-0.1 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 6 vasario, 2025

Savivaldybės pasigenda aiškumo plečiant elektromobilių įkrovos tinklą

AutoriusRoma Pakėnienė (bns)
Fotobns

Savivaldybėms iki 2030 metų numačius įrengti 6 tūkst. elektromobilių įkrovimo stotelių, Lietuvos savivaldybių asociacija teigia pasigendanti aiškumo, kaip tinkamai organizuoti procesą. 

Asociacijos patarėja Dovilė Sujetaitė sako, kad savivaldybės yra parengusios planus, jie derinami su Susisiekimo ministerija, tačiau nėra aišku, kaip teisingai vykdyti viešuosius pirkimus, be to, rinka ir pati sprendžia infrastruktūros plėtros poreikius.

„Procesas dar tik prasideda ir nėra taip, kad viskas sklandžiai vyksta, nors yra savivaldybių, kurios tikslus įvykdys netrukus“, – Seimo Ekonomikos komiteto posėdyje trečiadienį sakė D. Sujetaitė.

Pasak jos, dauguma savivaldybių neskuba – turi planus, tačiau nemato poreikio, esą rinka pati sprendžia įkrovos stotelių plėtros klausimą.

„Savivaldybės nemato poreikio kištis į konkurencingą rinką ir daryti valstybinę intervenciją. Neskuba dar ir dėl to, kad susiduria su reglamentavimo trūkumu, nes nėra bendros politikos ir aiškaus reglamentavimo“, – teigė D. Sujetaitė.

Anot jos, savivaldybės įstatymu įpareigotos parengti planus ir skelbti viešuosius konkursus, parinkti operatorių. Tačiau nepaaiškinta, kaip tą daryti, ir kokius kriterijus taikyti.

„Ne kartą kreipėmės į Susisiekimo ministeriją, atsakingas institucijas, buvo ilga diskusija daug metų, kokius kriterijus taikyti, kaip parinkti operatorių, kaip organizuoti viešąjį pirkimą, ir atsakymai tie bendri – laikytis Konkurencijos įstatymo ir panašiai, arba dalintis gerąja praktika. Bet čia naujas dalykas ir gerosios praktikos dar nelabai yra“, – sakė asociacijos patarėja.

Konkurencijos taryba (KT) šių metų pradžioje pradėjo stebėti, ar nėra kliūčių konkurencijai itin sparčiai įrengiant šias stoteles. Savivaldybės baiminasi, ar nebus pažeidimų, kai joms nėra aišku, kaip elgtis.

„Konkurencijos taryba (…) kreipėsi į visas savivaldybes su išsamiu klausimynu, su kausimais, kaip organizuojami konkursai, kokie kriterijai, kokias tvarkas ir kuo remiantis pasitvirtinote. Jaučiamės nostalgiškai, nes tuos pačius klausimus dar prieš įgyvendinimą atsakingoms institucijoms buvom uždavę ir atsakymų nesulaukėm“, – sakė D. Sujetaitė.

„O kai visas procesas prasideda, matom, tarnybos irgi atlieka tam tikrus dalykus, ar nebus konkurencijos pažeidimo. Tikimės, kad elgiamės teisingai ir gal net ta stebėsena identifikuos reglamentavimo trūkumus ir spragas, tada gal politikos formuotojai nuoseklesnę ar aiškesnę politiką vykdys ir būtume dėkingi, jei tai būtų padaryta“, – pridūrė ji.

D. Sujetaitė taip pat pabrėžė, kad savivaldybės nuo pradžių laikėsi pozicijos, kad neturėtų užsiimti verslu konkurencingoje rinkoje ir tapti degalinių steigėja.

Sausio 1 dieną Lietuvoje registruota 19,4 tūkst. elektromobilių – keturis kartus daugiau nei 2020-ųjų pradžioje.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, elektromobiliai Lietuvoje kol kas sudaro tik 1 proc. viso automobilių parko.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„Regitra“: praėjusiais metais Lietuvoje elektromobilių padaugėjo beveik dvigubai

JP Redakcija

„Ignitis“: prie „Maxima“ parduotuvių Baltijos šalyse bus įrengta apie 300 elektromobilių įkrovimo prieigų

JP Redakcija

Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams: 2025-ieji gali tapti lūžio metais

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads