2.3 C
Panevėžys
Pirmadienis, 2 gruodžio, 2024

Ar plaunant elektromobilį, gali nutrenkti elektra? Ką būtina žinoti?

AutoriusJPFotoFREEPIK.COM

Gatvėse nuolat daugėjant elektromobilių, kartu su jais atsiranda ir įvairių, bet ne visada teisingų mitų bei teorijų. Pavyzdžiui, pasirodžius vieniems pirmųjų elektromobilių, vairuotojai buvo gąsdinami nesinaudoti savitarnos plovyklomis, nes jose kyla rizika būti nutrenktiems elektros. Nors ekspertai į tokius teiginius žvelgia su šypsena, bet pripažįsta, kad kai ką žinoti reikia.

Prieš atkreipiant dėmesį į tam tikrus elektra varomų automobilių plovimo niuansus, pirmiausia pamėginkite atsakyti sau į klausimą – ar apskritai esate girdėję apie nors vieną nelaimingą atsitikimą, kai žmonės būtų nukentėję plaudami elektromobilį? Su tokiu atveju, kad plovimo metu būtų pažeistas elektromobilis, kol kas nėra susidūręs elektromobiliais prekiaujančios, juos prižiūrinčios ir remontuojančios įmonės „Autojuta“ atstovas Paulius Dailidėnas.

„Iki šiol neturėjome tokio atvejo, kad atvyktų elektromobilis su kokiais nors gedimais, kurie būtų susiję su jo plovimu. Apskritai, elektromobilių svarbiausi komponentai yra labai gerai apsaugoti nuo drėgmės, todėl jie yra pakankamai atsparūs. Problemų galėtų kilti nebent tuo atveju, jei elektromobilis buvo nekokybiškai suremontuotas, ardytas akumuliatorius ar kiti svarbūs komponentai“.

Švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis teigia, kad kasdienis elektromobilių plovimas niekuo nesiskiria nuo paprastų automobilių švarinimo. Tačiau situacija pasikeičia kai kalbama apie vidinių komponentų valymą, ant kurių gali kauptis nešvarumai.

„Jokiu būdu negalima naudoti aukšto slėgio plaunant jungtis, nes vandens ir oro srovė gali pakelti gumines tarpines, po kuriomis prasiskverbia drėgmė. Jei norisi palaikyti švarą ten, kur yra atviresnės vietos ir matosi oranžiniai aukštos įtampos laidai, valdymo moduliai ar kiti elektromobilio komponentai, juos valyti reikia naudojant šepetėlį, valiklį ar šluostę. Tačiau apskritai, jei tiksliai nežinote kaip valyti tam tikrus komponentus, geriau tai patikėti švaros specialistams, kurie yra apmokyti ir žino koks yra teisingiausias būdas plauti elektromobilius“.

Ekspertas priduria, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais ir elektromobiliai turi vieną esminį skirtumą – elektromobiliams nereikia keisti tepalų ar atlikti kitokio aptarnavimo bei remonto, kurio metu gali išsilieti tepalas, todėl natūraliai, elektromobiliai yra švaresni, bet kai kuriose vietose dulkės ar kiti aplinkos nešvarumai vis tiek kaupiasi. Tačiau perspėjama, kad patiems geriau nelysti į vietas, kurios sunkiai prieinamos ar kuriose gali būti pažeidžiamų elementų. Tai geriau patikėti profesionalams.

Tuo metu elektromobilį plaunant savarankiškai, svarbu žinoti kelias svarbiausias taisykles, kurios padės išvengti didesnių ar mažesnių problemų.

„Elektromobilio negalima plauti, kai jis yra prijungtas prie elektros tinklo ir yra įkraunamas, taip pat visada reikia įsitikinti, kad įkrovimo lizdo apsauginės durelės yra tinkamai ir sandariai uždarytos. Drėgmei ar plovimui jautrios vietos pažymėtos specialiais ženklais, jų negalima ignoruoti. Taip pat patartina panagrinėti automobilio naudotojo žinyną, kuriame taip pat galima rasti aktualios ir tikslios informacijos apie konkretų elektromobilio modelį ir jo priežiūrą,“ – pataria P. Dailidėnas.

Kaip ir automobiliai varomi vidaus degimo varikliais, elektromobiliai tarpusavyje gali skirtis konstrukciškai dėl skirtingo elektrinės pavaros komponentų išdėstymo ar turėti kitokių techninių subtilybių, kurios gali reikalauti specifinės priežiūros.

„Vienas niuansų kalbant apie elektromobilius, yra jų akumuliatorių aušinimo ir vėdinimo sistema. Dėl temperatūrų skirtumų, ten kur yra akumuliatorius, kaupiasi drėgmė ir gamintojai yra numatę tam tikrus jos pašalinimo būdus. Kai kurie senesni elektromobiliai turi specialius drenažus kondensato pašalinimui, tačiau jie yra įrengti tokiose vietose, kuriose kaupiasi purvas užkemšantis sistemos vožtuvus ir latakus. Todėl siūlau pasidomėti ar jūsų elektromobilis gali turėti tokių problemų ir būtinai į tai atkreipti dėmesį,“ – perspėja A. Plečkaitis.

Visgi, jei nutiktų taip, kad plaunant elektromobilį būtų padaroma klaida, dėl kurios būtų pažeisti kokie nors jo elementai, atsirastų veikimo sutrikimų, šių problemų nereikėtų bandyti spręsti savarankiškai. Tokiu atveju būtina kreiptis į specialistus, kurie turi reikiamą kvalifikaciją ir įrangą pažeidimams nustatyti ir pašalinti.

Kasdienė elektromobilių priežiūra ir jų švarinimas praktiškai niekuo nesiskiria nuo įprastų, vidaus degimo variklius turinčių automobilių. Kaip ir visais atvejais, svarbu žinoti savo galimybių ribas, o specifinį valymą patikėti tiems, kurie žino niuansus ir turi tinkamas priemones.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Elektromobilių privačioms įkrovimo prieigoms įsirengti skirta daugiau nei 1,5 mln. eurų

confident-noyce

Ką verta žinoti kiekvienam elektromobilio savininkui, kai temperatūra krenta žemiau nulio?

confident-noyce

Elektromobilis šaltuoju metų laiku: kaip prailginti nuvažiuojamą atstumą atvėsus orams?

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau