Žurnalistų ralyje ginklais žvangins „Dream Toyota Team“ komanda

AutoriusjpFotoorganizatorių

Jau šios savaitės pabaigoje startuoja 26-asis tarptautinis „Press ralis“, o prieš jį apie save garsiai prabilo naujai atgimusi komanda „Dream Toyota Team“, į savo gretas subūrusi pajėgius žurnalistus. Pirmą kartą šiose lenktynėse komanda dalyvavo 2013-aisiais ir iš karto pelnė greičiausios titulą. Pirmąją vietą „Press ralyje“ komanda užėmė trejus metus iš eilės, o per penkerius savo gyvavimo metus visose lenktynėse lipo ant komandinės įskaitos apdovanojimų podiumo. Ambicijų komandos nariai neslepia ir šiemet – iš ralio nori grįžti su pergale.

Po atgimusios „Dream Toyota Team“ vėliava lenktyniausiantys varžybų dalyviai neslepia, kad šiemet susiburti iš naujo paskatino itin sportiškas „Toyota“ automobilis – rinkoje debiutavęs „GR Yaris“.

Galima pavaidinti ir „prisivaidinti“

Labiausiai patyręs „Dream Toyota Team“ ekipažas – žurnalistas Dainius Leonavičius su šturmanu Adomu Šablevičiumi. D. Leonavičius yra vienas iš vos trijų žurnalistų, dalyvavęs visuose be išimties „Press raliuose“. Jis šias lenktynes yra laimėjęs 10 kartų.

Artėjantis ralis jam bus 14-as prie „Toyota“ vairo. Aštuonerius metus žurnalistas važiavo su „Toyota Corolla AE86“, vienerius – su „Celica“, net penkerius – su GT86. Šiemet jis startuos su itin daug dėmesio automobilininkų pasaulyje sulaukusiu „GR Yaris“.

„Naujasis „GR Yaris“ – labai atraktyvi mašina, visa savo esybe išreiškianti sportiškumą. Bet iš kitos pusės, norint suvaldyti jos agresiją reikia nemažai praktikos. Itin lengvas bolidas pasiekia net 250 AG. Su šiuo automobiliu pavaidinti trasoje galima labai lengvai, bet ir „prisivaidinti“ galima greit. O kad pasiektum gerą rezultatą, reikia prisijaukinti automobilį. Tad dėkoju „Toyota Baltic“, kad mano lenktynių automobilis į Lietuvą atvyko net prieš savaitę, o ne lenktynių išvakarėse. Taigi dar yra laiko su juo susidraugauti“, – pasakojo D. Leonavičius, spėjęs su „GR Yaris“ nulėkti į ne vieną treniruotę ir pademonstruoti išties antakius pakilnoti verčiančius rezultatus.

Patobulino patikrintą modelį

Kitas greitas komandos ekipažas – Antanas Akučka ir jo dukra Akvilė Akučkaitė Paulauskienė. Jie abu taip pat yra „Toyota“ gerbėjai.

Ne kartą žurnalistų lenktynes laimėjęs „Saulės radijo“ savininkas A. Akučka šiais metais startuos 11 kartą, o jo„Toyota“ bus patobulinta iki galingiausios klasės.

„Kiekvienais metais bandėme vis kitokį automobilį, ir pagaliau atradome „Toyota GT86“. Su tokios markės automobiliu šiais metais startuosime jau 4 kartą. 2017 m buvome savo grupėje pirmi, tarp kitų dalyvių – antri, 2019 m. pasiekėme aukščiausią rezultatą – su „Toyota GT86“ buvome greičiausias „Press ralio“ ekipažas“, – pasakojo A. Akučka.

Įkrės į kailį jaunesniems

Trečias komandos ekipažas – Donatas Suchodckis ir Žygintas Kisielius. 2018 metų „Press ralyje“ debiutavę su į trečią dešimtį kopiančiu antrosios kartos „Toyota MR2“, iš karto įsiveržė į prizininkų gretas, užimdami 2 vietą vienoje konkurencingiausių klasių.

Tiesa, šių metų „Press ralis“ D. Suchockiui, panašu, bus po ne vienos nemiegotos nakties. Kaip pasakojo pats, maždaug prieš mėnesį, kai dar buvo tėvystės atostogose, galvodamas apie startą „Press ralyje“ jis nusprendė pasirūpinti MR2 technine būkle, mat praėjusių metų ralyje iš automobilio duslintuvų kartais pasirodydavo mėlynas dūmas, kuris bylojo apie variklio bėdas.

„Kažkada sau buvau pasakęs, kad kol šitas variklis važiuoja, važiuosiu su juo, bet jeigu jį teks išiminėti ir remontuoti, norėčiau į variklio skyrių įdėti kažką rimtesnio. Rimtesnių motorų Europos rinkoje nebuvo, bet amerikiečiai turėjo variantą su turbina“, – kalbėjo D. Suchockis.

Neilgai trukus jis rado variklį „Ebay“, ir, kaip sakė pats, „ant popieriaus“ situacija atrodė visai nebloga, tačiau problemų kilo su motoro transportavimu į Lietuvą. Paaiškėjo, kad vargais negalais atrastas vežėjas užsikrėtė COVID-19 ir privalėjo izoliuotis dviem savaitėms.

„Planas buvo toks, kad per atostogų mėnesį aš galėsiu susidėti variklį, o per likusias kelias savaites galėsime užsiimti testavimais virto tuo, kad paskutinę atostogų naktį atvažiavo variklis iki garažo ir tik tada apsižiūrėjome, ką gavome. Ir garantijų, kad viskas veiks, nėra iki pat šios akimirkos“, – neslėpė D. Suchockis.

Lietuvos Karo Akademijoje dirbantis vyras pasakojo, kad dabar dienomis rūpinasi tarnybos reikalais, mat metas intensyvus, o vakarus leidžia garaže. Čia iš peties darbuojasi ir jo šturmanas Žygintas Kisielius, kuris pats turi analogišką „Toyota MR2“ su turbininiu varikliu, todėl puikiai išmano visas subtilybes.

„Labai tikimės, kad pirmą kartą startavę su „Toyota“ komanda jos nenuvilsime ir pavyks ne tik dalyvauti, bet ir rezultatą parodyti“, – kalbėjo MR2 savininkas.

Šių metų renginys ekipažui (su tuo pačiu automobiliu) bus jau ketvirtas iš eilės. Optimizmo ir pasitikėjimo nestokojantis duetas mano, kad jų specifine „NATO Olive Green“ matine spalva dažytas MR2 toliau demonstruos savo patikimumą ir „įkrės į kailį“ ne vienam galingesniam ir gerokai jaunesniam automobiliui.

Laimę bandys hibridu

Ketvirtasis ir pats jauniausias komandos ekipažas – „Power Hit Radio“ žurnalistų duetas Adomas Grinius su Edgaru Kožuchovskiu lenktynėms pasirinko ne tokią greitą kaip kolegų, bet gerokai ekologiškesnę „Corolla Hybrid“.

Nors A. Griniui tik 24 metai, tačiau patirties žurnalistų lenktynėse jis yra sukaupęs labai daug. Jau nuo vaikystės šių varžybų organizatorių parengtais greičio ruožais lėkė kartu su tėčiu, taip pat žurnalistu, Mindaugu Griniumi.

„Tai bus mano devintasis žurnalistų ralis, tačiau pirmas toks, prieš kurį visiškai viskuo pasirūpinau pats. Anksčiau dažniausiai būdavau tėčio šturmanu, dukart ir pats sėdau prie automobilio vairo. Šįkart į šias varžybas nusprendžiau įtraukti ir savo kolegą, kuris iki šiol dar nėra startavęs jokiose automobilių varžybose, todėl tėtis prie starto stos su kitu automobiliu“, – aiškino A. Grinius.

Tradicinis renginys

„Press ralis“ – tradicinis jau 26-erius metus Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas renginys. 70 ekipažų šiame ralyje kasmet susirungia trijose skirtingose įskaitose: „Press“, „Sport“ ir „History“.

Kol „Press“ ir „Sport“ įskaitų dalyviai, suskirstyti į klases pagal variklių darbinį tūrį, rungiasi lenktynių trasose, „History“ įskaitos dalyviai ne tik demonstruoja savo turimų istorinių automobilių galimybes sportiškose rungtyse, bet ir turi gerai pasukti galvas spręsdami logines, orientacines užduotis.

Šių metų „Press ralis“ vyks gegužės 28-29 dienomis Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Palangos apylinkėse.

Ralio startas numatytas sostinėje, ryškiu padangų ir technologijų gamybos lyderio „Continental“ logotipu pažymėtame „Best Drive“ autocentre. Per dvi varžybų dienas ralio dalyviai pasimatuos, kuris greitesnis „Speedway“ kartodromuose Elektrėnuose ir Aukštadvaryje, taip pat Smalininkų kartodrome, aplankys vienintelę Lietuvos žiedinių lenktynių trasą „Nemuno žiedą“, Klaipėdos Darbo rinkos mokymo centro autodromą, tarp kūgelių varžysis aerodrome pamario krašte, lenktyniaus ir uosto prieigose Klaipėdoje ir finišuos Kruizinių laivų terminale.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„CBet Rally Rokiškis“ dalyvių sąraše – daugiau nei 90 dalyvių iš šešių valstybių

confident-noyce

„Press Rally 2024“ nugalėtojais tapo panevėžiečiai

confident-noyce

Azartiškąjį „Moterų ralį“ laimėjo panevėžietės: išsvajotąją pergalę nuskynė atkaklumas

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau