Karantinas uždarė barus, bet alkoholio pardavimai augo – kokios priežastys galėjo tai nulemti

AutoriusMarius Jokūbaitis (LRT RADIJAS, LRT.lt)
FotoLRT.LT, BNS


Statistika rodo, kad praėjusiais metais alkoholinių gėrimų pardavimai išaugo, nors karantino metu neveikė barai, kavinės ir restoranai, svečių sumažėjo viešbučiuose. Vyno pardavimai metus išaugo beveik 13 proc., o stipraus alkoholio 1,5 proc. – tokius skaičius pateikė Finansų ministerija.

Ministerija paskelbė per 11 praėjusių metų mėnesių apibendrinančią statistiką, rodančią pastebimus alkoholio vartojimo pokyčius. Buvęs sveikatos apsaugos ministras LRT RADIJUI sakė, kad šių duomenų, rodančių skirtingų alkoholio rūšių pardavimų pokyčius, nereikėtų vertinti kaip bendro alkoholio suvartojimo ūgtelėjimo.

„Judėjimas tarp gėrimų grupių dar nieko nepasako, nes ateina nauja karta, kuri turi naujas madas, kitus vartojamus gėrimus. Pats svarbiausias skaičius yra bendras vienam gyventojui tenkantis suvartojimas, jeigu jis auga, tada tikrai būtų keista ir sudėtinga paaiškinti, kaip sugebėjo žmonės daugiau išgerti, nors buvo mažiau galimybių ir į barus nueiti, ir laisvalaikį viešumoje leisti. Paaiškinimas tik vienas būtų – kad vartojimas persikėlė į namus ir tai, ką žmonės darė bare, toliau darė namie. Bet kaip sakiau, reikėtų pamatyti bendro suvartojimo skaičių“, – aiškino ministras.

Ekonomistas Marius Dubnikovas sako, kad skirtingų alkoholinių gėrimų vartojimas keičiasi priklausomai nuo gyventojų pajamų didėjimo ar mažėjimo šalyje.

„Išvados yra kelios. Viena vertus, didėjant pajamoms žmonės daugiau renkasi skonį, bet ne svaigulį ir šiuo atveju vyno pardavimai auga. Kitas dalykas – stipraus alkoholio (pardavimų) padidėjimas, mes išsiskiriame iš Vakarų Europos tuo, kad labai didelę alkoholio dalį suvartojame per stiprųjį alkoholį. Karantinas lėmė kelis dalykus – žmonės namuose ieškojo skonio, kai kurie ieškojo ir svaigulio, tai matyti iš stipraus alkoholio pardavimų, kuris, nepaisant akcizo padidėjimo, subujojo“, – komentavo analitikas.

M. Dubnikovas.

Nors kai kuriuos alkoholio vartojimo įpročius, pavyzdžiui, baruose, karantinas apribojo, jis veikiausiai paskatino alkoholį Lietuvos parduotuvėse pirkti tuos, kurie dažnai tai darė artimajame užsienyje, pastebėjo pašnekovas.

„Apskritai alkoholio pardavimų paaugimui turėjo ir sienų uždarymas arba ribotas sienų perėjimas. Kalbu ne apie kontrabandą, bet legalią alkoholio importaciją iš Lenkijos ir Latvijos, kur jis yra pigesnis. Kadangi žmonės negalėjo išvažiuoti, jie natūraliai turėjo pirkti legaliose mūsų parduotuvėse ir tai darė“, – sakė M. Dubnikovas.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

LSMU instituto vadovas: akcizai alkoholiui sumažino jo vartojimą ir padidino biudžeto įplaukas

JP Redakcija

Seime – idėja vairuotojams taikyti nulinę alkoholio ribą

JP Redakcija

Ekspertai: Lietuva – unikali valstybė, gerokai sumažinusi alkoholio vartojimą

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads