Taksofonai Lietuvoje – nepopuliarūs ir nuostolingi



Lietuvoje veikia apie 1 tūkst. taksofonų. Nors juos valdanti bendrovė „Telia Lietuva“ sako, kad jų populiarumas yra nedidelis ir šios paslaugos tiekimas yra nuostolingas, išlaikyti taksofonus įpareigoja teisės aktai.

Ryšių reguliavimo tarnyba savo ruožtu tvirtina, kad teisės aktai gali būti ir pakeisti.

„Taksofonai yra nuostolinga paslauga, tačiau teikti ją įpareigoja Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės bei kiti teisės aktai“, – BNS teigė bendrovės „Telia Lietuva“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis.

Minėtos taisyklės numato prievolę garantuoti pakankamą taksofonų geografinę aprėptį – jų tankį.

Pagal viešai pateikiamą taksofonų sąrašą, daug taksofonų veikia gydymo, įkalinimo įstaigose, miestų gatvėse.

„Lietuvoje šiuo metu veikia apie tūkstantis taksofonų. Iš jų apie 300 įrengti dviejuose didžiuosiuose miestuose – Vilniuje ir Kaune. Paprastai taksofonai yra įrengiami tose vietose, kur yra didžiausi žmonių srautai ir daugiausiai jais naudojamasi“, – nurodė A.Stasiulaitis.

Jis atkreipė dėmesį, kad taksofonų mažėja ir Europoje, ir pasaulyje, o kaip universalios paslaugos jų apskritai nuspręsta atsisakyti devyniose Europos Sąjungos šalyse.

„Taksofonai Lietuvoje jau yra visiška atgyvena, nes pasauliniu mastu esame viena labiausiai telekomunikacijų srityje išsivysčiusi šalių. (…) Lietuvoje jau dabar mobiliųjų telefonų yra daugiau nei gyventojų, o pagal mobiliojo ryšio kainą esame vieni iš konkurencingiausių Europoje“, – aiškino „Telia Lietuva“ atstovas.

Ryšių reguliavimo tarnyba savo ruožtu teigia, kad svarbi taksofonų funkcija yra pagalbos skambučio galimybė ištikus nelaimei, pažymima, kad dalis taksofonų yra pritaikyti neįgaliųjų poreikiams. Tačiau taksofonų nepopuliarumas kelia minčių dėl jų atsisakymo.

„Tarnyba kaip tik šiuo metu sprendžia dėl įpareigojimo užtikrinti taksofonų prieinamumą masto. Tarnybos nuomone, inicijuojant šiuo metu galiojančio teisinio reguliavimo pakeitimą, panaikinantį reikalavimą teikti viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu, būtina kompleksiškai (…) įvertinti galimas teisinio reguliavimo alternatyvas, galimą teigiamą ir neigiamą poveikį socialinei aplinkai, kriminogeninei situacijai ir kt., priemones, kurių reikėtų imtis, siekiant išvengti neigiamų pasekmių ar jas pašalinti“,  – BNS nurodė Ryšių reguliavimo tarnyba.

Pagal bendrovės „Telia Lietuva“ Ryšių reguliavimo tarnybai pateiktus duomenis, iš dalies veikiančių taksofonų pernai neskambinta nė vieno karto, kiti taksofonai naudojami labai retai – paskambinama vos keletą kartų per metus.

Lietuvoje didžiausią populiarumą taksofonai buvo pasiekę maždaug prieš dešimtmetį. Tuo metu jų buvo daugiau nei 7,5 tūkstančio. Nuo to laiko naudojimasis taksofonais smuko dešimtimis kartų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nuo mini kino teatro iki bičių avilio – lietuviai pateikė per 130 taksofonų būdelių panaudojimo idėjų

JP Redakcija

Taksofonų būdelės užmarštin nenueina – atgimsta kaip naktiniai klubai, meno galerijos ir kavinės

JP Redakcija

Lietuvoje paskutiniu skambučiu užbaigta taksofonų era

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads