Vilniaus Užupyje važinėsiantį autobusą be vairuotojo nuomos Suomijos įmonė

AutoriusGiedrius GaidamavičiusFotoBNS

Nuo rugsėjo pabaigos ar spalio pradžios du mėnesius Vilniaus Užupyje reguliariai kursuosiantį autobusą be vairuotojo už 106 tūkst. eurų (su PVM) nuomos ir aptarnaus Suomijos įmonė „Remoted“.

Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ su suomiais rugpjūčio viduryje pasirašė tokią sutartį, skelbiama Centriniame viešųjų pirkimų portale (CVPP).

Pasak įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Judumo transformacijos vadovo Jonas Damidavičiaus, kaip skelbta anksčiau, iki 12 vietų autonominis autobusas du mėnesius kursuos Užupyje ir nemokamai veš keleivius.

„Šiuo pilotiniu autonominiu transportu bus vertinama galimybė pagerinti susisiekimą miesto viešuoju transportu ir išbandytos naujausios technologijos realiomis sąlygomis“, – BNS teigė J. Damidavičius.

Jo teigimu, dėl mažos talpos tokiais autobusais nebus galima vežtis dviračių ir paspirtukų.

„Remoted“ interneto puslapyje skelbia teikianti autonomonio transporto paslaugas, ji aptarnauja maršrutą šios šalies Tamperės mieste tarp gyvenamojo rajono bei daugiau nei kilometrą nuo jo nutolusios tramvajaus stotelės, jos savavaldžios transporto priemones gabena produkciją tarp dviejų Lahčio miesto gamyklų.

Šiame Suomijos mieste 2023-ųjų rudenį buvo atliktas bandymas, kai įmonės autonominiai autobusai gabeno senjorus į gydymo įstaigas ir parduotuves.

„Remoted“ į BNS pateiktus klausimus apie būsimą paslaugą Vilniuje neatsakė, su jos atstovais taip pat nepavyko susisiekti.

Pasak įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovo J. Damidavičiaus, konkurse pasiūlymą pateikė vienintelis dalyvis, tačiau juo domėjosi dar du tiekėjai.

Išbandyti reguliarų maršrutą savavaldžiu autobusu Vilniuje įsipareigota savivaldybės įmonei dalyvaujant europiniame viešojo transporto integracijos projekte. Jo lėšomis ir bus įgyvendintas bandomasis maršrutas Užupyje.

Maršrutą, įrengiant stoteles ir atliekant kitus infrastruktūros darbus, paruoš „Susisiekimo paslaugos“ su partneriais – savivaldybe ir kitomis įmonėmis, tam numatyta 5 tūkst. eurų.

Birželį įmonės atstovė BNS sakė, kad bandomasis projektas parodys, ar tokie autobusai ateityje galėtų nuolat papildyti sostinės viešojo transporto sistemą.

Pernai nuo birželio pabaigos iki rugsėjo pabaigos startuolio „LastMile“ klientus Vilniaus Senamiesčio, Naujamiesčio bei Žvėryno rajonuose aptarnavo trys be vairuotojo veikiantys Estijos įmonės „Clevon“ sukurti automobiliai. 2022 metais startuolis juos išbandė ir Vilniaus užmiesčio rajone Balsiuose.

Susisiekimo ministerija pernai nuo rugsėjo supaprastino autonominių automobilių techninių parametrų bei maršrutų derinimą, tačiau numatė daugiau atsakomybių savavaldžių transporto priemonių gamintojams, jei šios patektų į eismo įvykį.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nuo pirmadienio keičiasi Panevėžio miesto viešojo transporto tvarkaraščiai

confident-noyce

Tarptautinę dieną be automobilio – nemokamas viešasis transportas panevėžiečiams

confident-noyce

Europos judumo savaitės iniciatyva: keliauk viešuoju Panevėžio transportu ir dalyvauk loterijoje

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau