6.1 C
Panevėžys
Šeštadienis, 17 gegužės, 2025

Vykdami į mokyklą autobusais diržų nesegi 22 proc. moksleivių

Į mokyklas vykstantiems moksleiviams trūksta saugaus  ir atsakingo elgesio įgūdžių kelyje – rodo pastarosiomis dienomis vykdyto moksleivius vežančių keleivinių transporto priemonių patikrinimo rezultatai – net 22 proc. į mokyklą vykstančių moksleivių nesegi saugos diržų.

Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai savaitę tikrino moksleivius vežančių keleivinių transporto priemonių padangų būklę ir saugos diržų įrengimą bei jų segėjimą. Reidų metu iš viso patikrinti 102 moksleivius vežantys autobusai, kuriais vyko 896 mokiniai.

„Nors saugi kelionė į mokyklą turėtų būti tiek pačių mokymo įstaigų, tiek moksleivių tėvų rūpestis, patikrinimo rezultatai rodo, kad deramam vaikų elgesiui kelyje vis dar neskiriamas pakankamas dėmesys. Dabar, kai keliai ypač slidūs ir eismo sąlygos būna itin sudėtingos, tiek pedagogai, tiek  moksleivių tėvai turėtų atkreipti vaikų dėmesį į saugų elgesį kelyje. Taip pat  tai, kad įsėdus į autobusą reikia užsisegti saugos diržą, turėtų priminti ir moksleivius vežančių autobusų vairuotojai”, – pedagogų, tėvų ir moksleivius vežančių autobusų vairuotojų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.

Pasak jo, žiemos laikotarpiu, kai keliuose slidu ir dažnai susidaro sudėtingos eismo sąlygos, saugiam elgesiui eisme turėtų būti skiriama daugiau dėmesio. Neabejotinai įpročių formavimas turėtų prasidėti namuose (šeimose), nes tam didžiulę įtaką turi tėvai, tačiau saugiam elgesiui kelyje žiemos laikotarpiu daug dėmesio turėtų skirti ir mokytojai bei mokyklų vadovybė.

Atkreiptinas dėmesys ir į mokinių vežimui naudojamų autobusų amžių. Net 15 autobusų (253 sėdimosios vietos) saugos diržai apskritai neįrengti gamyklos, o seniausi iš patikrintų autobusų yra pagaminti net 1988-aisiais. Nors tokius autobusus teisės aktai leidžia eksploatuoti, mokyklos, sudarinėdamos sutartis dėl autobusų nuomos, turėtų pagalvoti apie keleivių saugumą ir numatyti sąlygą, kad mokinių vežimui būtų naudojamos tik tokios transporto priemonės, kuriose yra įrengti saugos diržai.

LTSA direktorius Genius Lukošius džiaugėsi augančio sąmoningumo faktu, kadangi praktiškai visų tikrintų autobusų padangos atitiko nustatytus reikalavimus ir tik vieno iš jų padangų protektoriaus gylis neatitiko normos, t. y apie 3 mm. Vairuotojas apie tai buvo įspėtas ir jau kitą dieną pakartotinai tikrinant minėtą autobusą jame naudotos nusidėvėjusios padangos buvo pakeistos naujomis.

Reidų metu LTSA pareigūnai surašė tris protokolus vairuotojams už tai, kad autobusuose saugos diržai buvo įrengti, tačiau neveikė. Šie autobusai buvo nukreipti į techninės apžiūros stotis išsamaus techninio patikrinimo. Taip pat džiugina faktas, kad tuose autobusuose, kuriuose pirmo patikrinimo metu vaikai važiavo neprisisegę saugos diržų, pakartotinio tikrinimo metu tokių atvejų jau nepasitaikė.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ŠMSM: 12 savivaldybių paskirstytos lėšos mokyklinių autobusų pirkimui

JP Redakcija

Vilnius paskelbė beveik 100 mln. eurų vertės 145 elektrinių autobusų pirkimo konkursą

JP Redakcija

„Eisturas“ – patogūs autobusai ir profesionalūs vairuotojai jūsų kelionei

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads