Brangstant pragyvenimui, beveik trečdalis gyventojų atsisakytų pramogų ir kultūros renginių, atskleidė Lietuvos gyvybės draudimo įmonių asociacijos (LGDĮA) užsakymu tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi gyventojų nuomonės apklausa.
Atliekant apklausą respondentams buvo užduodamas klausimas, kokias išlaidas jie mažintų pirmiausia arba ko atsisakytų augant prekių ir paslaugų kainoms. Atsakydami į šį klausimą, tik 7 proc. apklaustųjų nurodė, kad sunkmečiu neatsisakytų nieko.
30 proc. apklaustųjų nurodė, kad, brangstant pragyvenimui, jie atsisakytų pramogų ir kultūrinių renginių. Tarp kitų dalykų, kuriuos Lietuvos gyventojai paminėjo dažniausiai, rikiuojasi nebūtini pirkiniai, kuriuos nurodė 19 proc. apklaustųjų. Gyventojai pirktų mažiau drabužių, aprangos bei avalynės (14 proc.), atsisakytų kelionių, atostogų (12 proc.), taip pat mažiau lankytųsi kavinėse, restoranuose, pirktų mažiau maisto produktų (9 proc.).
Tik 5 proc. apklaustųjų nurodė, kad sunkmečiu atsisakytų grožio paslaugų, dar mažiau (4 proc.) gyventojų labiau taupytų elektrą, vandenį ir mažintų išlaidas kitoms komunalinėms paslaugoms.
Lapkričio 19–28 dienomis vykdytos apklausos metu apklausta 1013 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus visoje šalies teritorijoje, naudojant kombinuotą metodą: CATI (Computer Assisted Telephone Interview) ir CAWI (Computer Assisted WEB Interview).
