Viešojo saugumo tarnyba planuoja įsigyti šarvuotų visureigių

Viešojo saugumo tarnyba planuoja įsigyti šarvuotų visureigių

BNS / JP nuotr.

Viešojo saugumo tarnyba (VST) šiemet planuoja įsigyti pirmąjį šarvuotą visureigį, kuriuo apie 10 VST pareigūnų galėtų naudotis malšinant riaušes įkalinimo įstaigose ar kitus neramumus.

VST vadas Ričardas Pocius sako, kad ateityje planuojama įsigyti iš viso 12 modernių transporto priemonių. Jos pakeistų jau dvejus metus nebenaudojamų 10 senų rusiškų BTR tipo kovos mašinų, iš kurių tik dvi, anot vado, teoriškai būtų galima naudoti tarnybos reikmėms, tačiau jos visiškai nebeatitinka ne tik tarnybos poreikių, bet ir techninių bei saugumo reikalavimų.

„Tai būtų ne šarvuotis ir ne kovinė mašina, o specialus visureigis, liaudiškai tariant – pirmos kategorijos šarvas, skirtas apsaugoti nuo ugnies, nuo smūgių, tiesiog „antiriaušinis“. Tokios transporto priemonės, skirtos atremti riaušėms, mes neturime. Ja galėtų naudotis skyrius – iki 10-11 žmonių, su vadu, vairuotoju. Jos skirtos greitam reagavimui į riaušes, ekstremalias ir ypatingas situacijas, ar jos būtų kalėjimuose, ar kituose objektuose“, – pasakojo R.Pocius.

BIC

Anot jo, automobiliai būtų skirti saugiam pareigūnų transportavimui kilus neramumams, techniniai reikalavimai leistų su šiomis transporto priemonėmis pralaužti užtvaras ir netgi su specialiais keltuvais patekti į aukštesnius nei pirmą pastatų aukštus. Dabar VST tokių galimybių neturi.

Viena tokia nauja transporto priemonė, R.Pociaus žiniomis, galėtų kainuoti iki 500 tūkst. eurų – planuojama, jog būtent kaina bus vienas pagrindinių pasirinkimo kriterijų.

„Kad visiškai galėtumėme „veltis“ į mūšį, visą tarnybą aptarnauti, mums reikia 12 tokių mašinų. Bet bent viena mums jau gelbsti situaciją. Biudžete numatyta įsigyti po vieną mašiną kiekvienais metais. O kaip Vyriausybė duos, žiūrėsime – dabar davė vienam“, – pasakojo jis.

Tarptautinio konkurso sąlygose nurodoma, kad transporto priemonė būtų ne sunkesnė nei 9 tonos, turėtų dyzelinį 6000 cm3 variklį, kurio galia būtų ne mažiau 300 AG, maksimalus greitis turėtų siekti 100 km/h.

Numatoma, kad transporto priemonių plieninis šarvas, taip pat langų stiklai turėtų atitikti B6 saugumo klasę, t.y. užtikrinti apsaugą nuo didelio kalibro automatinių, snaiperinių šautuvų šūvių. Priekyje turėtų būti hidrauliniu būdu valdomas lengvai nuimamas skydas kliūtims šalinti, prašoma įrengi atskiras ratų, variklio gesinimo sistemas, uždarą ventiliacijos sistemą su galimybe šalinti kenksmingas medžiagas.

Automobilyje taip pat turėtų būti įrengta 12 šarvuotų šaudymo angų.

Būsimieji tiekėjai turės užtikrinti transporto priemonių garantinį aptarnavimą 5 metams, taip pat paruošti 3 techninio aptarnavimo specialistus.

AIK

AMES

Kraujo labaratorija

KTU

Basakojis

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.