Viltis Lietuvos vežėjams: Europos Komisija sukritikavo jų veiklą griežtinančias taisykles

AutoriusVaidotas Beniušis (bns)Fotobns

Europos Komisija penktadienį pareiškė, kad vežėjų veiklą griežtinančios naujos Europos Sąjungos taisyklės didintų taršą ir kenktų Europos Sąjungos vidaus rinkai.

Lietuvos Vyriausybė teigia, kad Komisijos paskelbta išvada sudaro prielaidų tikėtis, jog po metų turinčios įsigalioti taisyklės bus pakeistos.

Lietuva ir dar aštuonios šalys pernai nesėkmingai bandė blokuoti naujojo Mobilumą paketo nuostatas, kurios įpareigoja vežėjus kas aštuonias savaites grįžti į įsisteigimo valstybę ir apriboja transporto paslaugų teikimą kitoje šalyje.

Europos Komisija penktadienį paskelbė savo išvadas, kad privalomas vilkikų grąžinimas iki 4,6 proc. padidintų anglies dvideginio emisijas ir kartu su kabotažo ribojimu turėtų neigiamą ekonominį poveikį ES pakraščio valstybėms, nes išaugintų krovinių pervežimo kaštus.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad ši išvada patvirtino Lietuvos nuosekliai dėstytus argumentus, jog naujosios taisyklės yra protekcionistinės ir žalingos.

„Mes tikimės, kad šitos nuostatos bus peržiūrėtos“, – BNS penktadienio vakarą sakė ministras.

„Lietuva labai nuosekliai sakė, kad šios dvi nuostatos dėl kabotažo ribojimo ir vilkikų grąžinimo sukurs dideles neigiamas pasekmes. Džiaugiamės, kad Komisija atliko objektyvų vertinimą, kuris tai parodė“, – teigė M. Skuodis.

Ministras teigė, kad ši Komisijos išvada taip pat gali būti svarbus argumentas Lietuvos ir kitų ES šalių iškeltoje byloje ES teisingumo teisme.

Pasak M. Skuodžio, Lietuva pritaria, kad būtų plečiamos vairuotojų socialinės garantijos, bet naujosios taisyklės, įvestos Europos Parlamente, yra protekcionistinės.

Lietuvos vežėjai ir Vyriausybė sako, kad vadinamuoju Mobilumo paketu Vakarų europiečiai siekia konkurentus išstumti iš rinkos.

Vakarų europiečiai teigia, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.

Be Lietuvos naujosioms taisyklėms prieštaravo dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta. Jų nepakako blokuoti sprendimą.

Naujos taisyklės turėtų įsigalioti 2022 metų vasario 21 dieną.

Paskelbusi išvadas, Europos Komisija kreipėsi į valstybes nares ir Europos Parlamentą pateikti savo požiūrį, ir pabrėžė neatmetanti galimybės pateikti naują teisėkūros iniciatyvą.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Lietuvos ambasadorius tikisi, kad Europos Komisija pateiks naują pasiūlymą dėl vežėjų

confident-noyce

Įsigalioja reikalavimas saviizoliuotis vežėjams

confident-noyce

Keleivių mažėjant vežėjai atsisakė dar daugiau reisų

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau