiems įperkamos, tačiau kylant ekonomikai kyla ir lietuvių galimybės dirbti patogiau.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

BMW automobiliai – istorija kaip iš lėktuvų variklių gamintojo tapo prabangos simboliu

JP Redakcija

Neįgaliųjų ženklų ant merų automobilių nebus – ministerija suklydo

JP Redakcija

„Garažiuke“ automobilį sutvarkys pigiau? Nepatikrinę šios svarbios informacijos galite pakenkti patys sau

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads