Karantino sąlygos Lietuvoje pamažu švelninamos, duris atidaro kirpyklos, kavinės, prekybos centrai. Tačiau medicininių sveikatos priežiūros paslaugų veiklos kol kas ribojamos. Odontologijos klinikos taip pat kol kas negali teikti jokių planinių odontologijos paslaugų, išskyrus būtinąją pagalbą, esant skausmui.
Po karantino švelninimo sąlygų žmonėms kyla įvairūs klausimai, kada galima kreiptis pagalbos į odontologus. Kalbamės su Aukštaitijos implantologijos klinikos vyr. gydytoja Aiste Navikiene.
Kas ta būtinoji pagalba ir kada jau pacientas gali tikėtis, kad jį priims odontologas?
– Būtinoji pagalba suteikiama, kai žmogus jaučia labai intensyvų skausmą ir jo nebegali numalšinti vaistais nuo skausmo. Būtinoji pagalba suteikiama, jei atsirado dantenų tinimas ar pūliavimas, jei patyrėte traumą.
Pacientas pirmiausia turėtų skambinti į kliniką, papasakoti savo problemą ir gydantis gydytojas nusprendžia, kokia pagalba bus teikiama.
Kur pirmiausia turėtų kreiptis žmogus esant dantų skausmui?
Pirmiausia reikėtų skambintis savo odontologui, kadangi jis geriausiai žino paciento dantų būklę ir tinkamiausiai galėtų pakonsultuoti telefonu. Tačiau, jei reikalingas tiesioginis kontaktas su gydytoju, pavyzdžiui reikia rauti skaudantį dantį, atverti danties kanalą ar kt., rekomenduočiau rinktis kliniką, kurioje suteiks būtinąją pagalbą ir užtikrins tiek pacientų, tiek gydytojų saugumą.
Atliekant odontologinį gydymą karantino metu, gydymo metu atstumas tarp gydytojo ir paciento būna vos keliasdešimt centimetrų, be to, odontologo kabinete, naudojama įranga sudaro palankią terpę ilgiau išsilaikyti virusams. Todėl svarbios ir apsaugos priemonės, ir profesionali patalpų bei paviršių dezinfekcija po kiekvieno paciento.

Pakomentuokite plačiau, kokios yra privalomos apsaugos priemonės, kad klientui būtų saugiai suteikiama būtinoji pagalba
Gydytojas ir gydytojo asistentas prieš kiekvieną vizitą, apsivelka naują neperšlampamą kombinezoną, užsideda respiratorių, dvejas pirštines, akinius ir skydelį.
Kitas odontologo padėjėjas pasitinka pacientą pro atskirą įėjimą, jam uždedami antbačiai, vienkartinė veido kaukė bei pacientas nupurškiamas dezinfekuojančiu skysčiu. Visiems pacientams matuojama temperatūra, registruojamos ir pildomos atitinkamos sveikatos būklės deklaracijos, esant poreikiui, padaroma panoraminė nuotrauka.
Po atliktos odontologinės procedūros, visos patalpos bei daiktai dezinfekuojami.
Ar daug žmonių skambina ir prašo pagalbos?
Tik paskelbus karantiną, pirmas 2 savaites žmonės labai skambino su įvairiausiais klausimais, deja, tada dar jų priimti negalėjome, teikėme konsultacijas tik telefonu, išrašydavome elektroninius receptus. Praėjo mėnuo, kol gavome visas užsakytas reikalingas sertifikuotas apsaugos priemones, kad galėtume teikti būtinąją pagalbą.
Po Šv. Velykų, kai paskelbėme, kad jau pradėjome teikti paslaugas, sulaukėme gausaus antplūdžio pacientų, deja, visų norinčių priimti negalime, nes paslaugos laikas padvigubėjo – jei prieš karantiną pacientui buvo skiriama nuo 45 min., tai dabar rezervuojame nuo 1,5 val.
Kokia jūsų nuomonė, kada pradėsite “normaliai” teikti odontologines paslaugas?
Pasaulis jau nėra toks, koks buvęs, specialistai kalba, kad rudenį gali užklupti dar viena viruso banga. Mūsų klinika pasiruošusi dirbti ir teikti visas paslaugas, kad ir šiandien. Turime visas apsaugines priemones, laikomės higienos standartų – dėl to galime užtikrinti pacientų bei savo darbuotojų saugumą.
Mums tikrai skaudu, kad sustabdytos paslaugos dėl to, kad ne visi sugeba taip greitai prisitaikyti prie pasikeitusios situacijos. Tuo labiau infekcijos kontrolė nepasikeitė, jos laikytis reikia visada.
O pacientai nuolat skambina ir klausia, ar jau dirbame, gaila, kad esame tik sraigtelis …