Visi nors kartą gyvenime esame stebėję magišką domino grandinėlės kritimo reakciją. Kai viena po kitos virstanti kaladėlė aktyvuoja gana įspūdingą griaunamąją seką. Panevėžio STEAM centre, panaudojant domino principo efektą, 9-12 klasių gimnazistams suorganizuoti keli įtraukiantys „Erasmus+“ programos tarptautinio projekto „Think Inside the box!“ technologiniai užsiėmimai.
Tikslas – sužadinti susidomėjimą ir paskatinti mokinių kūrybiškumą, per trumpą laiką suteikiant 3D projektavimo ir mikrovaldiklių valdymo įgūdžių.
Panevėžio STEAM centro kartu su kitais projekto partneriais Robotikos mokykla, VGTU inžinerijos licėjumi bendrai sukurta metodine medžiaga – STEAM renginių, skirtų 5–8 ir 9–12 klasių mokiniams „Sukurk idėją dėžutėje!“, Panevėžyje pirmieji susidomėjo J. Miltinio gimnazijos vienuoliktokai.
Gimnazistai kūrybinėse „FabLab“ dirbtuvėse naudojant CO2 lazerį iš kartono lakštų mokėsi pjaustyti ir konstruoti dėžutes. Tačiau didžiausias iššūkis jų laukė dėžutės viduje sukurti mechanizmą veikiantį pagal „Rube Goldberg“ mašinos modelį.
Dėžutėse per mechanizmus paleistas kamuoliukas, kliūtis turi įveikti per kuo ilgesnį laiką.
„Tokiu būdu kurdami projektus dėžutės viduje mokiniai praktiškai pritaiko inžinerijos, fizikos, matematikos, elektronikos, 3D modeliavimo, programavimo ir CNC tekinimo bei frezavimo žinias. O mokytojai tokias veiklas gali sėkmingai integruoti į pamokų turinį arba surengti įdomų STEAM užduočių ciklą“, – sako Panevėžio regioninio STEAM atviros prieigos centro, fizikos ir inžinerijos laboratorijos metodininkas Algirdas Veversis.