Pernai sukako 10 metų, kuomet „Maximos“ parduotuvėse Lietuvoje pradėtos diegti savitarnos kasos, jų skaičius auga įspūdingais tempais. Pradėjus nuo keleto savitarnos kasų vienoje „Maximos“ parduotuvių Vilniuje, dabar jų įrengta jau daugiau nei 800 tiek didžiųjų, tiek mažesnių Lietuvos miestų ir miestelių parduotuvėse. Tempo lietuviškas prekybos tinklas nemažina ir šiemet – į savitarnos kasų plėtra numatyta investuoti apie 2 mln. eurų.
„Savitarnos kasos yra vienas iš labiausiai pasiteisinusių būdų, kuris gerokai sutrumpina apsipirkimo procesą. Pirkėjai, kurie yra išbandę savitarnos kasas prie jų sugrįžta nuolat, o dar neįpratusius jomis naudotis, apmoko mūsų darbuotojai. Pastebime, kad savitarnos kasas labiau pamėgę pirkėjai, kurie aktyviau naudojasi bankų mokėjimo kortelėmis. Atsiskaitymas bekontaktėmis kortelėmis mobiliąja programėle dar labiau taupo laiką“, – sako Irtautė Ščerbavičienė, „Maximos“ operacijų vadovė.
Šiuo metu „Maximos“ prekybos tinklo parduotuvėse yra 66 proc. paprastų kasų ir 34 proc. savitarnos kasų.
„Šį vasarį savitarnos kasomis mūsų tinkle naudojosi daugiau nei 32 proc. klientų, t.y. per metus šis skaičius išaugo net 10 procentinių punktų. Jei skaičiuotume tik tas parduotuves, kurios jau turi savitarną, neįtraukiant viso tinklo parduotuvių, savitarnos kasas vietoje įprastų rinkosi daugiau nei 43 proc. klientų. Taigi, galima sakyti, kad parduotuvėje įrengus savitarnos kasas klientai vis dažniau renkasi jas“, – teigia „Maximos“ atstovė.
Pasak I. Ščerbavičienės, jei tempas nesikeis, prognozuojama, kad 2021 metais „Maxima“ eis koja kojon su Europos šalių ir JAV prognozėmis, kad kas antras kvitas parduotuvėse, kuriose yra savitarna, bus per savitarnos kasas.
„Jau ir dabar turime parduotuvių, kur daugiau nei 50 proc. klientų apsiperka savitarnos kasose“, – pabrėžia I. Ščerbavičienė.