-2.6 C
Panevėžys
Šeštadienis, 23 lapkričio, 2024

Vis labiau įsibėgėja „Rail Baltica“ geležinkelio linijos tiesimo darbai ruože nuo Kauno Panevėžio link

AutoriusJP
FotoBENDROVĖS

Strateginį LTG grupės projektą „Rail Baltica“ įgyvendinanti bendrovė „LTG Infra“ paskelbė viešąjį pirkimą sankasos, inžinerinių statinių ir vietinės reikšmės kelių statybos darbams tolimesniame Šėta–Ramygala ruože (12,1 km). Spalį bendrovė pasirašė sutartį dėl rangos darbų Šėta–Ramygala 17,1 km ruože. Visas šis ruožas sudaro 29,2 km.

„Vis labiau įsibėgėjantys realūs „Rail Baltica“ geležinkelio linijos tiesimo darbai brandžiausiame projekto ruože nuo Kauno Panevėžio link – gera ir laukta žinia. Naujoji europinio geležinkelio infrastruktūra nepaprastai svarbi, siekiant visiškai integruoti Lietuvą į Europos geležinkelių tinklą, dabartiniame geopolitiniame kontekste tam skiriamas išskirtinis dėmesys“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Atsižvelgdami į kasmet numatomą sankasos ir inžinerinių statinių rangos apimčių augimą, informuojame ir konsultuojamės su rangovais, siekdami suderinti rinkos pajėgumus su projekto poreikiais. Jau ruošiamės ir dar vienam – 27,7 km viršutinės kelio konstrukcijos rangos darbų – pirkimui. Kiek daug greitojo geležinkelio linijos nutiesime dabar bus svarus argumentas derantis dėl 2028–2034 m. Europos Sąjungos finansinio laikotarpio, kuris bus konkurencingas“, – teigė LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Užbaigti pirkimo procedūras ir rangos sutartį pasirašyti numatoma kitų metų antrąjį ketvirtį. 2025 m. suplanuota sudaryti sutartis dėl rangos darbų įgyvendinimo atkarpose nuo Kauno iki Šveicarijos, nuo Ramygalos iki Berčiūnų ir nuo Berčiūnų iki Joniškėlio. Ateinančiais metais numatoma, kad aktyvūs statybos darbai „Rail Baltica“ projekte bus pradėti visuose šiuose ruožuose – viso 114 km atkarpoje.

„Į Lietuvą pristatomos ir reikalingos medžiagos – skalda, pabėgiai, bėgiai. „Rail Baltica“ projekto įgyvendinime dirbančios komandos darbo privalumas yra tas, kad ją sudaro skirtingų kompetencijų specialistai, kurie papildo vienas kitą, ieško naujų, jei reikia – nestandartinių sprendimų, ir bendromis pastangomis siekia pagrindinio rezultato – savalaikio projekto įgyvendinimo“, – kalbėjo „Rail Baltica“ įgyvendinančios institucijos „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.

Kitame svarbiame ruože nuo Lenkijos iki Kauno (Jiesios) šiuo metu jau baigta teritorijų planavimo procedūra ir pradėtos žemės įsigijimo procedūros, vykdomas projektavimo paslaugų pirkimas.

„Rail Baltica“ – strateginis LTG grupės ir Europos Sąjungos bei didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Vyriausybė leido pradėti žemės paėmimo procedūrą „Rail Baltica“ infrastruktūrai Panevėžyje

confident-noyce

„Panevėžys NOW“: „Rail Baltica“ skatintų grįžti gyventojus

confident-noyce

„Rail Baltica“ projektui skirta papildoma 1,16 mlrd. eurų ES parama

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau