-2.8 C
Panevėžys
Sekmadienis, 23 vasario, 2025

Apklausa parodė: Lietuvoje taupo beveik visi



Absoliuti dauguma žmonių Lietuvoje stengiasi sutaupyti ir ieško akcijų, mažų kainų ar naudoja kitus taupymo būdus, rodo „Spinter“ atlikta visuomenės nuomonės apklausa. Net 92 proc. šalies gyventojų teigia, kad apsipirkdami stengiasi sutaupyti, sąmoningai to nedaro tik vienas iš dvylikos apklaustųjų (8 proc.).  

Svarbios akcijos ir nuolaidų kortelės

„Tyrimo rezultatai rodo, kad nepaisant gaunamų pajamų, sutaupyti siekia didžioji dalis Lietuvos gyventojų“, – tyrimą komentuoja „Spinter tyrimai“ vadovas Ignas Zokas.

Net pusė šalies gyventojų (50 proc.) teigia, kad prekes perka tada, kai joms yra taikoma nuolaida, o 47 proc. perka ten, kur, jų nuomone, kainos yra mažiausios.

Nuolaidų kortelės – dar vienas labai populiarus būdas apsiperkant išleisti mažiau. Apklausa parodė, kad nuolaidų kortelėmis naudojasi beveik kas antras šalies gyventojas (46 proc.).

Įdomu, kad nuolaidų korteles statistiškai dažniau iš savo piniginių traukia aukštesnį išsimokslinimą turintys šalies gyventojai ir moterys tai daro dažniau nei vyrai.

Jaunesni – eina į mažų kainų apsipirkimo vietas  

Tyrimas atskleidė, kad daugiau dėmesio akcijoms skiria vyresni nei 36 metų respondentai, daugiausia – moterys. Jaunimas dar ne taip linkęs stebėti siūlomas akcijas apsipirkimo vietose.

Vis dėlto gyventojai nuo 26 iki 35 metų dažniau taupo pirkdami vietose, kur, jų nuomone, kainos yra mažiausios.

„Jau daugiau nei 25 metus klientams ne žodžiais, o realiais veiksmais įrodome, kad esame mažų kainų vaistinė. Savo pirkėjams siekiame pasiūlyti ir padėti įsigyti reikiamo vaistinės asortimento prekių už mažesnę kainą“, – sako „Camelia“ vaistinių tinklo generalinis direktorius Mindaugas Antanaitis.

Beveik kas trečias gyventojas (28 proc.) taupo ieškodamas konkrečios prekės pigiausia kaina skirtingose parduotuvėse, vaistinėse, turguje. Beveik tiek pat (27 proc.) – palygina kainą fizinėje prekybos vietoje ir internete.

Daugiausia taupo juodai dienai

„Akivaizdu, kad žmonės daugiausia taupo kelionėms ir ligų bei kitų nelaimių atvejams, taip galvodami apie savo ateitį“, – pastebi I. Zokas.

34 proc. gyventojų taupo ligoms ir kitoms nelaimėms. Rezultatai atskleidė, kad ne tik vyresnio amžiaus žmonės galvoja apie juodą dieną – tokį taupymo tikslą kaip pagrindinį nurodė 26-55 metų šalies gyventojai.

Antra populiariausia priežastis taupyti: kelionėms ir atostogoms. Tam taupo kas ketvirtas šalies gyventojas (27 proc.). Kas penktas – taupo būstui (21 proc.) ar automobiliui (19 proc.).

„Šventėms – artėjančioms Kalėdoms ir Naujiesiems metams – taupo kas septintas gyventojas mūsų šalyje. Šiemet, apsipirkdami mūsų vaistinėse, per visus metus klientai sutaupė 14 milijonų eurų. Mums gera kai žinome, kad galime prisidėti siekiant sutaupyti jų svajonėms. Taip mūsų mažiau tampa klientų daugiau“, – sako M. Antanaitis.

Visiškai Lietuvoje netaupo kas ketvirtas (23 proc.) gyventojas – sako tam neturintys pakankami pinigų. Kas dešimtas gyventojas taupo savo ar vaikų mokslams (13 proc.), elektronikai (11 proc.),  baldams (9 proc.) ir pensijai (11 proc.). O štai vienas iš trisdešimties – taupo savo ar artimųjų vestuvėms (3 proc.).


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Siūloma iki 15 tūkst. eurų padidinti leistiną atsiskaitymo grynaisiais pinigais sumą

JP Redakcija

Apklausa: investicine sąskaita jau naudojasi kas dešimtas gyventojas

JP Redakcija

Dideli pirkimai be galvos skausmo: kaip priimti finansiškai naudingus sprendimus

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads