LMS Panevėžio MSIC komanda miesto savivaldybės institucijoms ir kitoms įstaigoms pateikė dvi parengtas ir moksleivių patvirtintas rezoliucijas. Jomis siekiama, jog būtų tinkamai ir tikslingai atsižvelgiama į moksleivių poreikius ir lūkesčius. Taip pat bus siekiama stiprinti emocinę gerovę mokyklų bendruomenėse ir lytinio ugdymo programą.
Kova su įsisenėjusiomis problemomis mokyklų bendruomenėse
LMS Panevėžio mokinių savivaldų informavimo centro pirmininkė Smiltė Paipulaitė tikino, kad rezoliucijose pateikiamos ir aprašomos šiuo metu pastebimos problemos dėl nekokybiško moksleivių informavimo apie emocinės būsenos ypatumus, specialistų paslaugas.
„Taip pat dėl nepakankamo lytinio ugdymo programos dėstymo ir integravimo į kitus bendrojo ugdymo dalykus mokyklose, trūkstamos informacijos bei informacinių priemonių. Rezoliucijose keliamų klausimų tikslas – sudaryti kuo tinkamesnes sąlygas moksleivius šviesti šiomis temomis. Siekiama pozityvaus mikroklimato kūrimo, vyraujančių stigmų naikinimo, mokykloje dirbančių šių sričių specialistų skaičiaus didinimo“, – sakė S. Paipulaitė.

Karantinas padidino problemos svarbą
Panevėžio miesto savivaldybės Jaunimo reikalų tarybos pirmininkas Ignas Janeliūnas teigė, kad jo vadovaujama taryba yra plačiai susipažinusi su šiomis rezoliucijomis ir jas aptarusi posėdžių metu, kai jos dar buvo rengiamos ir kai jau buvo pateiktos.
„Akivaizdu, jog moksleivių pastebimos problemos yra itin aktualios, ypač karantino metu, kai susiduriama su socializacijos trūkumu, o tai lemia pablogėjusią moksleivių psichinę sveikatą, suprastėjusius mokymosi rezultatus bei sveikatos problemas. Būtina atsižvelgti į išsakomus poreikius, nes tokioje situacijoje privaloma imtis veiksmų, kurie turės teigiamos įtakos jaunimo emocinei būklei“, – sakė vaikinas.
Kreipsis į Švietimo skyrių
Pasak jaunųjų tarybos narių, nepaisant to, kad lytinio ugdymo programa Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro buvo patvirtinta prieš daugiau nei ketverius metus, 2016 m. spalio 25 d., vis dar stokojama kokybiško programos dėstymo.
„Kai kuriose bendrojo ugdymo įstaigose moksleiviai yra visai nesupažindinami su šia programa. Tad nekeista, kad jie jaučia stigmą kalbėdami apie lytiškumą, rūpinimąsi savo sveikata, fizine būkle bei kitomis temomis. Tad tiek dėl emocinės gerovės stiprinimo, tiek dėl lytinio ugdymo programos stiprinimo mokyklose, Jaunimo reikalų taryba praėjusio posėdžio metu nusprendė rengti siūlymą ir kreiptis į Švietimo skyrių, siekdama inicijuoti bendrą institucijų bei moksleivių atstovų diskusiją, spręsti pateiktas problemas ir įgyvendinti moksleivių siūlymus“, – pabrėžė I. Janeliūnas.

Įtrauks į 2021-2027 m. planą
„Svarbu pridurti, jog į moksleivių išsakytus poreikius bus atsižvelgta rengiant Panevėžio jaunimo problematikos sprendimo priemonių planą 2021-2027 metams. Apie išsakytus siūlymus bus diskutuojama ir Panevėžio miesto savivaldybės neigiamų socialinių veiksnių prevencijos komisijoje, bus siekiama numatyti tolimesnius veiksmus ir galimas įgyvendinimo priemones“, – pridūrė panevėžietis.