-2.6 C
Panevėžys
Šeštadienis, 22 vasario, 2025

Pajūryje ties Juodkrante atsiras dviračių gatvė

AutoriusValdas Pryšmantas (bns)
Fotobns


Kelio tarp Smiltynės ir Nidos keturių kilometrų atkarpa, kuri ribojasi su rekonstruojamu dviračių taku, bus paversta dviračių gatve, kurioje bus apribotas greitis, o pirmenybė suteikiama dviratininkams. Tai bus pirmoji tokia gatvė Neringoje. 

Dviračių gatve taps Juodkrantėje esančio Žaliojo kelio atkarpa palei jūrą, kuri šiuo metu skirta ir automobilių, ir dviračių eismui.

„Tai ta dalis, kurioje dviračių takas išplatėja ir susijungia su gatve, iki jos pabaigos. To prireikė projektuojant dviračių taką nuo Smiltynės iki Nidos“, – BNS sakė Neringos meras Darius Jasaitis.

Nuo birželio įsigalioję Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai numato, kad dviračių gatvės bus žymimos specialiu nauju kelio ženklu, jose vyks mišrus eismas, bet dviračiams bus leidžiama važiuoti per visą gatvės plotį, nesilaikant dešiniojo krašto taisyklės.

Šiose gatvėse dviratininkų negalima lenkti išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą, draudžiama važiuoti greičiau nei 30 kilometrų per valandą.

Dėl šių darbų keturių kilometrų ilgio Žaliojo kelio atkarpa laikinai bus perduota Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD), vykdančiai dviračių tako tarp Smiltynės ir Nidos rekonstrukciją.

„Tas perdavimas mums reikalingas tam, kad galėtume įgyvendinti sprendinius ir užtikrinti saugų dviratininkų ir vairuotojų judėjimą. Mes matome galimybę tai padaryti Žaliajame kelyje ir, norint tai padaryti, ta atkarpa perduodama į mūsų balansą, kad galėtume ją sutvarkyti, kad derėtų prie mūsų projektuojamo dviračių tako. Kai tai padarysime, grąžinsime atgal (savivaldybei – BNS)“, – BNS sakė LAKD vadovas Remigijus Lipkevičius.

Pasak jo, KET pakeitimai, įteisinantys dviračių gatves, atvėrė galimybę gatvės atkarpą sutvarkyti taip, kad joje pirmenybė būtų skiriama dviratininkams, tačiau kartu pritaikoma ir kitiems eismo dalyviams.

„Atsirado vadinamosios dviračių gatvės, kur dviratininkai turi pirmenybę, kartu atsirado ir įrankis, kuris gali tą klausimą išspręsti. Ten bus ribotas greitis, dviratininkai turės pirmenybę. Visi turi jaustis saugiai ir patogiai. Norint tai padaryti, turime sutvarkyti taip, kad ji būtų pritaikyta ne tik automobilių statymui ir pravažiavimui, bet ir dviratininkų bei pėsčiųjų eismui“, – pasakojo R. Lipkevičius.

LAKD šiuo metu ruošiasi dviračių tako nuo Smiltynės iki Nidos rekonstrukcijai. Jau suprojektuota 13,5 km ilgio jo dalis nuo Smiltynės iki Juodkrantės, rangos darbų konkursai konkursai čia dar nepaskelbti.  Kita tako atkarpa nuo Juodkrantės iki Preilos šiuo metu projektuojama, projektai taip pat turėtų būti baigti šiais metais.

Anksčiau skelbta, kad rekonstrukcija prasidės šių metų antrojoje pusėje, galėtų kainuoti 8 mln. eurų, o darbus baigti planuojama 2023 metais.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžio sporto centro dviratininkai dalyvavo Europos treko čempionate

JP Redakcija

Panevėžietis L. Vinskas – tarptautinių dviračių treko varžybų čempionas

JP Redakcija

Panevėžio sporto centro dviratininkai sužibėjo tarptautinėje arenoje

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads