Rugsėjo pabaigoje praūžusi Milano mados savaitė – vienas svarbiausių įvykių metuose, į kurį nukrypsta stileivų iš viso pasaulio dėmesys. Čia netrūksta nei garsiausių dizainerių pristatomų naujausių kolekcijų, nei žinomų modelių ar su karščiausiomis tendencijomis trokštančių susipažinti įžymybių. Šių metų Milano mados savaitėje dalyvavo ir puikiai žinomi plaukų stilistai Anželika Wojc, Emilija Šimukauskaitė ir Robert Rogalskij, kurie prisidėjo prie tokių mados namų kaip „Max Mara“ ar „Ferragamo“ kuriamų įvaizdžių, sėmėsi patirties ir idėjų, kuriomis dalijasi su mados mylėtojais Lietuvoje.
Užkulisiuose – išsipildžiusios svajonės
„Ferragamo“, „Max Mara“, „SportMax“, „Avavav“, „Antonio Marras“ – tai tik dalis visame pasaulyje žinomų mados namų, prie kurių Milano mados savaitėje pristatomų įvaizdžių turėjo galimybę prisidėti „Wella Professionals“ atstovaujantys plaukų stilistai iš Lietuvos. Šukuosenų meistrė A. Wojc bei plaukų stilistai R. Rogalskij ir E. Šimukauskaitė buvo atsakingi už modelių šukuosenų atkūrimą ir nepriekaištingą jų išvaizdą.
„Milano mados savaitė man yra daugiau nei vien tik renginys – tai svajonės išsipildymas ir profesinis augimas. Visada siekiau dirbti su prestižiniais mados namais ir būti įvaizdžio kūrimo procese, o ši galimybė leidžia prisidėti prie mados tendencijų formavimo“, – pasakoja A. Wojc.
Ypatingą reikšmę galimybė dalyvauti Milano mados savaitėje turi ir R. Rogalskij, kuris dar prieš savo karjeros pradžią stebėdavo mados namų pasirodymus, o darbas užkulisiuose jį itin žavėjo ir buvo svajonė, kurią šiemet pavyko išpildyti.
Šimukauskaitė, kuriai yra tekę dirbti prie ne vieno žymaus dizainerio kolekcijų pristatymo Lietuvoje, pastebi, kad Milano mados savaitė yra aukščiausio lygio renginys, kuriame viskas tobulai sustyguota.
„Nors Milano mados savaitė yra išties didžiulis renginys, sutraukiantis daugybę savo srities specialistų iš viso pasaulio, užkulisiuose vyravo ypatinga ramybė ir susikaupimas, kiekvienas žinojo, už ką yra atsakingas ir buvo susikoncentravęs į patį geriausią rezultatą“, – sako E. Šimukauskaitė.
Neįkainojama patirtis
Lietuvoje puikiai žinomi plaukų stilistai pastebi, kad Milano mados savaitėje sukaupta patirtis viršijo visus lūkesčius ir suteikė įkvėpimo kasdienėje veikloje.
„Vykdamas į Milano mados savaitę aiškiai žinojau, ko tikiuosi ir ką norėčiau iš čia „išsinešti“. Man svarbiausia yra žmonės ir darbo patirtis, tad renginys net pranoko mano lūkesčius. Susipažinau ir užmezgiau kontaktų su daugybe įvairių stilistų, vadybininkų, modelių bei kitų mados industrijos atstovų. Pasisėmiau neįkainojamos darbo patirties iš geriausių šios srities profesionalų“, – sako R. Rogalskij.
Jam antrina A. Wojc, kuri Milano mados savaitėje dalyvauja jau antrą kartą, o šiemet jai didelį įspūdį paliko darbas „Max Mara“ šou, kuriame teko prisidėti prie tokių modelių kaip Vittoria Ceretti, Amelia Gray ir Irina Shayk įvaizdžių kūrimo.
„Norėjau ne tik pamatyti naujausias tendencijas, bet ir giliai jas suprasti, kad galėčiau šias idėjas pritaikyti savo klientams. Dalyvavimas šiame šou visiškai pranoko mano lūkesčius – tai buvo neįkainojama patirtis, kuri leido dirbti su pasaulinio lygio kūrėjais ir užmegzti vertingus ryšius. Tokios patirtys yra ne tik įkvepiančios, bet ir būtinos kiekvienam“, – pasakoja A. Wojc.
Daug naudingų žinių Milano mados savaitėje įgijusi sako ir E. Šimukauskaitė, kuri čia praplėtė akiratį, įsikvėpė naujų idėjų bei įgijo didesnį pasitikėjimą savimi. Čia ji mokėsi tiek iš užsieniečių kolegų, tiek iš tautiečių, kurie, plaukų stilistės teigimu, niekuo nenusileidžia pasaulinio lygio meistrams.
Vyraujantis natūralumas
Šimukauskaitė pastebi, kad Milano mados savaitės įvaizdžiuose vyravo natūralumas, paprastumas, kai šukuosena atrodo sukurta tarsi be pastangų. Jai antrina ir A. Wojc, pabrėžianti natūralios plaukų tekstūros svarbą.
„Milano mados savaitėje vyravo švarios, paprastos šukuosenos, pabrėžiančios natūralią plaukų tekstūrą. Tai pat buvo pastebima ir „šlapių“, glotniai sušukuotų plaukų tendencija, tačiau šiais metais ji yra dažniau derinama su žemai surištais kuodeliais. Ši tendencija atsispindėjo ne viename šou, kuriuose dizaineriai siekė sukurti švarų, bet kartu modernų įvaizdį“, – pasakoja A. Wojc.
Rogalskij išskiria ir daugiau tendencijų, formuojamų aplinkos, kurioje esame. „Viskas priklauso nuo aplinkos, kurioje esi, subkultūros ir kitų aplinkybių. Viena kryptis diktuoja minimalizmą, eleganciją ir natūralumą, kitai stiprią įtaką daro ekstravagantiškas jaunimas, kuris skatina drąsą, eksperimentavimą ir norą išsiskirti iš minios. Sportinis stilius taip pat išlieka aktualus šiais metais, o viską vainikuoja ir didžiausią reikšmę suteikia mados tvarumas“, – apie Milano mados savaitėje išvystas tendencijas pasakoja plaukų stilistas.