-2.6 C
Panevėžys
Sekmadienis, 23 vasario, 2025

Vokiškas požiūris: išskirstė geriausius automobilius pagal skirtingas kainas

Autoriusjp
Fotogamintojų


Baigiantis kiekvieniems metams, daugelis mūsų apmąstome svarbiausius įvykius ir išsikeliame naujus tikslus, kurių laikysimės nuo sausio. Savo ruožtu automobilių žiniasklaida metų pabaigoje įvertina, ką geriausio į kelius išleido gamintojai, ir pateikia kruopščiai apsvarstytus verdiktus, į ką vertėtų atkreipti dėmesį naujos transporto priemonės besidairantiems vairuotojams. Ko iš jų baigiantis 2024-iesiems galėjo pasisemti Lietuvos vairuotojai?

Kiekvienam pagal kišenę

Tarp žymiausių žiniasklaidos konkursų yra Europoje puikiai vertinami Didžiosios Britanijos automobilių naujienų platformų „Autocar“, „Carbuyer“ ar kultinio „Top Gear“ rinkimai. Tačiau vienais prestižiškiausių Senajame žemyne laikomi nuo 1976 metų rengiami „Auksinio vairo“ (vok. Das Goldene Lenkrad) rinkimai. Nuo 2009 m. juos kartu rengia Vokietijos laikraščio „Bild am Sonntag“ ir mūsų šalies automobilininkams puikiai žinomo žurnalo „Auto Bild“ redakcijos.

„Auksinis vairas“ apima daugybę įvairių kategorijų: nuo mažų miesto automobilių iki sportinių modelių. Vairuotojams taip pat aktualu tai, kad šiame konkurse skelbiamos papildomos atskirų į debesis nešaunančių kainų rėžių nominacijos – taip obuoliai lyginami su obuoliais, apelsinai – su apelsinais ir tarpusavyje palyginami panašūs modeliai.

Štai 2024 metų rinkimų nominaciją „Geriausias automobilis iki 25 tūkst. eurų“ laimėjo „Citroën C3/ë-C3“, o gražiausio modelio titulas atiteko į visiškai kitą auditoriją taikančiam „Aston Martin Vantage“. Geriausiu prabangiu automobiliu tapo „Porsche Taycan Turbo GT“, o geriausio automobilio iki 40 tūkst. eurų kategorijos laurus pelnė naujasis elektrinis krosoveris „Kia EV3“ ir t. t.

Štai pergalė pastarojoje kategorijoje vartotojams svarbi dėl keleto aspektų: tai akivaizdus pripažinimas dėl išskirtinio nugalėtojo įperkamumo ir pažangių technologijų derinio. Nauji šiuolaikiški šios kainų kategorijos elektromobiliai paklausūs daugybėje Europos valstybių, tarp jų – ir Lietuvoje.

Vienu svarbiausių šio modelio kozirių specialistai įvardija už adekvačią kainą inžinierių apgalvotai sudėliotą plačių galimybių derinį, kuris pavertė korėjiečių kūrinį itin universaliu modeliu. Tik 4,3 metro ilgio elektrinis krosoveris yra patogus ne tik mieste – jis tinka ilgoms išvykoms dėl viena įkrova nuvažiuojamo iki 605 kilometrų atstumo (pagal WLTP metodiką), galimybės sparčiojo įkrovimo stotelėje per kiek mažiau nei pusvalandį atkurti energijos lygį nuo 10 iki 80 proc. bei didesniems automobiliams būdingos 460 litrų talpos bagažinės.

Po debiuto EV3 sėkmingai žengia didesnių brolių EV6 ir EV9 pramintais takais – jis susižėrė jau nemenką apdovanojimų kraitį. Šis modelis jau spėjo triumfuoti „Geriausio metų moterų pasaulio automobilio 2025“ kompaktinių SUV modelių klasėje, taip pat užėmė antrąją vietą „Europos metų automobilio 2025“ konkurse.

Kruopštus įvertinimas

Trečiojo „Auksinio vairo“ rinkimuose pateikto kainų rėžio – iki 50 tūkst. eurų – nugalėtoju tapo naujos kartos „Opel Grandland“. O geriausio mažojo automobilio kategorijoje nugalėjo „Mini Cooper“, kompaktinėje klasėje – „Volkswagen Golf“, vidutinėje klasėje – „Škoda Octavia RS Combi“.

Aukštesnio segmento vidutinio dydžio geriausiu modeliu pripažintas „BMW 5 Series Touring“, geriausiu šeimyniniu modeliu – „Peugeot 5008“, o geriausiu sportiniu automobiliu – „Porsche 911 Carrera GTS“.

Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ transporto rinkos žinovas Matas Buzelis sako, kad kuo visapusiškesni automobilių testai rinkimuose, tuo jie labiau pretenduoja į maksimalų objektyvumą. „Auto Bild“ testuotojai išsiskiria ypač dideliu dėmesiu net smulkiausioms detalėms – bandydami automobilius jie matuoja kone viską, ką tik galima pamatuoti, be to, dėl jų vertinimo sistemos, kai už kiekvieną atskirą detalę rašomas balas, skaitytojams pateikiamas itin skrupulingas galutinis įvertinimas. Su juo iš tiesų galima ginčytis tik dėl emocinių dalykų.

„Tokie vertinimai pasižymi tuo, kad iš esmės kiekvienos markės gerbėjai ras kuo paglostyti savo širdį. Nes, pažiūrėjus atidžiau, galbūt net ir nieko nelaimėjęs modelis akivaizdžiai pranoksta varžovus tam tikrais parametrais, kurie yra svarbūs tam konkrečiam vairuotojui“, – sako pašnekovas.

Tarp daugkartinių šių rinkimų komisijos narių galima išvysti ir lietuvio pavardę. Žinomas keliautojas ir laidų apie automobilius vedėjas Vitoldas Milius taip pat yra lietuviškosios „Auto Bild Lietuva“ žurnalo versijos redaktorius, tad reguliariai papildo tarptautinės šio leidinio komandos gretas, kai ateina laikas rinkti geriausius iš geriausiųjų.

„Pavyzdžiui, EV3 yra stipri naujiena kompaktiškų visureigių rinkoje, o dėl kainos šis modelis prieinamas platesnei auditorijai. Tokia vertė šiandieninėje konkurencinėje aplinkoje vis dar yra reta“, – kas gali lemti pergalę atskiroje kainų kategorijoje paaiškina V. Milius.

Vertingas atskaitos taškas

Specialistai sutinka, kad apdovanojimai neturėtų būti vienintelis patariamasis veiksnys priimant sprendimus dėl naujo automobilio, tačiau jie yra vertingas atskaitos taškas ir gali atkreipti dėmesį į to vertus modelius. Štai viename išsiskiriančiame automobilyje įdiegtos pažangios technologijos gali reikšti, kad ir kiti gamintojai tiesiog bus priversti netrukus pasiūlyti kažką panašaus ar net geresnio.

M. Buzelis išskiria konkursus, kuriuose vertinimo komisijos ne tik pateikia apibendrintus įvertinimus, bet ir atskirose skalėse skiria balus už pačius įvairiausius dalykus, kurie svarbūs naujų modelių pirkėjams. Taip susumavus skirtingų komisijos narių balus ir nustačius bendrą verdiktą, dar labiau sustiprinamas galutinio sprendimo objektyvumo kriterijus.

„Be to, visas naujienas sunku sekti net ir besidomintiems, nes per metus gamintojai pristato turbūt kelias dešimtis modelių. Todėl rinkimai leidžia aiškiai užčiuopti visas naujoves – kas pasikeitė su nauja modelio karta ir ar tai būdinga visiems automobiliams? Atsiranda kažkoks matomas vektorius ar poslinkis ir tuomet galima apibendrintai įvertinti, kaip keičiasi tie automobiliai“, – reziumuoja ekspertas.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Ar ilgalaikė garantija yra svarus argumentas pirkti automobilį?

JP Redakcija

Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka per metus išaugo 19 proc.

JP Redakcija

Ilgapirščiai keičia taktiką: komerciniai automobiliai vagiami, privatūs – išardomi

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads