1.7 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 27 vasario, 2025

Žiniasklaida: paskutinė Lenkijos „Rail Balticos“ atkarpa kainuos apie 2 mlrd. eurų

Autoriuselta
Fotobendrovės


„Lenkijos valstybinių geležinkelių“ („Polskie Koleje Panstwowe“, PKP) valdybos narys Maciejus Kaczorekas teigia, kad paskutinė Lenkijos pusės „Rail Balticos“ atkarpa iki Lietuvos bus brangiausia iš visų penkių – naujai statomas 94 km ilgio geležinkelis gali kainuoti nuo 8 mlrd. PLN (apie 1,93 mlrd. Eur), praneša „Verslo žinios“. 

„Prognozuojame, kad kaina gali siekti apie 8 mlrd. PLN (apie 1,93 mlrd. Eur) ar net daugiau“, – M. Kaczoreką cituoja „Verslo žinios“.

Anot portalo, atkarpą planuojama pradėti tiesti nuo 2027 m., o pabaiga gali nusitęsti iki 2030 ar net 2031 m.

Kaip paaiškina „Verslo žinios“, iki šiol ankstesnės Lenkijos „Rail Balticos“ sekcijos, padalintos į penkias dalis nuo sostinės Varšuvos iki Šiaurės Lenkijos miesto Elko, buvo esamų linijų modernizacija. Skirtingai nei Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse, lenkai naudoja europinio standarto geležinkelį.

Tačiau, pasak portalo, paskutinėje sekcijoje nuo Elko iki Trakiškių reikės iš naujo tiesti bėgius, kad būtų galima pasiekti iki 250 km/val. greitį. Skirtingai nei ketvirtoji šiuo metu modernizuojama atkarpa Balstogė–Elkas, geležinkelio ruožas Elkas–Trakiškiai šiuo metu nėra naudojamas keleiviniam transportui.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kai bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.

Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Anksčiau planuota pirmąjį „Rail Baltica“ projekto etapą užbaigti 2025 metais, dabar jo įgyvendinimas perkeltas į 2030 metus, o vėžės eksploatavimo pradžia nusikelia į 2031 metus.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Lietuvos premjeras: būtina stiprinti „Rail Baltica“ politinį koordinavimą

JP Redakcija

„Rail Baltica statyba“ vadovas: nepavykus suvaldyti rizikų, projekto užbaigimas gali nusikelti iki 2033 m.

JP Redakcija

Tyrimas: tarp Baltijos šalių Lietuva labiausiai palaiko „Rail Baltica“ projektą

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads