Panevėžio robotikos centras „Robolabas“ dalyvavo VILNIUS TECH organizuojamame projekte „Ateities inžinerija“. Šio projekto tematika: gaminio modeliavimas. Projekte dalyvavusios jaunosios inžinierės pasitelkė 3D technologijas ir sukūrė unikalias dekoracines vazų dalis.
Projekto eiga
Šiame projekte jaunosios inžinierės sukūrė dailias vazų dalis, kurių pagalba senus stiklainius, stiklines, nebenaudojamas vazas galima prikelti antram gyvenimui.
Viena iš jaunųjų inžinierių, penktą klasę pabaigusi Danielė, sakė, kad dalys buvo projektuojamos kompiuteriu, per sudėtingas 3D programas.
„Dirbome su „OnShape“ ir „TinkerCAD programomis. Tai nėra lengvos programos, todėl buvo ir taip, kad vienai mergaitei užgeso ekranas, buvo dar kitų sunkumų. Pavyko dalis suprojektuoti, bet ne iš pirmo karto“, – pasakojo Danielė.
Tačiau iššūkiai ties projektavimu nesibaigė.
„Reikėjo dar dalis ilgai spausdinti, pačius projektus perkelti tarp tų programų. O medžiagos spausdintos iš plastiko, 3D spausdinimo būdu, kas reiškė, kad spausdinimas truko apie 15-16 valandų“, – apie darbo eigą pasakojo jaunoji inžinierė.
Pasak Danielės, komandoje dirbti sekėsi puikiai ir visi iššūkiai buvo įveikti.

„Ateities inžinerija“
Projektas „Ateities inžinerija“ sėkmingai veikia jau nuo 2017-ųjų metų.
„Projektas skirtas moksleiviams, kurie domisi šiuolaikine technologine kūryba. Projekto metu moksleiviai išmoksta kurti savo išmaniuosius įrenginius, programėles arba jų dalis pasitelkiant šiuolaikines technologijas, taip pat gali išmokti parengti verslo planą, analizuoti savo aplinką, rasti problemas ir jų sprendimo būdus“, – rašoma VILNIUS TECH „Ateities inžinerijos“ puslapyje.
Pasak robotikos centro mokytojos metodininkės Klaudijos Pelanytės, „Robolabas“ projekte dalyvavo jau antrus metus.
„Praėjusiais metais projekte dalyvavo mūsų mokytoja Laura Kuchalskienė. Jos komanda projektui paruošė frezavimo stakles. Šiais metais jau dar kartą nusprendėme dalyvauti ir parašiau projektą, kad galėtų dalyvauti mūsų inžinierių komanda“, – pasakojo K. Pelanytė.
„Šiame projekte galima rinktis iš daug įvairių temų, kurių rėmuose komandos užsiima įvairiausia technologine kūryba. Tai gali būti viskas nuo programėlių kūrimo, iki realaus daikto sukonstravimo“, – tęsė mokytoja metodininkė.

Dar dalyvaus
„Manau, kad projekte dar tikrai dalyvausime. Jaunosioms inžinierėms labai patiko dirbti ties šiuo bendru gaminiu, nors ir darbas nebuvo greitas ir truko visus mokslo metus. Projektas buvo labai naudingas, išmokome daug naujų dalykų ir net pastebėjome, kad šias dekoracines dalis galima panaudoti daug plačiau, nei įsivaizdavome“, – komentavo K. Pelanytė.
Robotikos centrą greitai pasiekė žinia, jog mergaičių komandos projektas pelnė pagrindinį prizą iš VILNIUS TECH. Projektą įvertino net universiteto dėstytojai.
