13.7 C
Panevėžys
Trečiadienis, 11 rugsėjo, 2024

Vilniuje kitąmet brangs automobilių stovėjimas

Vilniaus politikai trečiadienį pritarė automobilių stovėjimo zonų plėtrai – po šių sprendimų miesto centrinėje dalyje brangs automobilių stovėjimas.

Labiausiai sprendimas paveiks centrinę miesto dalį, bus išplėstos brangiausios mėlynoji ir raudonoji zonos – jose statyti automobilius atitinkamai kainuoja 2,5 euro ir 1,5 euro valandai.

Sprendimas priimtas iš trečio karto – pirmus du kartus taryba siūlymą atmetė, tačiau merui Remigijui Šimašiui pasigedus savo balso, galiausiai politikai klausimui pritarė.

Mėlynąja zona pažymėtų stovėjimo vietų kitąmet padaugės beveik keturis, raudonojoje – beveik tris kartus.

Mėlynoji zona apims visą iki šiol raudonai pažymėtą teritoriją ir dalį geltonos kairiajame Neries krante. Jos ribos apims visą Gedimino prospektą, taip pat Pamėnkalnio, Pylimo, Rūdninkų, Etmonų, Didžiąją gatves, drieksis palei Vilnią iki Arsenalo gatvės, palei Nerį Žygimantų, Goštauto gatvėmis iki Žvėryno tilto.

Raudonoji zona drieksis per Šnipiškes, Naujamiestį, Užupį. Išplėstos ir pigiausios geltonoji bei žalioji zonos, jose automobilį  valandai galima palikti atitinkamai už 60 ir 30 euro centų.

Taip pat bus apmokestintos stovėjimo aikštelės prie miesto paplūdimių Valakampiuose prie Neries, prie Balsio, Balžio, Tapelių ežerų. Čia nustatyta geltonoji zona.

Po diskusijų atsisakyta „Susisiekimo paslaugų“ idėjos iš esmės didinti kainas minėtose zonose euru – grąžinti šį siūlymą ragino „valstiečiai“, tačiau tam taryba nepritarė.

Taip pat atmesti valdančiųjų Lietuvos lenkų rinkimų akcijos – Krikščioniškų šeimų sąjungos (LLRA-KŠS) raginimai sekmadieniais vieną valandą leisti automobilius senamiestyje statyti nemokamai. LLRA motyvavo, kad ši lengvata būtų aktualiausia poilsiaujančioms šeimoms su vaikais. Sekmadieniais taip pat vyksta katalikų mišios.

Nepritardamas siūlymui kelti tarifus euru, R. Šimašius tikino, kad, savivaldybės tyrimų duomenimis, vidutiniškai miesto centre būna užimta 85 proc. vietų, o padidinus tarifus šis procentas esą sumažėtų iki 50-ies.

„Tai būtų netinkamas viešųjų vietų išnaudojimas, nes tai vistiek būtų parkavimo vieta, tiesiog ji būtų neužimta, bet nebūtų draugiška pėstiesiems, dviratininkams“, – sakė jis.

Pakeitimams pritarė 23 tarybos nariai, „prieš“ balsavo arba susilaikė 21 politikas. Projekto nepalaikė valdantieji LLRA–KŠS, „darbiečiai“, kai kurie konservatoriai, opozicija. Opoziciniai Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų) atstovai sakė, kad kompromisai nedidinti tarifų, bet išplėsti brangiausias zonas, yra „gyventojų apgaudinėjimas“.

„Politikams yra nepatogu kainas didinti, tada jie sako, tai bus „tarpinė stotelė“. Ką tai reiškia? Jei daryti, tai daryti ir nereikia kalbėti apie tarpines stoteles“, – teigė Žilvinas Šilgalis.

„Susisiekimo paslaugų“ duomenimis, Vilnius išlieka mažiausius automobilių stovėjimo tarifus taikančia sostine tarp Baltijos valstybių: Rygoje valanda stovėjimo senamiestyje kainuoja 5 eurus (nuo antros valandos – 8 eurus), Taline – 6 eurus.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Judrioje Smėlynės gatvėje ketinama drausti statyti automobilius

confident-noyce

Panevėžio politikas apie kolegų elgesį: šiems „šventiesiems“ rinkliavos negalioja

confident-noyce

Ar panevėžiečiams reikia specialių leidimų statyti automobilius?

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau