2.9 C
Panevėžys
Antradienis, 23 balandžio, 2024

Žinia, kuri palies šimtus tūkstančių: už automobilių techninę apžiūrą gali tekti labiau pakratyti piniginę

Gali brangti techninė automobilių apžiūra – baigiama parengti metodika, nuo ko turėtų priklausyti naujos kainos. Dabar jos fiksuotos ir paskutinį kartą nustatytos prieš 5 metus.

Techninių apžiūrų centrai sako, kad pragyvenimas per tą laiką gerokai pasikeitė, o mašinų tikrinimo rinka stagnuoja, ir darbuotojams neįmanoma pakelti užmokesčio.

Viename centrų per dieną patikrinama apie 250 automobilių. Vyrai dirba dviem pamainomis, nuo 7 val. ryto iki 21 val. vakaro. Bet ne visi techninės apžiūros skyriai turi tiek darbo. Veikla tų, kur mašinų srautas ir pajamos menkos, dengiama iš uždarbio didmiesčiuose.

Techninę apžiūrą Lietuvoje atlieka 10 įmonių, turinčių po kelis skyrius. Taigi, iš viso beveik 70 vietų, kur galima patikrinti mašinos būklę. Anot susiekimo viceministro, vairuotojams patogu – arti iš bet kur.

Paslaugos kaina svyruoja nuo maždaug 14-kos eurų iki maždaug 24-ių. Europoje vidurkis – apie 50 eurų. Tokią patikrą atliekančiųjų atstovas sako, jų darbas irgi turėtų atsieiti daugiau.

„Valstybės, reiškia, deleguotų funkcijų nurodymo įkainis ir jis paskutinį kartą buvo peržiūrėtas prieš 5 metus. Tai per tuos 5 metus iš tikrųjų labai labai daug pasikeitė Lietuvoje, pradedant vidutiniu darbo užmokesčiu, kainų indeksai, infliacijomis. Ir mes labai stipriai atsiliekame nuo gyvenimo. Ir tai komplikuoja techninės apžiūros įmonėms deleguotų funkcijų atlikimą“, – sako techninių apžiūrų centrų asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.

Susisiekimo ministerija rengia metodiką, į ką atsižvelgiant turėtų būti nustatomos techninės apžiūros kainos, kokiomis sąnaudomis gali būti grįstos. Dabar jokios metodikos nėra, galioja fiksuotos kainos. Jas tvirtinant 2014-aisiais, paslauga pabranginta maždaug dviem eurais. Įmonių teigimu, porą eurų galėtų prisidėti ir kitąmet.

„Man tai 16 eurų dideli pinigai“, – sako vienas vairuotojas.

„Visi nori kuo daugiau iš vartotojo nulupti, taip kad čia nieko naujo“, – teigia kita eismo dalyvė.

„Kainos tai visos pakilo. Nu, reiškia, turi kilti, tai kyla tegul“, – teigė žurnalistų pakalbintas vyras.

Techninės apžiūros įmonių teigimu, kol mašinų tikrinimo kaina stagnuoja, nejuda ir algos darbuotojams – neįmanoma jų kelti. Vyrai dirba už nesikeičiančias, nors pragyvenimas brangsta.

Susisiekimo viceministras sako, šį mėnesį numatyta išklausyti įmones.

„Natūraliai mes girdime, kiek elektra brangsta, mes girdime, kaip darbo jėga brangsta, yra infliacija, tai net minimalus kažkoks tai indeksavimas tai. Mes juos girdim, bet, tam, kad ji keistųsi, dabar viską skaičiuosime. Tai žiūrėsime. Aš manau, bus politinis sprendimas peržiūrėtas“, – sako viceministras Vladislavas Kondratovičius.

Nuo kada konkrečiai kainos keisis ir kiek, viceministras sako nežinia.

Pavasarį vidaus reikalų ministerija iškėlė idėją, kad mašinų būklę galėtų tikrinti bet kas, kad ir servisai.

Susisiekimo ministerijos teigimu, reguliuojamą rinką liberalizavus, svarbiausia taptų komercija, o ne transporto saugumas, nes neliktų kontrolės. O ir kaina turbūt iškart išaugtų.

Bet dabar vidaus reikalų ministerija sako, atėjus ministrei, pirmtako idėja vertinama iš naujo ir gali būti jos atsisakyta.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą

confident-noyce

Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras

confident-noyce

„Regitra“: sveikatą iki metų pabaigos turės pasitikrinti per 300 tūkst. vairuotojų

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau