Skaitmeninė rinkodara – vienareikšmiškai geriausias pasirinkimas bet kokio dydžio bei tipo verslui. Lyginant su tradicine reklama – ji platesnė, prieinamesnė, rezultatai pamatuojami, o pasiekti net ir labai specifinius klientus – gana paprasta.
Vienas iš Google reklamos būdų yra reklamuotis naudojant konkurentų pavadinimus. Skamba kaip partizaninis marketingas, labai drąsiai? Taip ir yra. Plačiau apie tokią galbūt net chuliganišką reklamos strategiją pasakoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „FAD“ vadovas Tomas Morkūnas.
Reklama – ne visada pagal taisykles
„Google Ads“ reklama apimanti konkurentų prekinius vardus – maksimalus šio rinkodaros įrankio išnaudojimas. Klientų pavadinimai yra naudojami kaip raktiniai žodžiai. Tikslas – reklamuoti savo prekes arba paslaugas įtraukiant žinomus prekinius vardus.
„Nors ši taktika gali atrodyti ir neteisinga, tačiau tikrai – labai veiksminga. Ji padeda gana tiksliai pasiekti tą auditoriją, kuri domisi konkurentų prekėmis arba paslaugomis“,- pasakoja Tomas. „Įmonės, pasirinkusios šią strategiją – gali tarsi pasiūlyti savo produktus arba paslaugas kaip alternatyvą tiems vartotojams, kurie jau yra pažįstami su jų konkurentais. Taigi, skatinti juos pasidomėti ir galbūt net pamatyti tam tikrus privalumus nugalinčius prieš konkurentus, pavyzdžiui, mažesnę kainą, geresnę kokybę ir t.t. Juolab, kad labai dideli verslai užgožia mažus, tad jie turi ieškoti būdų – kaip būti pamatytiems“,- priduria Tomas.
Taigi, reklamuojantis su konkurentų prekinio ženklo pavadinimais – galima pritraukti didesnį potencialių klientų srautą į savo interneto svetainę. Patogu tai, kad interesantus jau domina konkrečios prekės arba paslaugos. Belieka tik įtikinti, kad jos būtų perkamos pas jus.
Verslo vardo žinomumo didinimas
Dažnas klientas svarstydamas apie skaitmeninės reklamos opcijas pirmiausia rinkodaros agentūrų prašo – kuo greičiau padidinti pardavimus. Tačiau tai nėra tikslu. Pirmiausia reikia pėsti verslo vardo žinomumą, gerinti reputaciją, o tuomet natūraliai ateina ir kur kas didesni pardavimai.
„Naudodamas raktinius žodžius apibūdinančius kitų verslų pavadinimus – užsakovas gali padidinti savo prekės ženklo žinomumą bei matomumą rinkoje. Tikslas yra parodyti – kuo esate geresni, kodėl pirkti iš Jūsų apsimoka labiau“,- privalumus vardija rinkodaros specialistas.
Akcentuodami savo stiprybes galimiems klientams, kurie jau yra suinteresuoti konkurentų siūlomais produktais, galite maksimaliai išnaudoti esamą rinkos dinamiką. Ši reklamos strategija ne tik geba didinti internetinės svetainės lankomumą, bet ir stiprinti prekės ženklo žinomumą bei gerina konversijų rodiklius.
Nejaugi viskas taip paprasta?
Tokia reklamos strategija gali atrodyti labai patraukli. Tokia ir yra. Tačiau kaip ir visi geri dalykai – ji kelia nemažai rizikų, kurias būtina įvertinti. „Tokio tipo reklamos gali būti suprantamos kaip nepagarba konkurentams ar netinkamas konkurencijos elgesys. Vartotojai gali vertinti tokią reklamą neigiamai, jei suvokia, kad ji yra agresyvi ar nukreipta prieš konkurentus. Jei reklama neišskiria aiškiai savo privalumų ir konkurencinių skirtumų, tai gali paveikti verslo įvaizdį ir patrauklumą potencialiems klientams“,- esminius minusus pateikia Tomas.
Žinoma, reklamuojant pagal konkurentų pavadinimus – svarbu išvengti klaidingo informavimo apie konkurentų produktus ar paslaugas, kad nebūtų pažeistos sąžiningos konkurencijos taisyklės ar neteisėtai paveikta konkurentų reputacija. Galiausia, reklamos gali skatinti didesnę konkurenciją dėl to, kad ir patys konkurentai gali imtis panašių veiksmų. Tai galiausiai gali lemti didesnes reklamos išlaidas.
Pagalba, bet ne esmė
Nors tokia reklama – tikrai patogus verslo reklamavimo sprendimas, visgi, ji neturėtų būti pagrindinis ar vienintelis įrankis. Ji turi tam tikrų ribų ir potencialių rizikų, kurias būtina įvertinti ir valdyti protingai.
„Šios reklamos formos naudojimas turi būti grindžiamas sąžiningos konkurencijos principais vengiant klaidingo ar neteisingo informavimo apie konkurentų privalumus ar trūkumus. Verslams rekomenduojama integruoti reklamą pagal konkurentų pavadinimus į bendrą skaitmeninės rinkodaros strategiją, kurioje derinamos ir kitos efektyvios reklamos formos bei kanalai. Toks požiūris padeda maksimaliai išnaudoti rinkos galimybes ir siekti ilgalaikės sėkmės išlaikant gerą įmonės reputaciją bei efektyviai konkuruojant rinkoje“,- išsamiai situaciją apibūdina T. Morkūnas.