Su elektros vartotojais teisme nesusitiks – ESO mokės gyventojams kompensacijas

AutoriusJP
FotoBENDROVĖS


Audra smarkiai pažeidė ir apgadino oro linijas bei kitą „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) prižiūrimą infrastruktūrą, todėl elektros energijos tiekimo atstatymo darbai užtruko. Lietuvoje audros padarinius vis dar šalina apie 500  ESO ir rangovų elektrikų bei inžinierių. Kai kurie elektros vartotojai dėl to patyrė nuostolių, todėl Lietuvos operatorius priėmė sprendimą kompensuoti virš 72 val. elektros energijos neturėjusiems gyventojams ir tiesioginius nuostolius, nors to nenumato galiojantis kompensavimo reguliavimas.

„Gyventojai per šias visiems sunkias paras patyrė ne tik nepatogumų, bet ir nuostolių. Tai suprasdami priėmėme sprendimą kompensuoti tiesioginius patirtus nuostolius. Ir dabar aš kalbu ne apie stichijos kompensacijas, kurios mokamos Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) sprendimu, o apie papildomą kompensacijų mechanizmą. Jį paruošime per 10 darbo dienų. Kompensacijos bus mokamos iš pelno, todėl įtakos tarifui ir tinklo modernizavimui neturės“,  – sako ESO vadovas Renaldas Radvila.

Anot jo, forma kompensacijai gauti bus paprasta, o kompensacijų mechanizmas – lengvai suprantamas. ESO vadovas pabrėžė, kad bendrovės siekis – išmokėti kompensacijas kuo greičiau, o teistis su vartotojais ESO neketina. Kompensacijų tvarka apims būtent tiesioginių nuostolių kompensavimą.

„Kviečiu gyventojus, jei tik yra galimybė, užfiksuoti dėl elektros sutrikimo patirtus nuostolius. Tokiu būdu kompensavimas bus sklandesnis. Pabrėžiu, jog kompensuosime ir tiems, kurie neturės visų reikalingų dokumentų ar nuotraukų. Mūsų tikslas – kuo paprasčiau ir greičiau kompensuoti klientų  nuostolius”,  – pabrėžia R. Radvila.

Bendrovė primena, kad šiuo metu galiojantys teisės aktai numato, kad Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) turi priimti sprendimą dėl avarijos fakto ir teritorijos. Tuomet kompensuojama tiems vartotojams, kuriems elektros energijos tiekimas sutrikęs virš 72 valandų. Kompensacijų dydis skaičiuojamas individualiai, kaip numato įstatymas.

Bendrovė skaičiuoja, kad jeigu vidutiniam vartotojui Lietuvoje, kurio suvartojimas yra apie 150 kWh/mėnesį, elektros tiekimas nebuvo atnaujintas per 72 val., jam priklauso beveik 35 Eur dydžio fiksuota kompensacijos dedamoji bei 0,82 Eur dedamoji už kiekvieną vėlavimo valandą dėl nepatiekto elektros energijos kiekio.

Papildoma, šiuo metu ESO rengiama kompensacijų tvarka, bus parengta per 10 darbo dienų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Pirmadienį pradedamos demontuoti elektros linijos su Rusija atramos

JP Redakcija

LEA: per du mėnesius gauta per 1,3 tūkst. paraiškų dėl paramos saulės elektrinėms

JP Redakcija

ESO prie tinklo sausį prijungė 2 tūkst. naujų gaminančių vartotojų

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads