Apmokestinus vienkartinius maišelius susidomėjimas daugkartiniais išaugo net 7 kartus

Autoriusjp
Fotobendrovės


Per devynis mėnesius nuo tada, kai praėjusių metų liepą Seimo sprendimu buvo apmokestinti vienkartiniai lengvieji plastiko maišeliai,  jų įsigyjama 40 proc. mažiau, o juos keičia tvaresnės alternatyvos, pastebi „Lidl“ prekybos tinklas. Per šį laikotarpį pirkėjai jau spėjo atrasti ir įvairias tvaresnes alternatyvas – vien daugkartinių maišelių paklausa išaugo daugiau nei 7 kartus.

Plastikiniai maišeliai – ne tik ilgai nesuyrančios ir sunkiai perdirbamos atliekos, bet ir tiesioginis pavojus tiek sausumos, tiek vandens gyvūnams. Vandenynuose besiformuojančiose šiukšlių salose didelę dalį sudaro būtent plastikiniai maišeliai.

„Pernai įsigaliojęs sprendimas apmokestinti vienkartinius maišelius pastebimai pakoregavo būdus, kuriais apsiperkame – tokių maišelių sunaudojimas krito apie 40 proc. Mažėjimo tendencija išlieka ir toliau“, – sako „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.

Pirkėjai vis daugiau renkasi tvaresnes alternatyvas. „Lidl Lietuva“ duomenimis, per šį laikotarpį daugkartinių maišelių, skirtų vaisiams, daržovėms ar biriems produktams susidėti, pardavimai padidėjo daugiau nei 7 kartus.

„Anksčiau klientai dažnai į vienkartinius maišelius dėdavo net ir tokias prekes, kurios yra saugiai supakuotos, ar tas, kurioms maišelis apskritai nėra būtinas, pavyzdžiui, kelis jogurto indelius, sūrelius ar buities prekes. Šiemet vienkartiniai maišeliai tam naudojami vis rečiau“, – tvirtina A. Bubnelis.

Jo teigimu, vis rečiau į vienkartinius plastikinius maišelius dedame ir vaisius bei daržoves, kai to visai nereikia.

„Kai vaisiai ar daržovės nėra labai smulkūs ar nekelia grėsmės ištepti kitų prekių, pavyzdžiui, bananai ar melionai, būtinybės naudoti plastikinį maišelį nėra. Smulkesniems produktams vis dažniau naudojami daugkartiniai maišeliai, kai kurie klientai taupiai naudoja ir anksčiau įsigytus vienkartinius plastikinius maišelius ir juos atsineša į parduotuvę“, – sako „Lidl Lietuva“ atstovas.

„Lidl“ yra pirmasis ir kol kas vienintelis iš didžiųjų Lietuvos prekybos tinklų dar 2020 metais atsisakęs vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių. Vietoj jų prekybos tinklas pasiūlė klientams galimybę prekes išsinešti popieriniuose arba daugkartiniuose maišeliuose. Šis sprendimas padėjo vienkartinio plastiko kiekį kasmet sumažinti daugiau kaip 90 tonų.

Mažindamas plastiko naudojimą, „Lidl“ vadovaujasi ir įmonių grupės „REset Plastic“ strategija, kuria siekiama iki 2025 metų pabaigos „Lidl“ privačių prekių ženklų pakuotėse plastiko kiekį sumažinti 30 proc., taip pat jose naudoti vidutiniškai bent 25 proc. perdirbto plastiko. Taip pat siekiama nuo 2025 metų pabaigos naudoti kuo labiau perdirbamas plastikines pakuotes.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Metai be nemokamų labai plonų plastikinių maišelių: pirkėjų įpročiai pakito iš esmės

JP Redakcija

Metai be nemokamų lengvųjų plastikinių maišelių: 3 iš 4 „Lidl“ klientų apsieina be jų

JP Redakcija

Seimas: prekybininkai turės apmokestinti ploniausius plastiko maišelius

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads