2024 m. Lietuvoje buvo įregistruota daugiau nei 30 tūkst. naujų M1 klasės lengvųjų automobilių, rodo „Regitra“ duomenys. Skaičiai rodo, kad dalis vairuotojų aktyviai perka naujus automobilius, kiti – išbando inovatyvius būdus, pavyzdžiui, automobilių prenumeratą. Kokie modeliai ir kodėl buvo populiariausi šioje rinkoje, pasakoja „MyBee“ automobilių parko vadovas Linas Puzonas.
„Škoda Kamiq“, „Toyota Rav4“ ir „BMW X1“ – populiariausi automobilių modeliai, kuriuos pernai rinkosi „MyBee“ klientai Lietuvoje.
„Šie automobiliai atitinka visus šiuolaikinio vairuotojo poreikius: „Škoda Kamiq“ yra puikus miesto krosoveris – ekonomiškas, lengvai valdomas ir patrauklus kainos atžvilgiu. Tuo tarpu „Toyota Rav4“ ir „BMW X1“ siūlo komfortą bei universalumą – tiek mieste, tiek tolimesnėse kelionėse“, – teigia L. Puzonas.
Baltijos kaimynės taip pat turi savo automobilių favoritų: Latvijoje „MyBee“ klientai labiausiai vertino „Nissan Qashqai“, Estijoje „Škoda Kamiq“, abiejų šių šalių gyventojai taip pat dažnai rinkosi „Cupra Formentor“ ir „Kia Sportage“ automobilius. Pasak L. Puzono, „Cupra“ markės automobiliai yra vis dar mažiau populiarūs Lietuvoje, tačiau jų sportiškas dizainas ir technologiniai sprendimai vis labiau traukia ir mūsų vairuotojų dėmesį.
„Bendras bruožas, vienijantis didžiąją dalį populiariausių prenumeruojamų automobilių, yra SUV kėbulo tipas. Tokie modeliai užtikrina aukštesnę sėdėjimo padėtį ir geresnį matomumą, todėl vairuotojai jaučiasi saugesni. Be to, didesnė prošvaisa leidžia lengviau įveikti kasdienes kliūtis, tokias kaip duobės, šaligatvio borteliai ar nelygūs užmiesčio keliai. Ekstremalesnėmis sąlygomis, pavyzdžiui, liūčių metu ar slidžiuose keliuose, SUV su keturiais varomaisiais ratais suteikia dar daugiau stabilumo ir užtikrina, kad kelionė būtų sklandi bet kokiu oru“, – sako jis.
Skirtingi klientų poreikiai – privatūs ir verslo vairuotojai
Pasak L. Puzono, privatūs ir verslo klientai automobilių prenumeratoje ieško skirtingų dalykų.
„Privatūs vartotojai didžiausią dėmesį skiria asmeniniams ar šeimos poreikiams: automobilio dydžiui, vietų skaičiui ir jo pravažumui tiek miesto gatvėse, tiek užmiesčio keliuose. Tai leidžia jiems rasti transporto priemonę, kuri geriausiai atitinka jų kasdienį gyvenimo būdą“, – aiškina L. Puzonas.
Anot jo, nors lietuviai išlieka gana konservatyvūs rinkdamiesi automobilių modelius ir spalvas, prenumerata suteikia daugiau laisvės eksperimentuoti, gali išbandyti naujesnius, modernesnius ar mažiau pažįstamus modelius, nes žino, kad automobilį galima paprastai pakeisti kitu, jei jis netenkins lūkesčių.
Verslo klientų pasirinkimai, kita vertus, yra gerokai pragmatiškesni.
„Verslo segmentui svarbiausia kainos ir kokybės santykis. Jie renkasi patikimas, ekonomiškas transporto priemones su mažesnio litražo, tačiau efektyviais varikliais. Būtent dėl šių savybių „Toyota Corolla“, „Volkswagen Golf“ ir „Škoda Kamiq“ išlieka tarp dažniausiai pasirenkamų modelių. Tokie automobiliai puikiai atlieka darbines funkcijas, yra patikimi ir ekonomiški ilgalaikėje perspektyvoje“, – sako L. Puzonas.
Apibendrindamas praėjusius metus, L. Puzonas teigia, kad automobilių prenumeratos paslaugų populiarumas nuolat auga.
„Šiuo metu MyBee automobilių parke Baltijos šalyse – daugiau nei pusantro tūkstančio automobilių. Tai rodo, kad klientai vis dažniau atranda prenumeratos privalumus: lankstumą, patogumą ir galimybę rinktis“, – dalijasi L. Puzonas.
Kas laukia 2025-aisiais?
Nauji metai daugiausiai pokyčių atneš verslo segmentui.
„Nuo 2025 m. pradžios įsigalios ribojimai dėl lengvųjų automobilių įsigijimo ir nuomos išlaidų atskaitos. Įmonės, įsigijusios ar išsinuomavusios brangesnius ir taršesnius automobilius, susidurs su didesniu pelno mokesčiu. Tai skatins verslus rinktis ekonomiškesnius ir mažiau taršius modelius, o mes esame pasiruošę pasiūlyti sprendimus, kurie atitiks šiuos naujus reikalavimus“, – aiškina „MyBee“ atstovas.
Pasak L. Puzono, matoma tendencija, kad vairuotojai vis dažniau ieško ne tik naujų, bet ir gerai sukomplektuotų automobilių, atitinkančių jų lūkesčius dėl komforto ir funkcionalumo. Tai rodo augančius gyvenimo standartus ir besikeičiančius prioritetus – žmonėms tampa svarbu ne tik turėti automobilį, bet ir mėgautis kiekviena kelione. Taip pat vairuotojai vis labiau rūpinasi saugumu – ieško automobilių su asistuojančiomis sistemomis, padedančiomis laikytis eismo linijų, atstumo ar greičio.
„Pastebime, kad lietuviai po truputį drąsiau renkasi įdomesnius ir mažiau tradicinius automobilius. Siekiame išplėsti savo pasiūlą ir pristatyti naujus modelius, kurie ne tik atitiks, bet ir viršys klientų lūkesčius“, – priduria L. Puzonas.