2.9 C
Panevėžys
Penktadienis, 28 vasario, 2025

Lietuvos aeroklubai iš Vyriausybės tikisi sprendimų dėl jų ateities



Lietuvoje baigiantis galioti daugelio aerodromo panaudos sutartims su regioniniais aeroklubais iškyla sportinių varžybų rengimo ir sportininkų ruošimo problemos, todėl Lietuvos aeroklubas tikisi, kad Vyriausybė išspręs iškilusią problemą.

„Didžiosios dalies aerodromų sutartys jau yra pasibaigusios. Čia yra du niuansai, kadangi yra pasibaigusios sutartys, mes negalime teikti jokių paraiškų dėl Europos ir pasaulio čempionatų organizavimo, nes pasibaigus sutartims automatiškai pasibaigia Civilinės aviacijos administracijos išduotas tinkamumas naudoti aerodromus. Jei klausimo neišspręsime, tai 2 – 3 metus neturėsime jokių Europos ir pasaulio čempionatų. Aišku, kyla problemos ir mūsų sportininkams“, – BNS sakė Lietuvos aeroklubo prezidentas Gintaras Kalinauskas.

Jis penktadienį po pietų Paluknio aerodrome susitinka su premjeru Sauliumi Skverneliu aptarti galimybes pratęsti aerodromo panaudos sutartis, kad sportiniam ir pramoginiam skraidymui kiltų kuo mažiau problemų.

„Viena galimybė yra tas sutartis pratęsti ir tada ieškoti kokių nors sprendimo būdų, neparalyžiuojant aeroklubų veiklos. Arba imtis kardinalių pokyčių, bet tada reikia keisti teisinę bazę. Tikimės sprendimų arba atsakymų, kokiu keliu einame ir ką darome“, – kalbėjo G.Kalinauskas.

Anot jo, šiuo metu aerodromai yra nacionaliniam saugumui strategiškai svarbūs objektai, tačiau Ūkio ministerija siūlo juos išbraukti iš strateginių objektų sąrašo, o tai galbūt atvertų galimybes juos privatizuoti. Lietuvos aeroklubas viliasi, kad ši iniciatyva nebus priimta, nes privatizavimo atveju kiltų grėsmė aerodromų egzistavimui.

„Latvijoje buvo privatizacija atlikta, ir daugeliu atvejų žemė buvo paversta dirbama žeme arba kažkokiomis poilsio zonomis, bet aerodromai nebeišliko. Jeigu mes sakome, kad aviacijos sporto ir turizmo nereikia, mūsų oro erdvė yra saugi, tai galbūt jų ir nereikia. Aš manau priešingai“, – kalbėjo Lietuvos aeroklubo prezidentas.

Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau kaip 20 aerodromų. Jų žemė ir dalis turto priklauso valstybei, tačiau turtą prižiūri ir į jį investuoja regioniniai aeroklubai, jie tai daro panaudos sutarčių pagrindu.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

LAT: Prienų aeroklubas turi gražinti rajono savivaldybei dalį turto

JP Redakcija

Parlamente – svarstymai, kur dėti aeroklubų turtą

JP Redakcija

Panevėžiečio svajonė išsipildė su kaupu: nuo trejų metų skraidyti pradėjęs vaikinas šiandien yra Kupiškio aeroklubo vadovas

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads