5.5 C
Panevėžys
Sekmadienis, 19 rugsėjo, 2021

Žiema jau netoli: kelininkai skaičiuoja tūkstančius tonų druskos, pasitelks ir mobiliąją programėlę

Sinoptikams skelbiant apie artėjančią minusinę temperatūrą, vis daugiau vairuotojų į autoservisus užsuka pakeisti padangų, o kelininkai skaičiuoja tūkstančius tonų druskos atsargų. Technikos darbas magistraliniuose ir krašto keliuose nuo šiol bus organizuojamas mobiliąja programėle. Valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčios įmonės „Kelių priežiūra“ vadovai sako, per praėjusią žiemą barstytuvai Lietuvos keliais nuvažiavo milijoną kilometrų.

Padangas prieš žiemą kol kas keičia vienas kitas vairuotojas, bet jau tuoj čia nutįs eilės – pakeisti vasarines reikia iki lapkričio 10-osios.

Autoserviso Kaune vadovas sako, žiemą svarbu ne tik geros padangos, bet ir vairuotojų atidumas.

„Keičiantis sezonams iš šiltesnio oro, rudeninio, į vėsesnį, žiemos orą, atsiranda toks dalykas, kad dieną sukibimas geras, keliai sausi, drėgni, o į pavakarę, pašalus, tas šlapias kelias gali labai greitai pavirsti į pliką ledą“, – įspėja autoserviso vadovas Izidorius Paukštys.

Kelininkai sako, kad tokioms eismo sąlygoms jie pasirengę. Daugiau kaip 30 tūkst. tonų druskos saugoma „Kelių priežiūros“ sandėliuose visoje Lietuvoje – bet tiek, planuojama, vis tiek neužteks, tad atsargos vis pildomos. Pasiruošta ir tūkstančiai tonų smėlio bei druskos mišinio.

„Kelininko ideali žiema – tai maždaug minus 10 laipsnių šalčio, pusė metro sniego ir kiek galima mažesniu intensyvumu papildomas sniego kritimas. <…> Pernai rekordiškai – 123 tūkstančius tonų druskos išbarstėme ir barstydami nuvažiavome apie milijoną kilometrų“, – pasakoja „Kelių priežiūros“ departamento direktorius Petras Džervus.

Žiemai parengta ir bendrovės technika, nuo šiol vairuotojai telefonuose turi programėles, kurios padeda organizuoti darbą.

Visa informacija iš barstytuvų, orų prognozės ar žinios apie eismo sąlygas keliuose suplaukia į kelių priežiūros valdymo centrą. Darbuotojai informaciją čia seka visą parą.

„Prognozė sako, kad, pavyzdžiui, 6 ryto magistralinis kelias A1, Kaunas-Vilnius, galimai susidarys ten plikledis, tada kelių priežiūros valdymo centras informuoja kelių tarnybas, prižiūrinčias tą kelią, 5 ryto išvažiuoja barstytuvai, padaro savo prevencinį darbą ir 6-7 valandą, prieš prasidedant didžiajam srautui, magistralinis kelias A1 yra sutvarkytas“, – sako „Kelių priežiūros“ atstovas Ruslanas Prokofjevas.

21 tūkstantį kilometrų Valstybinės reikšmės kelių prižiūrintys specialistai sako, kad sunku ir brangu valyti tranzitinius kelius, kuriuose atsiranda provėžos, darbą sunkina ir svyruojanti temperatūra.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nuo šiol Kryžių kalnas bus pasiekiamas patogiau ir saugiau

confident-noyce

Avaringa sankryža Krekenavoje – galvos skausmas tik Panevėžio rajono savivaldybei

confident-noyce

Pirmą kartą į mokyklą po ilgų karantino mėnesių: primena apie saugų elgesį kelyje

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau