
2015 m. spalio 2 d. pasirašyta iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto „Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų eksporto skatinimo iniciatyvos“ sutartis.
Lietuvos vietinės kilmės prekių eksporto apimtys yra mažos, tad vykdant projektą „Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų eksporto skatinimo iniciatyvos“ organizuojamos verslo misijos bei įmonių ir jų produkcijos pristatymas tarptautinėse parodose užsienio rinkose prisidėtų prie bendro šalies eksporto didinimo. Ypatingai prie rezultato prisidės bendrų misijų organizavimas, kas sustiprins ne tik pavienių įmonių tarptautiškumą, bet ir pačios Lietuvos, kaip kokybiškų paslaugų ir prekių eksportuotojos, žinomumą.
Lietuvos ekonomikos augimas ir gerovės didėjimas tiesiogiai priklauso nuo šalies MVĮ gebėjimo kurti ir eksportuoti tarptautiniu mastu konkurencingus gaminius bei paslaugas. Daugeliu atveju Lietuvos įmonės veikia pavieniui, todėl nepavyksta pasiekti geresnių rezultatų tarptautinėje rinkoje.
Maža to, dabartinė šalies ūkio ir pramonės struktūra yra itin jautri neišvengiamai kylančioms žaliavų, darbo jėgos ir kuro kainoms, tuo tarpu žinioms imlių produktų eksportas tebėra labai nedidelis. Tai rodo, kad nepaisant pastaruoju metu pastebimo pardavimų augimo, esant labai ribotai vidaus rinkai, Lietuvos MVĮ išlieka pažeidžiamos vidutinėje ir ilgalaikėje perspektyvoje, todėl greta kitų priemonių, skatinančių įmones kurti naujus ar tobulinti esamus produktus, didinti produktyvumą, būtina imtis priemonių, skatinančių įmones kuo daugiau dėmesio skirti užsienio rinkų įsisavinimui ir plėtrai.

Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų Prezidento Sigito Gailiūno nuomone vienas iš pagrindinių rūmų tikslų buvo ir yra – tarptautinės prekybos skatinimas. Siekiant įgyvendinti šį tikslą, nuolatos organizuojamos verslo misijos, kontaktų mugės, tarptautinės parodos ir kiti renginiai, kas leido sukaupti didžiulę patirtį, kuri padės sėkmingai įgyvendinti šį ir naujus projektus.
Siekiant įgyvendinti projekte numatytas veiklas, bus suorganizuotos 9 verslo misijos, dalyvavimas 7 tarptautinėse parodose bei 2 mugėse.
Manoma, kad įgyvendintas projektas lems ilgalaikį eksporto apimčių ir eksporto teikiamos pridėtinės vertės augimą, didins įmonių veiklos pelningumą, sumažins veiklos riziką bei padidins įmonių produktyvumą. Projekto metu įgytos žinios ir patirtis bus naudingos ne tik pareiškėjui, bet galės būti panaudojamos ir kietiems panašiems projektams vykdyti.
Skaičiai:
– projekto trukmė 2 metai. Mes nuolat informuosime rūmų narius apie projekto eigą
– dalyvaus 32 unikalios mažos ir vidutinės įmonės (tik joms taikoma ši priemonė)
– bus suorganizuotos 9 verslo misijos į 9 šalis: Izraelis, Omanas, Jungtiniai Arabų Emyratai JAV, Kanada 2016 metais ir Brazilija, Argentina, Japonija bei Pietų Korėja 2017 metais
– bus parengt įmonių grupiniai stendai dalyvauti 9 tarptautinėse parodose Vokietijoje, Prancūzijoje, Indijoje. Kiekvienoje parodoje dalyvaus po 5 įmones
– projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma 681,9 tūkst. Eur.
– projekto dalyviai – verslo įmonės turi prisidėti savo lėšomis ne mažiau kaip 50 proc. nuo visų išlaidų.