8.6 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 7 lapkričio, 2024

2023 metai išryškino naujas maisto pirkimo tendencijas – siekia sutaupyti išmaniai

AutoriusJPFotoBENDROVĖS

irmąją besibaigiančių metų dalį Lietuvoje ir kitose Europos šalyse vyravę ekonominės situacijos iššūkiai skatino pirkėjus ieškoti būdų, kaip mažinti net ir svarbiausias savo išlaidas, todėl norintys sutaupyti prisiminė kiek senesnių bei atrado įvairių naujų būdų, kaip racionaliau planuoti išlaidas. 2023 metais galima išskirti tris pagrindinius pirkėjų naudojamus taupymo būdus.

Tai – sugrįžimas prie kiek primirštų pirkinių sąrašų, išmanusis domėjimasis akcijomis ir galimybė sutaupyti renkantis privačių prekių ženklų produkciją. Itin populiarėja programėlių naudojimas – jose akcijas stebi beveik pusė pirkėjų.

„Įdomu tai, kad bėgant metams vienu populiariausių taupymo būdų išlieka pirkinių sąrašo sudarymas, kuris leidžia ne tik racionaliau planuoti apsipirkimą, bet ir išvengti spontaniškų pirkinių“, – pastebi „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis. Šių metų vasarį bendrovės „Nielsen IQ“ atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad net trečdalis (33 proc.) lietuvių šiemet pirkinių sąrašus sudarinėja dažniau nei pernai.

Prieš sudarant tokį sąrašą ekspertai pataria suplanuoti savaitės meniu ir tuomet pagal jį susirašyti reikiamus maisto produktus. Pirkinių sąrašą patariama laikyti netoli šaldytuvo ar kitoje patogioje vietoje virtuvėje, ir jį nuolat papildyti reguliariai vartojamais, bet pasibaigusiais maisto produktais ar buities prekėmis.

„Pirkinių sąrašus labai patogu sudaryti išmaniųjų telefonų programėlėmis, kuriomis galima dalintis su šeimos nariais, sąrašus atnaujinti keliems žmonėms vienu metu – tiek jį papildyti trūkstamais produktais, tiek ir pažymėti, ką įsidėjote į vežimėlį apsiperkant“, – pastebi A. Bubnelis.

Akcijas stebi programėlėse

Sutaupyti maisto produktams norintys pirkėjai šiemet vis aktyviau naudojosi ir prekybos tinklų mobiliosiomis programėlėmis ir čia ieškojo pasiūlymų. 2022 metais programėles rinkosi 36 proc. gyventojų, o šiemet – jau 47 proc., rodo tyrimų agentūros „Nielsen IQ“ atlikto pirkėjų tendencijų tyrimo duomenys. Antras dažniausias Lietuvos gyventojų pasirinkimas ieškoti akcijų – prekybos tinklų svetainės. Čia ir pernai, ir šiemet informacijos ieško 4 iš 10 Lietuvos gyventojų.

„Tampame vis labiau įgudę naudotis išmaniosiomis technologijomis – popieriniai kainų leidiniai sulaukia mažiau dėmesio, tačiau auga naudojimasis nuolaidų programėlėmis ir prekybos tinklų internetiniais puslapiais. Tiek programėlėse, tiek internetinėse svetainėse gausu kitos naudingos informacijos, kuri padeda planuoti išlaidas ar sutaupyti, pavyzdžiui, skelbiama apie vykdomas arba planuojamas akcijas, papildomas nuolaidas, naudingus patiekalų receptus“, – sako A. Bubnelis.

„Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovo teigimu, prekybos tinklų programėlių populiarumas auga ir dėl to, kad jos pakeitė plastikines lojalumo korteles, programėlėse taip pat vyksta interaktyvūs žaidimai, pirkėjai gali peržiūrėti savo elektroninius pirkinių kvitus.

Nuolaidas labiau medžioja jaunimas

Nors galėtų atrodyti, kad akcijas aktyviausiai seka mažiausias pajamas gaunantys asmenys, tačiau „Nielsen IQ“ šiemet atlikto pirkėjų tendencijų tyrimo duomenys atskleidė, kad akcijomis labiausiai domisi jauni žmonės – jie yra linkę dažniau naudotis skaitmeniniais kanalais. Akcijų medžiotojų skaičius itin auga jaunų žmonių tarpe – 2020 metais akcijų ieškotojų iki 34 metų amžiaus Lietuvoje buvo 62 proc., o šiemet – jau 86 procentai.

Tyrimų bendrovės „Norstatׅׅ“ šių metų liepą atliktos apklausos duomenimis, net 63 proc. 18–24 metų amžiaus žmonių, norėdami išleisti mažiausiai, renkasi prekybos tinklą „Lidl“. Taip pat 54 proc. 18–24 metų jaunuolių rekomenduotų šį prekybos tinklą žmonėms, siekiantiems sutaupyti.

Bubnelio teigimu, rinktis „Lidl“ prekybos tinklą jaunus žmones skatina čia reguliariai vykdomos akcijos, pavyzdžiui, „Superinių“ pasiūlymų metu net iki 60 proc. įvairioms prekėms siekiančios nuolaidos ar pirkėjų pamėgtos kassavaitinė akcija „Superšeštadienis“ ar kas mėnesį vykstanti „Superšvara už superkainą!“.

Dėmesys privačių prekių ženklams

Vis labiau stebimas pirkėjų susidomėjimas privačiais prekių ženklais – maisto produktais ir kitomis prekėmis, kurias gamina ilgametis prekybos tinklo partneris. Tokių prekių kokybė būna tokia pati aukšta, o kainos žemesnės, nes neskiriamos papildomos išlaidos reklamai.

„Privataus prekių ženklo produktą pirkėjams kartais būna nedrąsu išbandyti, tačiau juos pamėginę klientai lieka maloniai nustebinti kokybe ir juos pamėgsta. Tyrimai rodo, jog jaunesni pirkėjai dažnai būna smalsesni, todėl jie būna pirmieji, kurie išbando privačių prekių ženklų produktus ir dažniau įsitraukia į savo krepšelį“, – tvirtina A. Bubnelis.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

VMVT: populiarėja sezoninė maisto prekyba

confident-noyce

Lietuvių norą apsipirkti Lenkijoje sumažino geresnės finansų perspektyvos ir sustiprėjęs zlotas

confident-noyce

Prekybininkai sako, kad olimpiada pardavimų neišjudino

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau