„Žemynos“ mokytojai įsitikino: integruotos pamokos turi daug privalumų

„Žemynos“ mokytojai įsitikino: integruotos pamokos turi daug privalumų

Aušra VAITKIENĖ / Organizatorių nuotr.

Integruotas ugdymas – tai skirtingų mokomųjų dalykų jungimas. Integracija- vienas iš svarbiausių šiuolaikinio ugdymo proceso bruožų. Tai kvietimas pažvelgti į mokinį ir į jį supantį pasaulį kaip į nedalomą visumą.

„Žemynos“ mokytojai vedė atviras integruotas pamokas. Pedagogai integravo iš pirmo žvilgsnio mažai suderinamus dalykus, pavyzdžiui, istoriją ir matematiką, rusų kalbą ir technologijas, muziką ir kūno kultūrą, anglų kalbą ir etnokultūrą, informacines technologijas ir sveiką gyvenseną, ir kitus.

Susidomėję kolegų išradingais pasiūlymais net po kelias atviras integruotas pamokas stebėjo įvairių dėstomų dalykų mokytojai. Ir nenusivylė: visos stebėtos pamokos buvo įdomios, žaismingos, darbingos, informatyvios, įtraukiančios į pamokos veiklą visus klasės mokinius.

Baltijos implantologijos klinika

Po šv. Kalėdų švenčių visi „Žemynos“ pedagogai susirinko pasidžiaugti nuveiktais darbais, pasidalinti savo įspūdžiais, patirtais vedant atviras integruotas pamokas ir jas stebint. Atskirose grupelėse mokytojai aptarė tai, kas pamokose nustebino, ką iš jų bandys pritaikyti savo darbe, ką patartų tobulinti, ir, apibendrinę visos grupės mintis, išsakė jas visiems susirinkusiems. Mokytojai ir mokyklos administracija dėkojo mokytojams už puikias pamokas, kvietė kolegas savo gerąja patirtimi dalintis su visais šalies mokytojais. Buvo gera girdėti, kiek daug gerų žodžių mokytojai gali pasakyti vieni kitiems apie jų kūrybiškumą, išradingumą, darbštumą, gerus santykius su mokiniais.

Apibendrindami integruotų pamokų „Mokyti ir mokytis iš kitų“ ciklo pamokas „Žemynos“ mokytojai vieningai sutarė, kad integracija pagilina, išplečia ir susieja mokinių žinias bei gebėjimus. Integruoto mokymo pamokose mokiniai įgyja įvairios patirties: kūrybinių ieškojimų, veiklos, bendradarbiavimo, savarankiškumo, geriau įsimena reikiamą informaciją.

Tokių pamokų metu didėja mokinių mokymosi motyvacija, mokymas ir mokymasis tampa efektyvesnis, įdomesnis. Integruotos pamokos skatina skirtingų dalykų mokytojų bendradarbiavimą, verčia mokytojus kelti savo kompetenciją, nuolat atnaujinti ir tobulinti mokymo turinį. Ieškodami naujų mokymo formų ir metodų mokytojai susiduria su sėkmėmis ir nesėkmėmis, tačiau ir sėkmės, ir nesėkmės veda į tobulėjimą, todėl naujovių mokymo procese ieškoti verta.

Kastytis Kerbedis

Vasaris

Autodraivas

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.