„Garažiuke“ automobilį sutvarkys pigiau? Nepatikrinę šios svarbios informacijos galite pakenkti patys sau

Autoriusjp
Fotofreepik.com


Už lango ir kalendoriuose – prasidedantis pavasaris, tad vairuotojai besibaigiant šaltajam sezonui vis dažniau planuoja vizitus servisuose: skuba patikrinti, kaip jų automobilis atlaikė žiemos išbandymus. Autoservisų meistrai įprastai rekomenduoja pakeisti variklio alyvą, degalų, alyvos ir oro filtrus, kartais prireikia ir naujo akumuliatoriaus, amortizatorių ar stabdžių kaladėlių.

Automobilio bagažinė nėra tinkama vieta autoserviso atliekoms

„Atsakingas pavojingų atliekų tvarkymas kainuoja, jas priduodant teisėtiems atliekų tvarkytojams tenka papildomai susimokėti, taigi, ne visi autoservisai laikosi teisės aktų ir atliekas tvarko taip, kaip jiems parankiau ir pigiau. Šioje vietoje gyventojai gali apsispręsti, kuriuos autoservisus rinktis – tuos, kurie neatsakingai teršia aplinką, ar prisidedančius prie jos apsaugos“, – pabrėžė Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) direktorė Asta Pakštaitė-Marcinkienė.

Svarbiausia žinia vairuotojams – senoms automobilių detalėms, jas pakeitus naujomis, ne vieta jūsų automobilio bagažinėje, mišrių komunalinių atliekų konteineryje ar sąvartyne. Visos automobilių remonto metu susidariusios atliekos privalo likti autoservisuose, o iš ten nukeliauti pas teisėtai veikiančius atliekų tvarkytojus.

„Labai svarbu rinktis tokius automobilių priežiūros ir remonto specialistus, kurie rūpinasi aplinkos apsauga ir visas atliekas perduoda teisėtiems atliekų tvarkytojams. Kuo daugiau atliekų bus surenkama, tuo mažiau bus teršiama aplinka, o atliekas perdirbant dar ir taupomi vertingi ištekliai“, – atkreipė dėmesį Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) direktorė A. Pakštaitė-Marcinkienė.

Beveik visos automobilių atliekos gali tapti vertingais produktais

Visos automobiliuose, įskaitant elektromobilius, esančios baterijos yra perdirbamos, taip atgaunami vertingi metalai – litis, kobaltas, švinas bei kitos medžiagos. Labai svarbu, jog panaudotą alyvą taip pat galima perdirbti: iš jos gaunama bazinė alyva, reikalinga tepalinei ar hidraulinei alyvai pagaminti. Filtrų atliekose yra metalo, alyvos, plastiko ir filtruojančios medžiagos. Metalą galima perdirbti daug kartų. Padangas perdirbus arba panaudojus energijai gauti, taupomi gamtos ir gamybos ištekliai.

Baterijos yra toksiškos dėl korozinių medžiagų ir jų sudėtyje esančių sunkiųjų metalų, kurie, patekę į aplinką, gali užteršti dirvožemį ir vandenį. Iš alyvos ir automobilinių filtrų atliekų išsiskiria sunkieji metalai: švinas, kadmis, arsenas ir kitos kenksmingos medžiagos. Vos vienas litras senos automobilių alyvos gali užteršti milijoną litrų vandens.

Išmonės, kaip neteisėtai panaudoti seną alyvą, netrūksta: žiemą ją deginant šildomos patalpos. Orams atšilus, sena alyva impregnuojamos tvoros, pavėsinės ir kiti statiniai iš medžio. Nelegalus alyvos atliekų tvarkymas ir jų deginimas gali ne tik užtraukti piniginę baudą, bet ir kelti didelį pavojų aplinkai bei žmonių sveikatai.

Perdirbti arba pakartotinai panaudoti – kone visą automobilį

Atidiems reikėtų būti ne tik remontuojant automobilį, bet ir nusprendus pasikeisti seną ar nebevažiuojantį, mat ir automobilių ardytojai ne visuomet laikosi jų veiklą reglamentuojančių taisyklių.

Taupant gamtos išteklius ir kitus resursus, eksploatuoti nebetinkamos transporto priemonės (ENTP) turi būti perdirbamos. Pagal Europos Sąjungos direktyvą, beveik visos ENTP atliekos turi būti panaudotos pakartotinai ar perdirbtos, ir tik 5 proc. šių atliekų gali būti pašalinama.

Pagal aukščiausius veiklos standartus veikiantys atliekų tvarkytojai gali pakartotinai panaudoti automobilių kėbulo dalis, variklius bei jų dalis, žibintus, veidrodžius, ratlankius, pavarų dėžes, radiatorius, salono ir kitas dalis, o ko negalima naudoti pakartotinai – perdirbs.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

BMW automobiliai – istorija kaip iš lėktuvų variklių gamintojo tapo prabangos simboliu

JP Redakcija

Neįgaliųjų ženklų ant merų automobilių nebus – ministerija suklydo

JP Redakcija

Automobilio išlaikymo kaina: kada apsimoka rinktis kitą susisiekimo būdą?

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads