2025 metų skaitmeninės rinkodaros tendencijos

AutoriusJPFotoASMENINIS ALBUMAS
T. Morkūnas.

2025-ieji metai atneša naujų vėjų skaitmeninės rinkodaros pasaulyje. Tendencijos rodo, kad rinka tampa dar labiau personalizuota, lokali ir priklausoma nuo technologijų pažangos. Tiktok reklama, SEO ir dirbtinis intelektas tampa trimis pagrindinėmis sritimis į kurias verta investuoti. Plačiau jas aptaria Skaitmeninės rinkodaros agentūros „FAD“ vadovas Tomas Morkūnas.

TikTok reklama – naujas būdas pasiekti daugiau?

Tiktok reklama jau keletą metų keičia socialinių tinklų rinkodarą, tačiau 2025-aisiais ji turėtų pasiekti naują lygį. Per pastaruosius metus platformos naudotojų skaičius pasaulyje išaugo 40%, o daugiau nei 70% vartotojų praleidžia joje daugiau nei 90 minučių per dieną. Tai suteikia didžiulę galimybę verslams pasiekti auditoriją netradiciniais būdais.

Pavyzdžiui, viena prabangių batų gamintoja iš Italijos sukūrė Tiktok kampaniją, kurioje naudodama humoro elementus ir trumpo formato vaizdo įrašus pristatė savo naują produktų liniją. Kampanijos hashtag #walkwithstyle surinko daugiau nei 5 milijonus peržiūrų per dvi savaites, o jų pardavimai išaugo 30%. Šis pavyzdys parodo, kaip tinkamas turinio pateikimas gali paversti socialinį tinklą itin efektyviu pardavimų kanalu.

Local SEO – vietinių klientų pritraukimas

Local seo (aut. pats. vietinis SEO) optimizacija tampa vis svarbesnė, nes vartotojai vis dažniau ieško prekių ir paslaugų artimiausioje aplinkoje. „Daugiau nei 80% paieškų, kurios rašomos su frazėmis „šalia manęs“, „netoli“ ir panašiai baigiasi apsilankymu vietinėje parduotuvėje ar paslaugų teikimo vietoje per 24 valandas“,- statistiką pateikia Tomas.

„Pavyzdžiui, restoranas Biržuose, kuris turi mažą vietinį tinklą, turėtų peržiūrėti „Google My Business“ profilį, jame įtraukti išsamius aprašymus, meniu ir specialius pasiūlymus. Taip pat labai naudinga reguliariai klientų prašyti palikti atsiliepimus apie gautas paslaugas. Rezultatai tikrai bus stulbinantys“,- pataria Tomas Morkūnas.

Dirbtinis intelektas – rinkodaros ateitis

2025 metais dirbtinio intelekto technologijos galiausiai taps nepakeičiama rinkodaros strategijų dalimi, kurios ne tik padeda analizuoti didelius duomenų kiekius, bet ir suteikia galimybę kurti personalizuotą turinį, optimizuoti reklamas realiuoju laiku bei prognozuoti vartotojų elgesį. Šios galimybės leidžia įmonėms ne tik efektyviau pasiekti savo auditoriją, bet ir pasiekti išskirtinių rezultatų, kurių neįmanoma buvo įsivaizduoti prieš kelis metus.

„Kaip tai veikia? Dirbtinio intelekto (aut. pats. DI) algoritmai analizuoja vartotojų elgseną, įpročius ir pirkimo istoriją, kad galėtų pateikti labiausiai asmeniškai pritaikytus pasiūlymus. Pavyzdžiui, DI gali prognozuoti – kada vartotojas greičiausiai bus pasiruošęs pirkti tam tikrą produktą ir tiksliai tuo metu pateikti reklamą. Be to, reklamos turinys yra generuojamas taip, kad atitiktų vartotojo asmeninį skonį – nuo paveikslėlių iki šūkio formuluotės. Tai padidina vartotojų įsitraukimą ir skatina greitesnį sprendimų priėmimą,- informuoja specialistas“.

2025 metais populiariausi DI įrankiai, pavyzdžiui, Google AI, IBM Watson ir Adobe Sensei leidžia verslams ne tik lengvai integruoti DI sprendimus, bet ir juos pritaikyti individualiems poreikiams. Šios platformos siūlo įvairius įrankius, kurie optimizuoja kainodarą, kuria dinamiškas reklamas ir netgi prognozuoja rinkos pokyčius.

Balso paieška ir jos svarba

Tikimasi, kad balso paieška taps viena greičiausiai augančių technologijų 2025 metais. Naudojant skaitmeninius asistentus, pavyzdžiui Alexa, Google Assistant ar Siri – vartotojai vis dažniau naudoja balso komandas, kad rastų produktus ar informaciją. Statistika rodo, kad 58% namų apyvokų turi bent vieną balso asistentą. Tai reiškia, kad optimizacija balso paieškai yra itin svarbi sėkmingai rinkodarai.

Prekyba socialiniuose tinkluose – naujas pirkimo standartas

2025 metais socialiniai tinklai taps ne tik komunikacijos, bet ir vienu iš pagrindinių pirkimo kanalų, kuris keičia tradicinius apsipirkimo modelius. Vartotojai ir toliau galės įsigyti produktus tiesiogiai iš tokių platformų kaip Instagram, Facebook ar Pinterest, taigi, išvengs poreikio naršyti atskirose el. parduotuvėse. Ši tendencija yra orientuota į maksimalų patogumą, greitą sprendimų priėmimą ir momentinę konversiją.

Kodėl tai veikia? Socialiniai tinklai yra pritaikyti ne tik bendrauti, bet ir pateikti vartotojams asmeniškai pritaikytą turinį, kurį jie suvokia kaip rekomendacijas. Pavyzdžiui, jei vartotojas domisi sveika gyvensena – Instagram algoritmas gali pasiūlyti kokybiškus sporto reikmenis su integruotu „Pirkti dabar“ mygtuku. Vartotojas vienu paspaudimu gali užsisakyti prekę ir netgi pasirinkti – ar nori mokėti tiesiogiai per platformą, ar per išorinius mokėjimo kanalus.

„Įsivaizduokime Instagram vartotoją vardu Greta. Ji naršo savo „Reels“ skiltį ir pamato vaizdo įrašą, kuriame demonstruojamas naujas sulankstomas kilimėlis jogos pratimams. Po įrašu ji mato žymą „Pirkti dabar“. Paspaudusi ant šio mygtuko – ji patenka į peržiūros langą, kur gali pasirinkti spalvą, dydį ir matyti klientų atsiliepimus. Dar vienas paspaudimas – ir užsakymas atliktas, o kilimėlis jau keliauja pas ją“,- pasakoja specialistas.

Tai nėra tik apie pirkimą, tai – apie emocinį ryšį su produktu. Greta ne tik pamato kilimėlį, bet ir iškart mato – kaip jį naudoja kiti žmonės, o juk tai skatina pasitikėjimą. Tokia patirtis leidžia socialiniams tinklams tapti ne tik įkvėpimo šaltiniu, bet ir modernia parduotuvės alternatyva.

Rinkodaroje – svarbiausia žmogus

Nepaisant įspūdingo technologijų progreso – 2025-ųjų rinkodara išlieka paremta viena esmine taisykle – žmogiškasis ryšys yra nepakeičiamas. Tokios technologijos kaip dirbtinis intelektas, „Local SEO“ ar reklama socialiniuose tinkluose suteikia įrankius pasiekti auditoriją greičiau ir efektyviau. Tiesa, būtent gilus vartotojų supratimas, empatija ir gebėjimas kalbėti jų kalba yra tai – kas verslams padeda išsiskirti ir kurti ilgalaikius santykius.

Šiuolaikinis vartotojas vertina ne tik greitį ar personalizaciją, bet ir autentiškumą. Įmonės, kurios skiria laiko analizuoti savo auditorijos poreikius, pomėgius ir problemas – gali pateikti ne tik pardavimų pasiūlymus, bet ir realią vertę. Pavyzdžiui, vietinės SEO strategijos ne tik padeda iškelti verslą į paieškų viršų, bet ir sukuria ryšį su vietine bendruomene, įtraukia aktualias temas ir jautriai atspindi vietinių gyvenimo būdą.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

SEO strategija: kaip išmatuoti jos sėkmę?

confident-noyce

„Facebook“ ir „Instagram“ tampa mokamas?

confident-noyce

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „FAD“ – socialiai atsakingas verslas

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau