Atėjo laikas: „Ford Performance“ Dakaro raliui ruošia piktą „Ranger Raptor“

AutoriusJP
FotoGAMINTOJŲ

„Ford Performance“ sėkmingų varžybų serijų, su triumfu įveiktų trasų ir įvairiose šalyse pasiektų pergalių skaičiumi lenkia bet kurią kitą lenktynių organizaciją pasaulyje: nuo Le Mano iki Monako, nuo Deitono iki Batersto (Bathurst). Tačiau jai dar liko vienas neįkąstas riešutėlis – sunkiausias planetoje ikoniškasis Dakaro ralis. „Ford“ jau pranešė, kad atėjo laikas užlopyti šią spragą įspūdingoje bendrovės automobilių sporto istorijoje.

Tam „Ford Performance“ rengia įspūdingas piktas „Ranger“ ir „Ranger Raptor“ versijas, kurios galėtų varžytis dėl aukščiausių pasiekimų bekelės varžybose visame pasaulyje, pradedant jau nuo 2024 metų Dakaro ralio.

Tiesa, galutinės pergalės bus siekiama palaipsniui. Pirmasis žingsnis daugiamečiame Dakaro ralio plane – finišuoti ir mokytis bendradarbiaujant su ilgamečiais partneriais „M-Sport“ bei „Neil Woolridge Motorsport“ (NWM) automobilių kūrimo, priežiūros ir organizacinės vadybos srityse.

„Mūsų tikslas – tapti vieno didžiausių pasaulinių bekelės renginių – Dakaro ralio – lyderiais, – sakė „Ford Performance Motorsports“ pasaulinis direktorius Markas Rushbrookas. – Negalime nuvertinti mūsų laukiančio iššūkio. Pirmiausia turime finišuoti lenktynėse ir mokytis su T1+ klasės „Ranger“ bolidu, taip pat norime semtis patirties iš savo partnerių „M-Sport“ ir NWM. Drauge mes galime padaryti nuostabių dalykų Arabijos pusiasalio smėlio kopose.“

Į 2024 m. Dakaro ralį, kuris vyks sausio 5–19 d. Saudo Arabijoje, bendrovė deleguos specialiai sukurtą didelio našumo „Ford Ranger“ lenktyninį automobilį. Jis rungsis „Rally Raid T1+“ kategorijoje.

Bendra „Ford Performance“, „M-Sport“ ir NWM komanda jau perėjo keletą vystymo etapų iki 2023 m. ir šiuo metu tęsia bandymus su „NWM Ranger T1+“ bolidu, sukurtu naudojant ankstesnės kartos „Ranger“ su 3,5 litro „EcoBoost“ varikliu. Iki artimiausio Dakaro ralio tikimasi išmėginti techniką „Baja España Aragón“ lenktynėse Ispanijoje ir „Rally du Maroc“ ralyje Maroke, kurie vyks atitinkamai šių metų liepos ir spalio mėnesiais.

„Mūsų pirmas kartas Dakare bus didžiulė pamoka, leisianti mums susidėlioti ateities varžymosi viziją. Tačiau, kaip ir visose lenktynėse, lenktyniaujame ne tik dėl pergalės, bet ir tam, kad sukurtume geresnius produktus savo klientams“, – pažymėjo M. Rushbrookas.

Nuo 2025-ųjų – pergalės medžioklė su naujos kartos bolidu

2025-ųjų Dakarui „Ford Performance“ ir „M-Sport“ kuria visiškai naują, specialiai varžyboms suprojektuotą, Europoje geriausiai parduodamo pikapo versiją „Ranger Raptor“. Ji bus pagaminta pagal Dakaro T1+ klasės reikalavimus.

„Dakaro ralis – viena iš pasaulinių bekelės lenktynių renginių viršūnių. Daugybę metų „Ford“ lydėjo  didelė sėkmė FIA WRC ralio lenktynėse, tad nekantraujame pademonstruoti tokį pat susitelkimą, energiją ir pastangas konkuruodami su „Ranger“ Dakare“, – teigė „M-Sport“ generalinis direktorius Malcomas Wilsonas.

„M-Sport“ organizacija yra užsirekomendavusi kaip svarbiausia „M-Sport Ford Puma HybridRally1“ bolido kūrėja ir dalyvė FIA pasaulio ralio čempionate, taip pat „Mustang GT3“ programos variklių kūrėja. NWM vaidino svarbų vaidmenį nuo pat „Rally-Raid“ lenktynėms skirtų pirmųjų „Ranger“ atsiradimo. Komanda sukūrė pirmuosius bolidus savo gamybos bazėse Pitermaricburge (Pietermaritzburg), kur jie buvo naudojami Pietų Afrikos ralio-reido čempionate (SARRC) ir kitose varžybose visame pasaulyje.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Galingas ir lengvas: pristatytas dinamiškas universalas „BMW M3 CS Touring“

JP Redakcija

Erdvių šeimyninių automobilių evoliucija: kur ji atvedė ir kur nuves?

JP Redakcija

Naujų automobilių registravimas praėjusias metais išaugo beveik 8 proc.

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads