Ar galima važinėti su įskilusiu priekiniu stiklu? KET reikalavimai ir baudos

Autoriusjp
Fotofreepik.com


Priekinis stiklas yra svarbi transporto priemonės dalis, kuri garantuoja ne tik gerą matomumą vairuojant, bet ir bendrą eismo saugumą. Įskilimai ar įtrūkimai gali turėti įtakos vairuotojo gebėjimui aiškiai matyti kelią, o tam tikrais atvejais net sukelti pavojų keleiviams. Dėl šios priežasties Kelių eismo taisyklės (KET) nustato tam tikrus reikalavimus, kurie yra susiję su transporto priemonės stiklų būkle.

Ką numato KET dėl pažeisto priekinio stiklo?

Lietuvos Kelių eismo taisyklėse nėra tiesiogiai nurodyta, kad bet koks priekinio stiklo pažeidimas draudžia eksploatuoti automobilį. Tačiau yra tam tikri techniniai reikalavimai, kuriuos privalo atitikti visos eisme dalyvaujančios transporto priemonės.

Pagal galiojančias taisykles – priekinis stiklas turi būti tokios būklės, kad neužtamsintų vairuotojo matymo lauko ir nesudarytų kliūčių saugiam vairavimui. Įtrūkimai, kurie yra tam tikrose zonose, gali trukdyti matomumui ir būti laikomi rimtu pažeidimu. Kai stiklas skilęs, tokiu atveju stiklų keitimas gali būti privalomas.

Kada įskilęs stiklas tampa problema?

Ne visi stiklo įtrūkimai ar pažeidimai kelia vienodą pavojų. Tam, kad būtų aišku, kada stiklas laikomas netinkamu – galima išskirti keletą pagrindinių kriterijų.

  • Jei įtrūkimas yra vairuotojo tiesioginio matymo lauke.
  • Jei stiklo pažeidimas didesnis nei 20 mm skersmens.
  • Jei yra daugiau nei vienas rimtas įtrūkimas ar skilimas.
  • Jei stiklas yra stipriai pažeistas ir gali bet kada subyrėti.

Jeigu stiklo pažeidimas yra minimalus ir nėra tiesiogiai vairuotojo matymo zonoje – didelė tikimybė, kad jis nesukels problemų eksploatuojant automobilį. Tačiau net ir nedideli įskilimai gali plėstis, ypač esant temperatūrų svyravimams ar smūgiams.

Kokios baudos gali būti skiriamos?

Važiavimas su pažeistu priekiniu stiklu gali užtraukti administracinę atsakomybę. Policijos pareigūnai gali įvertinti pažeidimo rimtumą ir skirti atitinkamas sankcijas.

  • Už nedidelį stiklo įskilimą gali būti skiriamas įspėjimas arba nedidelė bauda nuo 10 iki 20 eurų.
  • Jei stiklas turi didelį įtrūkimą, kuris kelia pavojų eismo saugumui – gali būti skirta bauda nuo 30 iki 50 eurų.
  • Pakartotinis pažeidimas arba ignoravimas gali lemti griežtesnes sankcijas, pavyzdžiui, transporto priemonės eksploatacijos draudimą iki defekto pašalinimo.

Svarbu nepamiršti, kad jei automobilis su pažeistu stiklu nepraeina techninės apžiūros – jo negalima eksploatuoti tol, kol defektas nėra pašalintas.

Techninė apžiūra ir stiklo būklė

Techninės apžiūros metu tikrinama – ar transporto priemonės priekinis stiklas atitinka nustatytus reikalavimus. Jei stiklas turi pažeidimą – sprendimas priklauso nuo jo dydžio ir vietos.

  • Jei skilimas yra ne vairuotojo matymo zonoje ir nėra didelis, tikėtina, kad apžiūra bus praeita be problemų.
  • Jei pažeidimas yra matymo lauke ir gali trukdyti saugiam vairavimui – automobilis gali būti pripažintas netinkamu eksploatuoti.
  • Jei stiklas yra stipriai pažeistas ir gali bet kada subyrėti – apžiūra tikrai nebus praeita.

Dėl šių priežasčių, jei artėja techninė apžiūra, verta iš anksto pasirūpinti stiklo būkle ir esant reikalui jį suremontuoti ar pakeisti.

Kaip išvengti problemų su įskilusiu stiklu?

Kad išvengtumėte baudų ar techninių problemų – patartina laikytis kelių pagrindinių taisyklių.

  • Pastebėjus įskilimą – kuo greičiau kreiptis į specialistus, nes mažus pažeidimus dažnai galima pataisyti be stiklo keitimo.
  • Vengti staigių temperatūros pokyčių, nes per didelis temperatūrų skirtumas gali paskatinti įtrūkimų plėtimąsi.
  • Laikytis saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių, ypač sunkvežimių, kurie gali kelti akmenukus.
  • Jei pažeidimas yra didelis arba pradeda plėstis – nedelsti ir pakeisti stiklą nauju.

Važiavimas su įskilusiu priekiniu stiklu leidžiamas tik tuo atveju, jei įtrūkimas nėra matymo zonoje ir nėra per didelis. Tačiau net ir esant nedideliam įskilimui – rekomenduojama jį kuo greičiau sutaisyti, nes laikui bėgant jis gali išplisti ir tapti rimta problema.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Premjeras: baudų už KET didinimas neturi išstumti žmonių į finansinį užribį

JP Redakcija

Jau nuo sekmadienio – Kelių eismo taisyklių pokyčiai eismo saugumui didinti

JP Redakcija

Nuo gruodžio – keletas Kelių eismo taisyklių pokyčių eismo saugumui didinti

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads