Pradedama sportiškojo „Toyota GR4 Yaris“ gamyba

AutoriusJP
FotoGAMINTOJŲ


Pirmasis serijinės gamybos „GR Yaris“ nuriedėjo nuo konvejerio Motomachi gamykloje Japonijoje. Visiškai nauja gamybos linija buvo pritaikyta specialiems „GR Yaris“ gamybos poreikiams.

Japonijos inžinieriai dėl „Toyota“ grįžimo į sportinių automobilių gamybą specialiai „GR Yaris“ modeliui pritaikė automobilio surinkimo procesus, o „Toyota Gazoo Racing“ (TGR) netgi sukūrė „GR Factory“ – padalinį, skirtą GR sportiniams automobiliams gaminti. Jame yra kelios surinkimo linijos, kurias jungia automatizuotos transportavimo mašinos (angl. Automated guided vehicles, AGV). Modernūs procesai leidžia kurti itin tvirtus kėbulus, kurie yra labai svarbūs sportiniams automobiliams, ir užtikrinti labai tikslų surinkimą. Įgyvendinti abu procesus aukšto našumo surinkimo linijoje – didelis iššūkis.

„Toyota Gazoo Racing“ šioje gamykloje iš visų „Toyota“ padalinių surinko patyrusius technikus. Žinomi kaip „Takumi“, šie komandos nariai yra vertinami dėl išskirtinių įgūdžių. Naujoji TGR gamykla taip pat naudojama kitų „Toyota“ padalinių darbuotojų mokymams, kuriuose jie tobulina apdirbimo bei techninius įgūdžius.

Pasaulio ralio čempionate (WRC) gimęs „GR Yaris“ yra unikalus sportinis automobilis, sukurtas ant visiškai naujos platformos. Į jį montuojamas visiškai naujas 3 cilindrų, 1,6 l darbinio tūrio variklis su turbokompresoriumi, pasiekiantis 261 AG bei 360 Nm. Jis turi lenktynių patirties įkvėptą keturių varančių ratų sistemą „GT-Four“ bei sveria vos 1 280 kg.

Vienas pirmųjų žmonių, išbandžiusių šį automobilį, yra Dakaro ralio lenktynininkas Benediktas Vanagas. Kartu su šturmanu Mindaugu Čepuliu jis praėjusiame WRC ralyje „Rally Estonia“ turėjo specialią misiją – buvo vadinamasis nulinis ekipažas. Jiems teko patikrinti visų trasų saugumą iki jomis pradedant važiuoti WRC automobiliams ir įspėti žiūrovus.

„Man patiko šis mažas greitas automobilis. Jis – lengvas, galingas ir puikiai valdomas. „Tricky“ dalis buvo ta, jog net stiprus estiškas gruntas buvo išvagotas gilių provėžų ir pilnas pavienių akmenų, kai tuo keliu pravažiuodavo WRC automobiliai, tad važiuoti antrą kartą kai kuriomis trasomis nebuvo lengva. Tokios sąlygos man priminė akmenuotus Saudo Arabijos kelius, kuriuose netgi „Hilux“ padangoms kilo problemų. Tačiau mums pavyko išsaugoti sportiškus 18 colių ratlankius ir baigti ralį be nuostolių“, – po varžybų teigė B. Vanagas, pabrėždamas labai gerą bandyto automobilio masės ir galios santykį.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Technologijos ar mechanika: kas šiuolaikiniuose automobiliuose svarbiau?

JP Redakcija

Automobilių tinklalaidės autoriai apie Seimo iniciatyvą „pasendinti“ istorines mašinas: pasiūlymas apie nieką

JP Redakcija

„Mercedes-Benz“ ruošia elektrinę GLC versiją: sėkmingai pasirodė bandymuose ekstremaliomis sąlygomis

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads