-1.4 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 13 vasario, 2025

5 Lietuvos rajonuose startavo mobilaus laiškininko projektas



Ignalinos, Telšių, Zarasų, Ukmergės ir Varėnos rajonuose gyventojams paslaugas pradėjo teikti mobilus laiškininkas – jį gyventojai galės išsikviesti į namus, norėdami išsiųsti laišką ar siuntą bei pageidaudami, kad registruotoji pašto siunta į namus būtų pristatyta pakartotinai. Prieš 2 metus šis projektas startavo 12 kitų Lietuvos savivaldybių, kur itin pasiteisino – atlikus visuomenės nuomonės tyrimą, paaiškėjo, kad 73 proc. šių rajonų gyventojų mobilaus laiškininko paslaugą rekomenduotų kitiems.

„Tai – dar vienas etapas modernizuojant pašto veiklą ir didinant paslaugų prieinamumą, nes mobilaus laiškininko modelis suteikia galimybę paštui atvykti pas klientą į namus. Tai itin aktualu vyresnio amžiaus žmonėms ir šeimoms su mažais vaikais. Įgyvendinus mobilaus laiškininko projektą, kaimiškų vietovių nebefunkcionalūs paštai pertvarkomi, tad pirmus metus vyks pereinamasis laikotarpis, kad kaimiškų vietovių gyventojai priprastų prie pokyčių: įprastas paštas jų miestelyje dirbs trumpiau, jo patalpose arba šalia tam tikromis valandomis lauks mobilus laiškininkas, kuris suteiks visas pašto paslaugas. Po pereinamojo laikotarpio, centrinis paštas ir didesnių miestelių paštai veiks įprastu ritmu, iš kurių kasryt pas gyventojus išvyks mobilūs laiškininkai“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius Jonas Sadauskas.

Pasak jo, pašto turima statistika rodo, kad jau dabar 70 proc. visų pašto paslaugų suteikia į namus atvykęs laiškininkas, tad didesnio pokyčio gyventojai nepajus arba jų patirtis tik pagerės. Šis pokytis teigiamai paveiks ir pašto darbuotojus: jiems padidės darbo etatai – atitinkamai, ir darbo užmokestis, be to, mobilūs laiškininkai gauna tarnybinius automobilius ir išmaniąsias planšetes, tad visos operacijos vyks sklandžiau ir greičiau.

Kad tokia paslauga reikalinga, atskleidė 2018 m. rudenį Lietuvos pašto užsakymu tyrimų bendrovės SIC atlikta apklausa – 73 proc. apklaustų mobilaus laiškininko lankomų klientų tokią paslaugą rekomenduotų jos neturintiems regionams. Tyrimo duomenys rodo, kad dauguma apklaustųjų dabar labiau patenkinti teikiamomis mobiliojo laiškininko paslaugomis arba nepajautė skirtumo tarp anksčiau teiktų ir mobiliojo laiškininko paslaugų: kad paslaugos suteikiamos greičiau, teigė 54 proc., kad paslaugų prieinamumas pagerėjo – 52 proc. tyrime dalyvavusių žmonių.

„Atsiradus mobilaus laiškininko paslaugai ir regionuose nelikus daliai nebereikalingų pašto pastatų, gyventojai nerimavo, kad pašto paslaugų teikimas gali sutrikti, tačiau praktika ir ši apklausa parodė, kad atvirkščiai – paslaugų kokybė pagerėjo, o gyventojų susibūrimo ir pašnekesių vieta tapo mobilaus laiškininko sustojimo „taškas“. Šis įvertinimas ir mūsų turima pašto paslaugų statistika rodo, kad iš pradžių gyventojus neraminę, pokyčiai išėjo į naudą, todėl šį modelį įgyvendiname ir kituose rajonuose“, – patirtimi dalijosi  Lietuvos pašto Tinklo direktorius J. Sadauskas.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Saugumo spragos įmonių el. pašto sistemoje: 6 efektyvūs būdai, kaip jas panaikinti

JP Redakcija

Mobilieji laiškininkai gyventojams pernai suteikė daugiau nei 12 mln. paslaugų

JP Redakcija

Skelbiama Lietuvos pašto generalinio direktoriaus atranka

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads