12.5 C
Panevėžys
Sekmadienis, 20 balandžio, 2025

VMI visoms Lietuvos įmonėms atvėrė jų individualius profilius

Autoriusjp
Fotobns

Valstybinė mokesčių inspekcija informuoja, jog  252 tūkst. Lietuvos įmonių šiandien atvėrė individualius jų profilius. VMI kliento profilis – tai vienoje vietoje pateikiami VMI duomenys apie įmonę, skirti susipažinti, kaip mokesčių mokėtoją vertina mokesčių administratorius. Profilio informaciją įmonės nemokamai peržiūrėti gali projekto bendraautorių UAB „Finpass“ savitarnos svetainėje.

„VMI kliento profilis leidžia susipažinti su rizikomis, kurias įmonės veikloje įžvelgia mokesčių administratorius ir kurios gali tapti stebėsenos, kontrolės procedūrų inicijavimo priežastimi. Jame pateikiama informacija yra privati, tai yra skirta konkrečiai įmonei savikontrolei. Profilio informaciją gali matyti įmonės vadovas, pagal VĮ „Registrų centras“ duomenis. Jei pageidauja, šia informacija jis gali dalintis su esamais ir būsimais partneriais ar kitais suinteresuotais asmenimis. Kviečiame įmones dalintis ir teirautis galimybės susipažinti su kitų įmonių individualiais profiliais. Teigiamas įmonės vertinimas leis pelnyti didesnį pasitikėjimą“, – sako VMI kliento profilio projekto atstovė Danutė Laurinavičienė.

Profilyje vertinamos įvairios rizikos, pavyzdžiui, įmonės registravimo duomenų, deklaracijų teikimo ir kt. Mokesčių mokėtojo rizikingumas atvaizduojamas šviesoforo principu: jei įmonė pagal kriterijų nėra rizikinga – nurodomas žalias rodiklis, jei vertinama kaip mažai rizikinga – geltonas, jei vertinama kaip rizikinga – raudonas. Prie kiekvienos rizikos skelbiama detali informacija, kas konkrečiai vertinama, nurodant kriterijus, pagal kuriuos įmonei suteikiama atitinkama spalva.

„Įmonės, kurios šiuo metu turi tik žalios spalvos vertinimus ir neturi skolų valstybės biudžetui sudaro apie 35,1 proc. Dar 2,2 proc. įmonių turi vien žalios spalvos vertinimus, tačiau yra skolingos. Turinčių iki 3 geltonos spalvos vertinimų ir nei vieno raudono vertinimo yra apie 60,5 proc., turinčių vieną raudonos spalvos vertinimą – 22,6 proc. Įmonių, kurios turi daugiau nei vieną raudonos spalvos vertinimą, yra apie 16,4 proc. Daugiausia raudonos spalvos vertinimų įmonėms skirta dėl deklaracijų teikimo rizikos “, – sako Danutė Laurinavičienė.

Profilį sudaro keturios kriterijų grupės: registravimo, deklaravimo, mokėjimo, elgsenos. Šiuo metu jame iš viso 16 kriterijų. VMI kliento profilį numatyta plėsti, ateityje atveriant daugiau duomenų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Mokesčių vengęs R. Puchovičius: VMI pasiūlė „tyliai“ susimokėti pusę reikalautos sumos

JP Redakcija

Klaipėdoje, Plungės ir Raseinių rajonuose žmonės, jungdamiesi prie netikros VMI sistemos, prarado apie 6,3 tūkst. eurų

JP Redakcija

VMI gyventojams jau grąžino daugiau nei 12 mln. eurų

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads