-4 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 13 vasario, 2025

Pašto rinkos pajamos augo 5,5 proc.

Autoriuselta
Fotobendrovės


Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios 2023 m. antrojo ketvirčio pašto rinkos pajamos, palyginti su 2022 m. tuo pačiu ketvirčiu, paaugo 5,5 proc., arba 3,4 mln. Eur, ir sudarė 65,3 mln. Eur.

Daugiausia pajamų (50,2 mln. Eur) gauta už pašto siuntinių siuntimą – 2023 m. antrąjį ketvirtį jos sudarė 76,9 proc. visų bendrųjų pašto sektoriaus pajamų.

Pagal bendrąsias pajamas didžiausias rinkos dalis užėmė AB Lietuvos paštas (26,4 proc.), UAB „DPD Lietuva“ (19,8 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (11 proc.), UAB „DHL Lietuva“ (10,3 proc.) ir UAB „Omniva LT“ (9,2 proc.).

Šių metų antrąjį ketvirtį iš viso išsiųsta 21,4 mln. pašto siuntų – 2,2 proc. daugiau, palyginti su 2022 m. antruoju ketvirčiu. Vertinant pašto siuntas pagal kryptį, didžiausią dalį sudarė vidaus pašto siuntos – 62,4 proc., arba 13,3 mln. vnt., tačiau jų dalis per metus sumažėjo 8 procentiniais punktais.

„Vertinant pašto siuntas pagal pristatymo būdą, matomos tos pačios tendencijos, kaip ir prieš metus. Didžiausia dalis pašto siuntinių (58 proc.) atsiimta pašto siuntų savitarnos terminaluose. Tai lemia gavėjų poreikius atitinkanti, patogumą ir lankstumą užtikrinanti bei toliau pašto paslaugos teikėjų vystoma siuntų savitarnos terminalų paslauga“, – aiškino RRT geležinkelių ir pašto reguliavimo grupės patarėja Ernesta Vagonienė.

44,2 proc. visų pašto siuntų, atsiimtų pašto siuntų savitarnos terminaluose, pristatė UAB „Omniva LT“, AB Lietuvos paštas (28,6 proc.), UAB „DPD Lietuva“ (15,2 proc.), UAB „Itella logistics“ (6,86 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (5,2 proc.).

„Stebime toliau nuosekliai didėjantį pašto siuntinių kiekį – per II ketvirtį iš viso išsiųsta 12,1 mln. pašto siuntinių, palyginti su pernai, 9 proc. daugiau. Pašto siuntiniai sudarė 56,6 proc. visų pašto siuntų“, – teigė E. Vagonienė.

Pajamos, gautos už pašto siuntinių pristatymą, siekė 50,2 mln. Eur ir buvo 3,6 proc. didesnės, palyginti su 2022 m. II ketvirčiu. Pagal pajamas, gautas už pašto siuntinių pristatymą, didžiausias rinkos dalis užėmė UAB „DPD Lietuva“ (25,7 proc.), UAB „DHL Lietuva“ (12,4 proc.), UAB „Omniva LT“ (12 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (11,6 proc.) ir AB Lietuvos paštas (10,9 proc.).

Tuo metu korespondencijos siuntų kiekis, palyginti su pernai, toliau mažėja. Antrąjį ketvirtį jis smuktelėjo 5,5 proc. Šią tendenciją galima sieti su augančiu el. paslaugų naudojimu, kuris pakeičia tradicinį laiškų siuntimą paštu.

Pajamos, gautos už korespondencijos pristatymą, siekė 13,6 mln. Eur ir buvo 13,6 proc. didesnės, palyginti su 2022 m. antruoju ketvirčiu. Didžiausias rinkos dalis užėmė AB Lietuvos paštas (75,8 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (10,2 proc.), UAB „DHL Lietuva“ (3,9 proc.), UAB „Zipas“ (3,1 proc.), UAB „Pašto paslaugos“ (2 proc.) ir UAB „TNT“ (1 proc.).


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Saugumo spragos įmonių el. pašto sistemoje: 6 efektyvūs būdai, kaip jas panaikinti

JP Redakcija

Mobilieji laiškininkai gyventojams pernai suteikė daugiau nei 12 mln. paslaugų

JP Redakcija

Ž. Mauricas: Lietuvoje augant apetitui ne tik gynybos, bet ir kitoms išlaidoms, apie pajamas kalbama mažai

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads