1.8 C
Panevėžys
Trečiadienis, 26 vasario, 2025

Motociklų prekių ženklų patikimumas: ateities pranašų nėra, tačiau nuspėti – paprasta

Autoriusjp
Fotofreepik.com


Europos Sąjungoje galioja įstatymai, numatantys, kad, pavyzdžiui, visai parduodamai elektronikai turi būti suteikiama dvejų metų garantija. Gera žinia vartotojui, mat neretai bent toks ir būna vieno ar kito įrenginio, pavyzdžiui, išmaniojo telefono, planuojamas naudojimo laikas. Tačiau yra galybė gerokai brangesnių pirkinių, kuriuos norima naudoti daug ilgiau – automobiliai ar motociklai įprastai perkami bent penkmečiui. Kaip žinoti, ar išsirinktas ratuotas modelis bus patikimas ir ar tikrai šimtmečius skaičiuojantys prekių ženklai užtikrina kokybę?

Praeitis negarantuoja ateities

Automobilių rinkoje jau įprasta matyti suteikiamas penkerių ar net septynerių metų garantijas. Žinoma, tokie laikotarpiai dažniausiai būna apriboti nuvažiuojamais kilometrais. Tai – labai racionalu: per tiek metų automobiliu galima įveikti milijonus kilometrų ir, kad ir kaip ten būtų, net pati patvariausia technika galų gale susidėvi.

Kiek kitokia situacija vyrauja motociklų pasaulyje – čia dažniau duodama dvejų metų garantija. Štai vieniems populiariausių „Adventure“ tipo motociklų „Honda Transalp“ ar „Yamaha Tenere“ gamintojas suteikia dvejų metų garantiją, o „CFMoto 800MT“ maloni išimtis – šis motociklas gauna trejų metų garantiją be ridos apribojimo.

„Lietuvos metų motociklo“ konkurso organizatorius Justas Lengvinas sako, jog būtų truputį veidmainiška prognozuoti, kuris motociklas bus patikimesnis už kitus. Anot pašnekovo, naujų motociklų, kaip ir automobilių, patikimumą vairuotojai įprastai vertina pagal tai, kaip anksčiau tam gamintojui sekėsi kurti patvarius produktus.

„Bet juk praeitis negarantuoja ateities. Žinoma, jeigu naujame modelyje montuojamas variklis jau buvo naudojamas ir anksčiau, apie jo patikimumą mes žinome. Tačiau jei kalbėtume apie visiškai naują produktą, pavyzdžiui, naujai išleistą motorą, mes apie jį objektyviai nieko negalime pasakyti. Apie jo patikimumą dažniausiai žmonės kalba tik iš inercijos ir lojalumo prekių ženklui.

Žinoma, ilgametė patirtis ir sukauptas „know-how“ leidžia labiau pasitikėti gerą vardą turinčiu gamintoju, tačiau dėl vis griežtėjančių emisijos standartų tenka taikyti vis kitokias, dar nenaudotas technologijas ir sprendimus. Dažnai seni gamintojai kepa visiškai naujus produktus. Pažiūrėkite į automobilių pasaulį – ar elektrinis „Volkswagen“ bus toks pat patikimas kaip ir senas geras dyzelinis? Jie neturi beveik nieko bendra. Gyvename pokyčių laikais“, – įsitikinęs J. Lengvinas.

Vien komentarais internete pasikliauti neverta

Pašnekovas taip pat užsimena, kad, norint išsirinkti patikimą kelionės draugą, verta pasidomėti atskirais jo komponentais, jų gamintojais, kilme. Štai, pavyzdžiui, jau minėto „CFMoto“ naujasis 450MT modelis turi vieno žinomiausių gamintojų KYB amortizatorius, o 800MT yra varomas varikliu, kurtu drauge su kitu puikiai žinomu motociklų gamintoju KTM.

Bendradarbiavimo pavyzdžių rinkoje labai daug ir tai daro net senieji gamintojai. Vieni paklausiausių kelioninių motociklų iš Vokietijos – „BMW F750GS“, F850GS ir naujausias F900GS – yra varomi „Loncin“ bendrovės Kinijoje pagamintais motorais.

Dar daugiau, kai kurie modeliai yra tiesiog pervadinti kitų gamintojų produktai. Štai „Harley-Davidson X350“ ir X500 yra šiek tiek pakeisto dizaino „QJ Motor“ motociklai su vieno populiariausių pasaulio gamintojų logotipu ir pavadinimu.

Perkant naują daiktą, garantija leidžia nesukti galvos tiek laiko, kiek ji galioja – kuo ilgesnė, tuo, žinoma, geriau. Kalbant apie garantiją svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kur atliekama garantinė priežiūra. Jeigu gyvenamoji vieta Klaipėdoje, o vienintelis įgaliotasis servisas Vilniuje – vargu ar bus patogu.

Anot J. Lengvino, į patikimumą galima žiūrėti pasitelkiant tikimybių teoriją: jeigu montuojami patikimi, žinomi komponentai, tikėtina, kad jie bus patvaresni. Jeigu tai ne naujas modelis ir internete jau galima rasti atsiliepimų apie jį, tai taip pat leidžia sudaryti tikslesnę prognozę, ko galima tikėtis.

„Tik nereikia pamiršti, kad nepatenkinti vartotojai yra kelis kartus labiau linkę dalintis savo bloga patirtimi nei tie, kurie naudojasi daiktu be jokių problemų. Tad jeigu matote vien piktus komentarus arba per mažai gerų – verta pasitikrinti statistiką. Ją kasmet skelbia didieji leidiniai, pasitelkdami tiek vairuotojų apklausų rezultatus, tiek įvairius servisų duomenis“, – pastebėjimais dalijasi ekspertas.

Daugelis gamintojų turi įgaliotuosius centrus bent jau didžiuosiuose miestuose, kiti – dar platesnėje geografijoje. Pavyzdžiui, „CFMoto“ technikos priežiūrą Lietuvoje galima atlikti aštuoniolikoje vietų, pasiskirsčiusių po visą šalies teritoriją.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

BMW pristatė laukiamiausią sezono motociklą „BMW R 1300 GS Adventure“

JP Redakcija

Naktiniai variklių gausmai Panevėžio gatvėse netyla: policija sulaukia nusiskundimų

JP Redakcija

Motociklai ir automobiliai: kada jau galima pirkti naujųjų gamintojų modelius?

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads