-5.1 C
Panevėžys
Penktadienis, 21 vasario, 2025

Apklausa: Lietuvos jaunimą labiausiai neramina kylančios kainos

Autoriusbns
Fotoživilė večiorkutė


Lietuvos ir visos Europos Sąjungos (ES) jaunimui labiausiai šiuo metu nerimą kelia augančios kainos ir pragyvenimo išlaidos – kaip didžiausią problemą tą nurodo keturi iš dešimties apklaustųjų Bendrijoje, rodo paskelbta „Eurobarometro“ apklausa.

„Politikams ir politikos formuotojams, Europos demokratijai gyvybiškai svarbu įsiklausyti į Europos jaunimą ir žinoti jų rūpesčius. Šių dienų jaunimui labiausiai rūpi kylančios kainos, klimato kaita, saugumas ir galimybės rasti gerą darbą. Šiuos klausimus turime įtraukti į kiekvieną sprendimą, į kiekvieną teisės aktą. Kitaip galime prarasti nusivylusiųjų kartą“, – pranešime cituojama Europos Parlamento Pirmininkė Roberta Metsola.

Europos Parlamento užsakymu atliktoje „Eurobarometro“ apklausoje dalyvavo 16–30 metų ES piliečiai.

Jos duomenimis, 33 proc. apklausos dalyvių mano, kad ateinančius penkerius metus ES turėtų daugiausiai dėmesio skirti aplinkosaugai ir klimato kaitai, o ekonomikos situacijai ir darbo vietų kūrimui pirmenybę teikia 31 proc. ES jaunuolių.

Lietuvoje svarbiausi jaunimo prioritetai, be didėjančių kainų, irgi yra darbo vietų kūrimas (33 proc.), taip pat socialinė apsauga, gerovė ir galimybė naudotis sveikatos priežiūros paslaugomis (33 proc.).

Tuo tarpu gynybą ir saugumą bei migraciją kaip ES politinius prioritetus nurodė atitinkamai 21 proc. ir 19 proc. ES jaunimo, rodo apklausa.

Lietuvoje saugumo ir gynybos situaciją kaip ES prioritetą išskyrė didesnė jaunimo dalis nei vidutiniškai ES – 29 proc., migracija ir prieglobsčio politika nerimą kelia 15 proc. Lietuvos jaunuolių.

Remiantis apklausos duomenimis, 16-30 metų ES piliečiai informaciją daugiausiai gauna iš socialinių tinklų ir dauguma jų žino apie dezinformacijos internete pavojus.

ES jaunimas informaciją politikos ir visuomenės temomis daugiausiai sužino iš socialinių tinklų (42 proc.), o televizija išlieka antra pagal svarbą žiniasklaidos priemonė – ji yra svarbiausias informacijos šaltinis 39 proc. jaunimo.

Tuo metu socialinės žiniasklaidos platformas kaip svarbiausią politikos ir visuomenės žinių šaltinį nurodė 37 proc. Lietuvos jaunimo. Šie televiziją žiūri kur kas mažiau nei jų bendraamžiai ES – 29 proc., o dar 30 proc. lietuvių informaciją gauna iš internetinių naujienų platformų, rodo duomenys.

Populiariausios socialinės žiniasklaidos priemonės tarp Lietuvos jaunimo – „Facebook“ (56 proc.), „YouTube“ (42 proc.) ir „TikTok“ (30 proc.), ES mastu – „Instagram“ (47 proc.) ir „TikTok“ (39 proc.).

„X” – buvusi „Twitter“ – yra mažiausiai populiari socialinė platforma tiek visoje ES, tiek Lietuvoje –  ja naudojasi apie 20 proc. jaunimo.

76 proc. ES jaunimo, anot apklausos, teigia susidūrę su dezinformacija ir melagienomis, o 70 proc. apklausos dalyvių teigia galintys atpažinti dezinformaciją. Lietuvos jaunimo atsakymai į šiuos klausimus mažai skiriasi nuo ES vidurkio, atitinkamai – 71 proc. ir 73 procentai.

„Eurobarometro“ jaunimo apklausą visose 27 ES šalyse atliko įmonė „Ipsos“ 2024 metų rugsėjo 25 – spalio 3 dienomis.

Iš viso internetu apklausti 25 863 žmonės – Lietuvoje 1013 – nuo 16 iki 30 metų, rezultatai vertinami atsižvelgiant į šios amžiaus grupės dalį kiekvienoje ES šalyje.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

2025 m. sausį vartojimo prekių ir paslaugų kainos padidėjo 1,8 proc., o metinė infliacija sudarė 1 proc.

JP Redakcija

Apklausa: kas antras šalies gyventojas pasitiki Probacijos tarnyba

JP Redakcija

2024 m. gruodį vartojimo prekių ir paslaugų kainos augo 0,2 proc., o metinė infliacija sudarė 2,1 proc.

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads